Отже, згадуючи про літню подорож, можу сказати, що відправитися у далеку дорогу може майже кожен. Усе залежить від ваших намірів і від того, з яким відчуттям ви подорожуєте.
Бути романтиком — це відмінний вибір!
Є, звісно, фактори, не пов'язані з характером людини. Наприклад, щоб легше пересуватися на велосипеді, потрібно бути легким, важити мало. Можна сказати, що це єдине, що може або дозволити вам подорожувати на велосипеді, або навпаки.
Вік не має значення. Можна їхати і у 70 років. Фізична підготовка також мало що вирішує, якщо, звісно, ви не збираєтеся бити рекорди.
Якщо ви читаєте ці слова, то ви уже зрозуміли, що все реально. А, отже, у вас вже з'явилися думки випробувати себе.
Зважайте на пору року. Якщо ви збираєтеся надовго виїхати — потрібно зважити на те, коли саме ви будете повертатися. І додати сюди імовірність того, що ви можете не вкластися у заплановані терміни. Тому що настануть холоди, дощі, впаде температура і поїздка може перетворитися у жорстоке випробування.
Звісно, потрібно завчасно вивчити умови, у яких доведеться перебувати; мову (якщо плануєте перетинати інші країни); підготувати документи; порахувати час перебування у кожній країні; не забути про візи...
Завчасно прорахувати, скільки приблизно грошей витрачатиметься за добу подорожі, та скільки взагалі днів триватиме подорож.
Фінанси
В основному, усі фінансові витрати пов'язані з харчуванням. Але варто зважати і на імовірність того, що ваше обладнання може зламатися. Якщо велосипед не з дорогих і фірмових — то вірогідність поломки вища.
Усе залежить від дороги. Мені деколи доводилося 5 разів за день зупинятися й витягати з шин то цвяхи, то колючки рослин. Деколи камера плавилася від спеки, коли асфальт нагрівався до 80 градусів за Цельсієм.
А одного разу я проїхав 1 450 кілометрів (це десь 10 днів шляху) без жодного проколу.
За день рухаючись інтенсивно "хорошою" дорогою можна подолати до 250 кілометрів.
Стан шин може суттєво погіршитися і швидко зноситися, якщо асфальт сильно нагрітий.
У спеку варто шукати дерева і їздити у тіні.
Світлого часу доби достатньо, щоб втомитися. Тому не варто їздити ввечері та вночі. Ввечері краще шукати місце для ночівлі у наметі та, поки ще видно, приготувати вечерю. Звісно, якщо вона входить у ваш розклад. Вночі краще спати. Тому необов'язково прикручувати до велосипеду фару.
Пам'ятайте, що усе повинно важити мінімально. Важливі навіть дрібниці.
Велосипед, ви і багаж.
Багаж краще прикріпити до велосипеду і не завантажувати багато всього собі на плечі: це сильно ускладнить пересування. На собі можна везти невеликий наплічник, у який вміщаються продукти на день, невелика пляшка води, фотоапарат.
Але якщо вам все ж потрібно більше речей — ще 5-8 кілограм везти на плечах можна.
Сидіння на велосипеді повинно бути зручним, тому що у дальніх поїздках велосипедист майже ніколи не їде стоячи. Вам повинно бути зручно.
Перед такими поїздками не завадить хоча б раз проїхатися кілометрів 20 та перевірити, чи зручне ваше сидіння. Якщо ні — то замінити його. Якщо ви проїхали 20 кілометрів і вияснили, що сидіння не надто зручне, знайте, що після 14 годин їзди стане гірше, але звикнути буде можна. Якщо ж ви відчули суттєвий дискомфорт — у дальній поїздці незручне сидіння може стати загрозою для здоров'я.
Якщо наважитеся на дальню поїздку, готуйтеся відчувати біль, дискомфорт, втому. "Велосипедисти — мазахісти", — таке часто можна почути і це правда. Але воно того варте. Готуйтеся до вітру. Варто прикрутити до велосипеду тюбик вазеліну для шкіри рук і обличчя. Бажано взяти з собою окуляри від вітру й сонця і велошолом.
Їхати велосипедом у далеку дорогу — це незалежність.
Але завжди потрібно бути обережним. Каміння, зустрічний, попутній вітер, обгін, подвійний обгін, грузові авто. Усі вони рухаються швидше за вас. Іноді штовхають до узбіччя. Якщо воно нерівне й у ямах - ризикуєте впасти. Якщо ви з цим зіштовхнулися — зменшіть швидкість і повільно проїдьте ями. Ваша уважність тут не завадить. Частіше оглядайтеся, прислуховуйтеся. Якщо грузова автівка хоче вас обігнатися - зважайте на те, що вона широка.
Якщо на зустрічній смузі перед вами обгін, оберніться назад, чи не зачепить вас попутній автомобіль. Є така закономірність: якщо ви один, то інші учасники дорожнього руху не поспішають поступатися вам місцем, навіть якщо ви маєте усі права там їздити.
Знати ПДР — не просто бажано, а необхідно. Це надасть впевненості у пересування.
Їздити влітку можна з ранку до вечора, по 14 годин на день. Зупинки можна робити майже де завгодно, щоб перекусити, оглянутися, пофотографувати.
Наступна тема — психологічна підготовка...
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter