Буковинський скрипковий майстер віддає перевагу не комп’ютерній техніці, а старовинній технології Страдиварі
Володимир Антонюк, математик за фахом, ніколи не грав на музичних інструментах і, тим паче, нічого не створював власноруч. Цифри, записи, папір і ручка були його інструментами. Усе змінилося в один день – і він самостійно почав створювати скрипки. Нині на рахунку чернівчанина – понад 100 скрипок.
– Я закінчував п`ятий курс математичного факультету і познайомився з Володимиром Солоджуком, відомим буковинським скрипковим майстром. Уперше побував у його майстерні. Мене вразило те, як з оцупка поліна можна створити такий витончений і тендітний музичний інструмент. Пам’ятаю, спочатку міг годинами просто спостерігати за роботою майстра, а потім і сам узявся до діла. Різав руки, помилявся, але – вчився! – розповідає Володимир. - У 1999 році зробив свою першу скрипку-половинку. Працював над нею півроку. Це менша вдвічі скрипка, призначена для навчання дітей.
Зараз на рахунку майстра понад 100 скрипок. На створення однієї витрачає тепер близько двох місяців. Якщо поспішати – падає якість, а коли затягувати – не влаштовує замовника.
– Дерево, з якого майструється скрипка, зрізається у січні-лютому. У цей час в ньому немає соку, воно не плаче, - пояснює Володимир Антонюк. - Зрізане, воно не повинно впасти. Це убезпечить від розтріскування. Ще одна деталь: дерево має бути не молодшим за 80 років. Я сам заготовляю деревину в наших Карпатах. Саме карпатський явір та ялинка чудові в акустичному плані.
Процес створення інструменту майстер поділяє на чотири етапи: заготівля деревини, столярна робота, лакування та монтування. Перший період найтриваліший. Далі - столярна робота, на яку, як правило, потрібно місяць-півтора часу. Тут важливий алгоритм дій, бо помилка на перших кроках може спричинити далі дисбаланс у звучанні. Упродовж ще чотирьох тижнів відбувається лакування інструменту. Скрипку потрібно вкрити лаком у середньому 15 разів! Лише після цього на готовий інструмент вмонтовуються струни. Ця робота, хоча й триває всього два-три дні, але є справжньою наукою. Від неї залежить близько 30% звучання інструменту.
– Я володію комп’ютером, але працюю «за старинкою», як Страдиварі. Дерево любить людську руку, так воно краще звучить, - пояснює майстер. - До речі, японські майстри за допомогою комп’ютерної техніки намагалися скопіювати скрипку Страдиварі. Не вдалося. Кожне дерево неповторне. Скопійоване, воно обов’язково дає певну похибку. Двох однакових скрипок не буває.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами