Під час проведення аудиту закладів загальної середньої освіти питанню мотивації учнів до навчання приділили особливу увагу - у процесі спостереження за уроками експерти-практики вивчають стан зацікавленості, активності учнів, у середньому проаналізували 50 уроків в одному закладі. Про це Медіа агентству АСС повідомили в Управлінні.
Також у Чернівецькій області проводиться анонімне опитування старшокласників щодо їхнього ставлення до навчання, закладу освіти і можливих причин демотивації тощо.
За результатами опитування 521 учня 9-11 класів під час проведення 6 інституційних аудитів у Чернівецькій області у 2024 р. встановили, що на запитання «З яким настроєм Ви, зазвичай, йдете до школи?», учні відповідали так:
- 23% - піднесено, з радістю;
- 42% - здебільшого охоче;
- 28% - здебільшого неохоче;
- 7% - не хочу ходити до школи.
В Управлінні підкреслюють, що 35% учнів, які неохоче ходять до школи або взагалі не хочуть туди ходити, своє небажання пов’язують з тим, що:
- треба рано вставати (73%);
- дні тижня перевантажено складними предметами (58%);
- багато занять і далеко йти до школи (по 26%);
- відчуваю упереджене ставлення вчителів (19%).
В Управлінні наголошують, що кожному закладу освіти варто систематично моніторити настрої дітей, щоб вчасно виявляти негативні тенденції та, за можливості, вчасно реагувати.
«Наприклад, з огляду на результати опитування, варто проаналізувати розклад занять, розвантажити «найважчі» дні, проаналізувати разом з учителями обсяг завдань для домашньої роботи, обговорити з учнями їхнє розуміння поняття «упередженість», під час уроків систематично застосовувати оприлюднені чіткі і зрозумілі учням критерії оцінювання.
Кожен заклад освіти повинен здійснювати самооцінювання власної діяльності, у контексті якого вивчати емоційно-психологічний стан, ставлення учнів до школи, окремих аспектів діяльності закладу для того, щоб коригувати освітні і управлінські процеси, удосконалювати взаємодію учнів і вчителів, покращувати психологічний клімат загалом», - зазначили в дописі.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами