В опитуванні взяли участь 207 учнів (з них 40 ВПО), 734 батьків та 76 вчителів.
Зокрема, 93 % педагогів зазначили, що на уроках спілкуються тільки українською мовою та 6% переважно українською мовою. 90% батьків зазначають, що їхні діти в школі на перервах і на уроках спілкуються з вчителями українською мовою.
За словами директорки ліцею, збільшилася кількість людей, які почали використовувати українську мову у спілкуванні. Серед батьків - 35,7%, серед учнів - понад 28%.
«Є показники, які викликають нашу увагу, які занепокоюють нас. Зокрема те, що 6% учнів зазначили, що іноді вчителі можуть використовувати російську мову на уроках. Це може бути не тоді, коли пояснюється навчальний матеріал, а коли йде спілкування або робиться зауваження, можливо дехто вживає російські слова і діти це помічають», - зазначила Уляна Легусова.
Також результати опитування показали, що між собою 38% дітей вживають українську і російську мову на одному рівні. Вдома українською та російською спілкуються 16,4% школярів, а в колі друзів російську мову вживають 38%. В інтернеті ж обома мовами спілкуються 49,3%.
Серед батьків 41,5% висловлюють бажання вивчати українську мову на онлайн-курсах або на інших платформах. 58% батьків не знають, які є платформи та курси.
Детальніше статистику використання української та російської мов можна переглянути за посиланням.
Директорка ліцею №19 розповіла, що вже є деякі пропозиції щодо покращення статистики:
«Насамперед, щоб покращити показники серед учнів, ми хочемо організувати більше гуртків ораторського мистецтва, журналістики, де вони будуть практикуватися вільно спілкуватися українською мовою. В нас і так це робиться, але, мабуть, недостатньо, якщо ми маємо такі результати, може не так багато дітей ми залучаємо до цих заходів, тому їх треба поширювати. Також залучати школярів до конкурсів читців, написання есеїв, участь у міжнародних конкурсах української мови імені Петра Яцика і мовно-літературному конкурсі імені Тараса Шевченка. Проводити інтерактивні ігри, які в ігровій формі матимуть навчальний ефект. Більше проводити дискусій і дебатів на уроках. Більше проводити дослідницьких проєктних робіт з тематики української культури, історії, краєзнавства. Якщо ми бачимо, що в соціальних мережах більше використовують російську мову або на рівні з українською, то я вважаю, що тут було б добре проводити конкурси зі створення якісного українського контенту.
Що стосується батьків, то тут більше інформаційна має бути кампанія. Ми хочемо розробити інформаційні буклети про мовне законодавство, про платформи, де можна вивчати українську мову. Більше проводити спільних фестивалів, конкурсів, театральних постановок, де участь братимуть і батьки, і діти.
Що стосується роботи з вчителями, то це однозначно періодичний аудит використання державної мови на уроках в позаурочній діяльності, в міжособистісному спілкуванні. Створити консультативний пункт з питань дотримання мовних норм і офіційного документообігу, особливо для тих вчителів, яким потрібна допомога. Обов'язково проводити майстеркласи з використання інтерактивних ігрових методик на уроках з усіх предметів, внутрішні тренінги, семінари для покращення культури мовлення і методики викладання української мови. А також підвищення кваліфікації з рівня володіння мовою».
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами