Запрошений гість: заступник начальника КП «МіськШЕП» Валерій Мандрик.
Ведуча: Людмила Григорчук
Людмила Григорчук: Як працюється комунальникам на початку весни?
Валерій Мандрик: Основним видом діяльності підприємства «МіськШеп» є організація, проведення підрядних робіт, надання послуг з утримання поточного та капітального ремонту вуличної мережі міста. Виробництво та реалізація асфальтно-бетонної суміші. Встановлення дорожніх знаків, інформаційних щитів, турнікетів, відновлення дорожньої розмітки. На обслуговуванні КП «МіськШеп» знаходиться 1100 вулиць і провулків міста, загальною протяжністю 527 км, з них асфальтобетонного -201,5 км, гравійно-щебеневої – 181, 700 км, бруківка – 57,3 км. Гравійного покриття – 86 км. Загалом – це 527 ,5 км.
Людмила Григорчук: Яке покриття для комунальників найбільш проблемне?
Валерій Мандрик: Нема легше чи важче, є відповідні роботи щодо кожного покриття. У нас є виконробські дільниці, які займаються своїми направленнями. Одні займаються зливовою мережею, світлофорами, є дільниця, яка займається асфальтним покриттям, гравійними дорогами. Є віддалена виконробська дільниця, яка займається Садгірським районом, і ще є асфальтний завод. Всі ремонтні роботи виконуються згідно плану затвердженого виконкомом. Замовником робіт є Департамент ЖКГ міської ради.
Слухач: Коли ми перейдемо від ямкового ремонту до капітального?
Валерій Мандрик: Ямковий, тобто поточний ремонт доріг почнемо з початку будівельного сезону. Так само і капітальний ремонт. Основний замовник робіт - Департамент ЖКГ. При сталій температурі середньодобовій +5 градусів протягом трьох днів можна розпочинати ці роботи.
Людмила Григорчук: Але коли ми взагалі відмовимося від ямкового ремонту, а будемо ремонтувати лише капітально?
Валерій Мандрик: Коли нам будуть замовляти такий ремонт, тоді будемо робити. Все залежить від фінансування. Основні магістральні вулиці не робилися капітально більше 10 років. Такі вулиці треба повністю міняти дорожній одяг, що стосується асфальтобетону. Таких доріг у місті 80%. Вони потребують капітального ремонту. У міста є кошти? Це питання не до нас.
Людмила Григорчук: Велика різниця у коштах між поточним ремонтом і капітальним?
Валерій Мандрик: Не можу так сказати, але це значно дорожче. Це не мільйон і не два. Якщо беремо дорогу, яка має кілометр чи два, то це дуже великі кошти.
Слухач: Ви робите кожен рік ямковий ремонт, яка гарантія на цей ремонт?
Валерій Мандрик: Що стосується поточного ремонту, то гарантія на нього на рік. Але КП «МіськШеп», де виконує цей ремонт, робимо фотофіксацію робіт. Ця фото фіксація у нас зберігається. Тому там, де ми закрили яму, ми зафіксували, але при перепадах температури, за зиму, на дорозі створюється сітка тріщин. І у ці тріщини під час перепад температур, коли на день плюс, а на вечір – мінус, туди попадає водичка. Вона замерзає і піднімає цей асфальт. А у нас по дорозі їдуть танки, у нас все скрізь будується, їдуть важкі автомобілі. І все, вже є яма, на 10 чи більше сантиметрів. Таке враження складається, що яма знову з’являється , насправді яма з’являється через півметра, наприклад. Треба капітально ремонтувати дороги, тоді не буде таких проблем.
Слухач: Так у нас дві ями закидають, а дві ями лишають. Коли це вже закінчиться?
Валерій Мандрик: Чим ці ями закидають? Асфальтним боєм? У нас є спецавтомобіль, де є установка з розігрівом, де добавляється асфальтний бій і бітум, і ми частину доріг закривали таким чином. Так закриваємо лише великі, глибокі ями, щоб травматизму уникнути учасників руху. Так робили на вулиці Галицький шлях, Сторожинецька, кільце біля Дріжджзаводу, перехрестя з Канівською і Кошового, Заставнянська, перехрестя з Київською, на Котляревського. Це стосується глибоких ям, де глибина більше 10-15 см. Це ми робимо лише до початку будівельного сезону. Поті будемо робити вже поточний ремонт, коли температура плюсова буде сталою.
Слухач: Ямковий ремонт виходить неефективний, але ми його виконуємо. То може він непотрібний цей ремонт ямковий?
Валерій Мандрик: Потрібний нам ямковий ремонт, поточний. На сьогодні у нас є 1100 вулиць, 527 ,5 км. Одночасно зробити капітальний ремонт, навіть за 2 чи 3 роки – це нереально. Немає таких коштів. Тому в цілях уникнення аварійності, травматизму, щоб могли їздити автобуси, тролейбуси, такі роботи ми і виконуємо.
Людмила Григорчук: А всі роботи виконані вашими працівниками якісно? Всі кошти витрачені за призначенням?
Валерій Мандрик: Недоцільне використання коштів - це кримінальна справа, а якістю виконання робіт нашою організацією займається технагляд.
Слухач: Ви не вмієте робити ямковий ремонт, бо замість ям робите ґулі.
Валерій Мандрик: Чим ви регламентуєтеся? Хто ви за фахом? Якщо це дорожник, людина, яка закінчувала відповідний учбовий заклад, то вона має розуміти. Бо як кажуть: ваша дівка на перехресті стоїть. Але у мене син. Часто так буває, що кажуть, а потім треба виправдовуватися. Не раз за 9 років я це бачу. Ті, хто це говорять, не несуть за це відповідальності. Я думаю, що ми створимо,підтягнемо юристів,і ті, хто в адрес Шепа кажуть щось, то вони мають нести відповідальність за свої слова.
Слухач: Коли Винниченка будуть латати?
Валерій Мандрик: МіськШеп не планує виконання робіт. Поточний ремонт ще не почався. Що стосується утримання, то сьогодні на 110 вулиць з асфальтобетонного покриття і бруківки, на них зливова мережа, дощові приймальні решітки і колодці дощові. Там 2038 оглядових колодці і 3316 дощеприймальні колодці. Ми маємо спецобладнання для утримання цих решіток. Оглядаються колодці, чистяться, ця робота триває цілий рік.
Слухач: на скільки ви оцінюєте якість виконаних вами робіт?
Валерій Мандрик: Це не ми оцінюємо, а технагляд. Якщо технагляд побачить неякісне виконання, то не заплатить гроші за роботу. Але у нас немає неякісно виконаних робіт. Наші працівники – досвідчені, спеціалісти своєї галузі.
Слухач: Чи змінилися гости по ремонту доріг? Чи ми ремонтуємо за гостами СРСР?
Валерій Мандрик: Дивлячись що ми ремонтуємо. Є різні ремонти. Для прикладу, спочатку дається гравій, 20-25 см, потім фракція щебеню, потім дається розклінцовка цього щебеню, потім прокатка хороша, після цього йде два слої асфальту. Нижній – крупнозернистий, він, як скелет, тримає. А верхній з меншою зернистістю, додається ще до нього бутонал, як укріплюючий слой. Все залежить від завдання. Капітальний ремонт можна проводити і по-іншому. Я можу відповісти за останні 12-14 років. Є державні будівельні норми, яких ми дотримується. Я, як магістр по будівництву, вам відповідаю. Десь на протязі трьох років були вже зміни.
Слухач: до який пір виконавча влада буде відговорюватися від ремонту доріг. Ссилатися на якісь проблеми. Чому люди мають кататися по цих ямах? Чому місто Чернівці на останньому місці по дорогах? Чому так?
Валерій Мандрик: Ми виконавці. Питання до влади. Даному слухачу треба звернутися до влади безпосередньо. Те, де ми робили, там все тримається гарно. І розмітка зроблена, все встановлено, як має бути. Наприклад, провулок Миру. Тут гарантійний термін більше трьох років. Більшість капітальних ремонтів, що стосується заміни дорожнього одягу, нам не давали ці роботи. Ми відповідаємо за утримання, ямковий ремонт.
Слухач: ви кажете, що всі роботи у нас виконуються по гост стандартам. За якими це стандартами у нас на Винниченка виконувалися роботи залатування ям? Там нема знову дороги.
Валерій Мандрик: Технології у нас будуть починатися при сталій температурі. Тоді вже по державних будівельних нормах все буде робитися. Ці роботи зараз виконуються для уникнення аварійності та травматизму. Якщо ми це не будемо робити, то це буде біда, машина тобі влітає у ту яму, ріже колесо. То як краще, мати ями і чекати гостів, чи можливо тимчасово закрити ці ями, щоб уникнути травматизму, а потім вже робити за стандартами? Багато ям зараз і засипаємо асфальтним боєм, хоч як дощ піде, воно вимиє, але треба не допустити великої біди, тому це робимо.
Слухач: якщо б відправити всю організацію у відпустку, то ще гірші дороги можуть стати?
Валерій Мандрик: Дивіться, якщо б ми не на місяць, а всього на тиждень пішли б у відпустку, коли прибирати сніг треба було, то не могли б ніхто нікуди доїхати. На даний час якби ми пішли у відпустку, то ті ями, які ми засипаємо тимчасово, вони стануть по 30 сантиметрів. Тоді взагалі не можна буде нікуди поїхати.
Слухач: Чому тільки половину вулиці Миру зробили?
Валерій Мандрик: На скільки дали грошей, на стільки і зробили.
Слухач: Чому такі дорогі мраморні бордюри використовують для ремонту проспекту?
Валерій Мандрик: Тому що цей бордюр, хоч він і дорожчий, але він в 10 разів довше послужить.
Людмила Григорчук: Зима. Всі нарікали на не прочищені дороги. Керівники міста ж пояснювали, що зима видалася дуже сніжною.
Валерій Мандрик: По зимовому утримуванні доріг міста Чернівці. Що у нас затверджено замовником і надано нам, як виконавцям. З загальної кількості вулиць, 133 вулиці ми обслуговуємо і розчищаємо. Це загальна протяжність в одну сторону - 233 кілометри в одну сторону. Загальна кількість на одну обробку міста 466,2 км. В першу чергу ми розчищаємо тролейбусні маршрути, це 88 км, у дві сторони 176 км. Друга черга – це автобусні маршрути. Там 57 вулиць, десь 85 км. Загальна довжина получається 170,5 км. Тобто в першу чергу тролейбусні і автобусні, тільки дорожнє покриття, ми за тротуари не відповідаємо. Там працюють інші комунальні підприємства. Скажіть, які вулиці, з цих, які затверджені, були не розчищені? Всі були розчищені. Гагарінський спуск, який оброблявся кожних 20-30 хв, автобусний маршрут №8, 12 маршрут. Де повороти різкі, де дітей возять. Все було чисто.
Людмила Григорчук: От знайшла інформацію за 25 січня, що тролейбуси буксують на Гагаріна.
Валерій Мандрик: З моменту, як випадає сніг, підприємство на протязі 2,5-3 години має забезпечити проїзд містом. Що стосується пробок у місті, то зверніть увагу, як у нас припарковані машини. Кількість транспортних засобів збільшилася значно.
Людмила Григорчук: От знайшла Головна, Лук’яна Кобилиці, Небесної сотні, засніжені, не видно розмітки.
Валерій Мандрик: А хто хоче бачити розмітку зимою?
Людмила Григорчук: Я хочу бачити. Це ж важливо.
Валерій Мандрик: У зимовий період ніхто не розчищає вулиці до чорного асфальту. Ніде так не написано, що треба до чорного асфальту розчищати. Тоді ми маємо великий мінус, бо создається тонка корочка і ожеледиця. Коли є кашиця, 3-5 мм, і там посипано інертними матеріалами і сіллю, тоді коефіцієнт щеплення з дорогою вищий. Якщо взяти інші міста по Україні, Київ, подивіться Тернопіль, Хмельницький, там було ще гірше.
Людмила Григорчук: Ми хочемо дивитися на Європу.
Валерій Мандрик: Ні, ви порівнюйте з іншими обласними центрами, Чернівці у кращій ситуації були.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter