Друкопис програми "Суть речей" від 1.03.2018
Запрошений гість: Артур Шкроб, керівник патрульної поліції Чернівецької області
Ведуча: Людмила Григорчук
Людмила Григорчук: Розкажіть, які основні завдання ви для себе поставили, як керівника у нашій області.
Артур Шкроб: Буковина для мене не нове місто, я тут працював півроку як заступник керівника патрульної поліції міста, Олега Йосипіва. Вектор роботи патрульних не змінюється: вулична злочинність, робота з зверненням громадян, дорога, дорога і ще раз дорога. Ставлю для себе ще ціль: безпека поліцейського.
Людмила Григорчук: А вже щось вдалося зробити за цей час, відколи ви керуєте патрульною поліцією області? З чого почали?
Артур Шкроб: Було багато нарад, багато питань підняли, але з нового, що ми обговорювали, це те, що ми запустили дорожню поліцію, ми виїхали на патрулювання області. Ми обслуговували дорогу на Тереблече, а тепер ще декілька доріг. Загалом патрулює по області 13 екіпажів. Також функціонують три поліцейські станції на межі області. Це також показове для патрульної поліції, оскільки аварійність та кількість ДТП у нас значно зростала через те, що патрульної поліції в області не було. Почали з декількох відрізків доріг і патрулюємо кожного дня
Людмила Григорчук: Це виклик. 13 екіпажів не достатньо, щоб покрити всю область.
Артур Шкроб: Ті дороги, які я назвав, ми їх поки що покриваємо, це М19, Доманово-Брест-Ковель-Чернівці-Тереблече, тобто в обидва напрямки Чернівців, у Франківському напрямку, Н10, і Житомирська траса, до межі області.
Людмила Григорчук: Справді треба було втручатися? Люди реагують, стишують швидкість, чемніше поводяться?
Артур Шкроб: З наявністю патрульних екіпажів по області, водії стали більш чемні, оскільки вони не знають, де буде патрульний екіпаж. Раніше могли собі дозволити відступати від правил, чи порушувати їх. А зараз екіпажі притягають водіїв до діяльності. Це превентивна міра аварійності на дорогах. Неодноразово стикалися з тим, що погодні умови залишають бажати нам кращого, є вітер, сніг, снігу буває багато і саме наявність патрульних екіпажів, які слідкують за станом дорожнього покриття, які стимулюють і звуть на допомогу дорожників, щоб чистили дорогу, посипали. Неодноразово громадяни зверталися до поліцейських за допомогою, коли автомобілі з’їжджали в кювет, застрягали у снігу.
Людмила Григорчук: Нам влада навпаки звітує, що від патрульних не було жодного звернення офіційного щодо укладення руху.
Артур Шкроб: Ми з владою тісно працюємо, і є розуміння, що ті дороги, на які вказує патрульна поліція, треба опрацювати у першу чергу. Ми розуміємо, де посилений трафік, чи це підйом і спуск, то їх треба в першу чергу відпрацювати, щоб люди могли повертатися додому спокійно. Ми постійно слідкуємо, працюємо, функціонуємо, тому цей напрям роботи і за нами, і за містом, і за областю.
Людмила Григорчук: За якістю доріг були звернення за цей час, поки ви тут керуєте?
Артур Шкроб: Звичайно, і не одне, і не два, а десятки, давали приписи щодо усунення проблем. І ми вимагаємо не чекати весняного періоду, щоб покласти асфальт, а тимчасово усунути недоліки, щоб автомобіль не потрапив у вибоїну на дорогу, щоб не було ніяких ДТП.
Людмила Григорчук: Вам вистачає техніки, обладнання, машин?
Артур Шкроб: Наразі ми патрулюємо і місто, і область, нам достатньо всього для того, щоб ми справлялися з тими функціями, і завданнями, які ми ставимо собі кожного дня. Звичайно, деяка техніка потребує вдосконалення, тому що той комп’ютер, який був 10 рокі втому трендовим, то сьогодні він не може працювати з тими завданнями, які ми на нього ставимо. Ми над цим працюємо, щоб оновлювати техніку.
Людмила Григорчук: У вас же набір іде нових патрульних, вони все отримують для роботи?
Артур Шкроб: На момент складання присяги поліцейського, ми вже готові повністю, щоб той новий особовий склад міг функціонувати повноцінно, служити і захищати.
Людмила Григорчук: Машин не просите ще?
Артур Шкроб: Ми отримали зараз 13 машин, які патрулюють в області. Як керівник будь якої організації чи установи, то завжди хочеться ще. Ми хочемо розвиватися, вдосконалюватися, тому потрібно працювати на майбутнє. Те, що сьогодні немає, то завтра може знадобитися. Ми прораховуємо, систематизуємо, плануємо, щоб ми знали, що нам треба буде незабаром.
Людмила Григорчук: Скільки ще буде тривати набір у патрульну поліцію. Скільки ще треба патрульних в Чернівецькій області?
Артур Шкроб: Поки що ми патрулюємо лише ці ділянки дороги. Набір буде тривати постійно. Зараз у Києві функціонуватиме постійно Академія патрульної поліції, де буде постійно тривати набір і підготовка кадрів до патрульної поліції. Завжди буде якийсь робочий некомплект. Всі напевне мене розуміють, бо хтось звільняється, чи з власної ініціативи, чи буде переходити в інші підрозділи Національної поліції, тому завжди буде такий люфт, де потрібні будуть вакантні посади, їх треба буде заміщувати. Академія буде готувати нам нових кадетів, які готові будуть складати присягу і працювати на благо Буковини.
Людмила Григорчук: А звільняєте за порушення якісь патрульних?
Артур Шкроб: Є такі випадки, трапляються різні ситуації, це служба, це життя, проводимо розслідування, не без цього. Ми не ідеальні, однозначно.
Людмила Григорчук: Нещодавно були виклики для вас з аваріями за участі патрульних. Визначили, хто винний, кого треба покарати?
Артур Шкроб: Стосовно ДТП, патрульний поліцейський приїжджає на місце, і визначає найперше, кому треба допомогу, кому потрібна домедична допомога, скажімо, викликає швидку, потім фіксує подію саму, складає протокол, схему ДТП, а розглядає дану ситуація суд. Це належить компетенції судовій.
Слухач: З початку роботи патрульні спочатку попереджали про порушення, а тепер зразу пишуть протокол.
Артур Шкроб: Був адаптаційний період, та й зараз ми не завжди виписуємо протоколи. У нас нема цілі набити певну кількість постанов і протоколів, наша задача, щоб по вулицях не їхали п’яні водії, щоб малі діти не потрапляли в ДТП, тому ми будемо штрафувати, якщо це буде потрібно. Якщо проїхав на червоне світло – то що попереджувати? Ні, водій має відповідати за порушення. А буває, що припаркувався під знаком, бо щось сталося з транспортним засобом, то ми це розуміємо.
Людмила Григорчук: А з пішоходами як?
Артур Шкроб: Пішоходи такі самі учасники дорожнього руху, як і водії. Є проблеми. Ми робимо зауваження, не хочеться притягати до відповідальності. Але якщо мама тягне в недозволеному місці дитину через дорогу, то це вже терпіти не можна, в такому випадку притягаємо до відповідальності.
Людмила Григорчук: Скільки штраф?
Артур Шкроб: 51 гривня.
Людмила Григорчук: Я вважаю, що треба всіх штрафувати, щоб люди всім передавали, що їх чекає відповідальність. І будуть боятися не штрафу 50 гривень, а того, що затримають, час заберуть.
Артур Шкроб: Звичайно, пішоходи мають себе вести інакше. Ми працюємо з пішоходами щодня. В деяких випадках входимо в ситуацію, в деяких – притягуємо до відповідальності.
Людмила Григорчук: Знаю, що у пішохода немає з собою документів, це також ускладнює роботу.
Артур Шкроб: Так. Я не буду розповідати, як проходить процедура, але всі, хто порушує правила дорожнього руху, той буде відповідати перед законом.
Слухач: коли закінчиться хаос і безлад у вашій структурі?
Артур Шкроб: Чому хаос? Скоро буде два роки, відколи почав функціонувати наш підрозділ патрульної поліції. Був кредит довіри, колосальний, але потім так сталося, що не всі схотіли змінюватися. Кажуть, хай притягують до відповідальності когось, але не мене. Ми завжди вивчаємо кожну ситуацію, розбираємося в ній, вчимося на чужих помилках.
Людмила Григорчук: Щодо поваги. Люди реально поважають патрульних? Бо нашим городянам важко звикнути до того, що правоохоронців треба поважати щиро. Машину на проблискових маячках пропускають пішоходи? Бо я бачила не раз, що ні. Значить не поважають.
Артур Шкроб: Окрім правил дорожнього руху, законних норм, є ще таке розуміння, як культура на дорозі, але це не значить, що проблема у патрульному екіпажі. Потроху відношення змінюється, не все одразу, ми до цього прагнемо, ми хочемо бути проєвропейською державою, ми до цього дійдемо.
Слухач: Чи в школах проводите заняття?
Артур Шкроб: Ми по школах працюємо активно, на щастя, молодше покоління готовесприймати інформацію. Самі діти зупиняють батьків, як хочуть перейти дорогу в недозволеному місці. Проїжджати на червоне світло ж не просто так заборонено, треба дотримуватися правил.
Людмила Григорчук: Є результати від вашої превентивної роботи?
Артур Шкроб: Дає результати така робота насправді. Будь-яке ДТП – це проблема, те ДТП, де постраждали діти – це найгірше. Цей момент треба відпрацювати, працюємо з дітьми, які вчаться у тих школах, які знаходяться біля проїжджої частини. Це довготривала перспектива, але вона вже дає результат.
Слухач: Як думає начальник патрульної поліції, чи можна подолати проблему з жебраками-бізнесменами?
Артур Шкроб: Ми працюємо над цим. Я думаю, можливо, але потрібен комплексний підхід. Не можна лише виявляти тих, хто вони, але й тих треба виявляти, хто організовує всю цю роботу. Адже це кримінальне правопорушення, за організацію бізнесу жебрацького. Ми готові до цього, ми будемо над цим працювати.
Людмила Григорчук: Чи співпрацюєте з інспекцією з благоустрою? Бо раніше були преценденти, коли патрульні казали, що не вистачає на це часу, щоб боротися з стихійними ринками, з сміттєзвалищами.
Артур Шкроб: Основна ідея не допустити взагалі цих стихійних ринків. Є різниця, коли приїхала з села бабуся з двома яблучками, і жінка з 22 ящиками помідор з ринку, то з такими треба працювати.
Слухач: Як так сталося, що патрульні розбили два пруси на одному місці в різницю в 9 днів?
Артур Шкроб: Це для мене особливе питання. Ніхто не питає, з чиєї вини, звинувачують завжди патрульних, але буває, що заїжджають у припарковані пріуси. Але ми працюємо з поліцейськими в цьому напрямку, щоб таких аварій не ставалося.
Людмила Григорчук: Чи є у вас інформація, скільки розбили машин службових?
Артур Шкроб: У нас є достатньо автомобілів, щоб обслуговувати область. Якщо є така ситуація, то звертайтесь в управління чи до нас особисто.
Людмила Григорчук: Є взагалі у нас з ким працювати? Як працюється вам з патрульними нашими?
Артур Шкроб: Загалом я задоволений, але є моменти, є ще над чим працювати, звичайно. Ми постійно намагаємося вдосконалюватися. Ми аналізуємо, що відбувається у нашій Україні, робимо все, щоб не допускати помилок. Потенціал насправді зараз великий.
Людмила Григорчук: Який особовий склад патрульних?
Артур Шкроб: Я скажу так. Багато людей у нас є, які коментують, критикують у фейсбуці, я всіх небайдужих запрошую до нас на службу, щоб разом ми боролися з злочинністю.
Людмила Григорчук: Що у вас є такого, чим можна зацікавити людей? Зарплата, умови, режим?
Артур Шкроб: Зарплата у патрульного – 8 тисяч гривень, робота нелегка, нічні зміни, але є певний рівень довіри до поліції.
Людмила Григорчук: Так багато зараз реформ,змін, що хочете поміняти особисто ви у Чернівцях?
Артур Шкроб: Ми розглядаємо зараз варіанти, як покращити організацію руху, щоб було зручніше добиратися з точки А у точку Б водію. Стосовно ремонту доріг, то ми будемо виявляти вибоїни на дорозі, будемо писати приписи, щоб вчасно комунальники відремонтували складні ділянки.
Слухач: Скільки складено протоколів патрульними про поганий стан доріг. Розкажіть про аварії на вулиці Герцена, де розбили патрульні дві машини свої.
Артур Шкроб: Я не пам’ятаю, скільки протоколів складено, більше десяти. Якщо ми даємо припис и він не виконується, то ми складаємо повторний. Стосовно ДТП двох пріусів, я знаю, що там відбулося пошкодження, внаслідок наїзду на перешкоду. Я не буду багато говорити, але буває, що поліцейський їде на виклик навіть тоді, коли дорога не дозволяє доїхати швидко за певною адресою. Іноді трапляється ДТП і через переслідування потенційно п’яних водіїв.
Людмила Григорчук: Що таке ПТОР, які його функції?
Артур Шкроб: Це ще одна новела патрульної поліції, черговий крок реформи. Це підрозділ тактичного оперативного реагування у лавах патрульної поліції. Я поясню. Їх основний напрям роботи – це масові заходи, це робота з скупченням громадян, але не використовуючи грубої сили постійною. Їхня основна задача не опустити і припинити масові порушення. Також у нашому місті, як і в нашій області, яка є по вчиненню кримінальних правопорушень однією з найспокійніших регіонів по Україні і в цілому. Тому громадська безпека буде їх основний напрямок, вони працюватимуть з блоком громадськості, тобто розпиття алкоголю і людних місцях, хуліганство, з метою не допустити кримінальних правопорушень. Це превентив. А також працювати по аналізу. Ми розуміємо, де вчиняються крадіжки, грабежі, ми систематизуємо інформацію і вони працюватимуть на цих ділянках.
Людмила Григорчук: Вони відрізняються на масових заходах від патрульних?
Артур Шкроб: Кожен працівник патрульного управління – це патрульний поліцейський. Коли вони працюють на масових заходах то вони мають так звані обладунки і панцирі, це певне обладнання для захисту самого патрульного поліцейського. Але це патрульний поліцейський, який має всі розпізнавальні знаки патрульного.
Людмила Григорчук: Як ви прокоментуєте стаціонарні пости по області. Чи мають вони право взагалі знаходитися? Це аутлендери, які стоять стаціонарно і зупиняють машини.
Артур Шкроб: Вони працюють з метою профілактики місця систематичного порушення дорожнього руху. Десь є суцільна розмітка, розмітка 1.1. це на перехрестях і водії нехтують правилами дорожнього руху і наражають на небезпеку себе і інших учасників дорожнього руху. Не заборонено патрульним стояти на узбіччі. Коли вони працюють з одним порушником і їде наступний, який знову порушує, то вони зупиняють порушника і цим зупиняють порушення масові.
Слухач: мені виписали штраф за те, що я розмовляв по телефону, можна було усно попередити.
Артур Шкроб: Патрульний поліцейський він на місці оцінює обстановку. Я не націлюю патрульних, щоб вони штрафували, всіх карали, притягали до відповідальності, але ми розуміємо, що буває, коли пішоходи дивляться в телефон і не помічають світу, що відбувається навколо. Що можна говорити, коли водій їде за кермом і розмовляє чи пише текстове повідомлення. Як він може оцінити всю обстановку?
Людмила Григорчук: Щодо паркування. В Чернівцях це постійна проблема.
Артур Шкроб: Ми робимо акцент, і законодавець збільшив штрафування за паркування на місцях для людей з обмеженими фізичними можливостями. У нас працює евакуатор, є у нас блокіратори. Однозначно, є певний результат. Я один з перших патрульних поліцейських, хто приїхав у Чернівці з Олегом Йосипівом. Тоді була велика проблема з паркуванням. Зараз ситуація краща, але є над чим працювати. Має бути комплексний підхід. Ми приймали участь у різних круглих столах, що десь треба запроваджувати односторонніх рух на певних вулицях, десь треба мале кільце. Потрібно будувати наземні та підземні переходи. Ми працюємо з порушниками, але місто треба зробити комфортнішим і для водіїв, і для пішоходів.
Слухач: Коли закінчиться вибірковість у нашому місті, чому одних штрафують, одних ні. І чому проїжджають патрульні і не припиняють якесь порушення, не реагують?
Артур Шкроб: Є різні ситуації. Все вирішується на місці. А щодо того,що не реагують на порушення, то екіпаж може їхати на виклик, і не може зупинитися. Адже побутова сварка може закінчитися трагічно, тому треба поспішати.
Слухач: Як проходять спільні патрулювання з Національним Корпусом та Національними дружинами? Чи є користь від таких спільних патрулювань? Часто можна побачити у фейсбуці їхні звіти про самовільне "патрулювання" у різних районах міста. Чи мають вони право на таку самодіяльність?
Артур Шкроб: Патрульна поліція не патрулює спільно з національними дружинами. Такого не було і не має.
Людмила Григорчук: Як ви ставитися до таких самовільних патрулювань дружин?
Артур Шкроб: Є інститут правоохоронних органів. Є нацполіція і патрульна поліція. Слідкувати за порядком і наводити порядок у місці мають вони. Однозначно з громадою спільно. Але патрулювати вулиці міста має саме національна поліція.
Людмила Григорчук: Ви не дуже за, особисто?
Артур Шкроб: Однозначно. Розумієте, а хто буде контролювати їх? Ми маємо розуміти, що правоохоронець, який прийняв присягу вірно служити і захищати кожного жителя, нашу неньку країни, він буде з гідністю нести високе звання поліцейського і служити та захищати,а самовільні утворення не зрозуміло, чим вони займаються.
Людмила Григорчук: За цей період , відколи ви працюєте, була може від них якась важлива інформація, може допомогли вам розкрити злочини?
Артур Шкроб: Ні. Не відчули ми жодної допомоги. Ми справляємося без них досить достойно.
Слухач: Есть информация что Вы причастны к гибели мотоциклиста на ул. Русской в 2016 году. Вы подтверждаете это?
Артур Шкроб: Я заперечую цю інформацію, вона не достовірна.
Слухач: Дозвіл на встановлення та використання спеціальних звукових та світлових приладів поліцейським вже видали?
Артур Шкроб: У нас є дозволи на спеціальні прилади, які встановлені, я не бачу в цьому проблеми.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter