*Імя дитини та навчальний заклад не розголошується на прохання батьків
- Пані Марино, розкажіть, будь ласка, як у вашому випадку відбувався процес оформлення дитини в інклюзивний клас? Чи виникали труднощі з документами або з викладачами?
- Після обстеження ІРЦ видається висновок про психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, в якому вказується рівень розвитку, труднощі та потреби дитини, а також рекомендації для педагогів та батьків. Наступним кроком є написання заяви на ім'я директора з проханням зарахувати мою дитину до інклюзивного класу. Труднощів щодо документів та викладачів не виникало.
- Розкажіть, як зараз ваша дитина взаємодіє з однокласниками? Спостерігали ви випадки ізоляції або булінгу зі сторони дітей?
- З ізоляцією та булінгом нам не довелось зіштовхуватись, однокласники в цілому доброзичливі, але не завжди моя дитина готова взаємодіяти з колективом, тому іноді усамітнюється. У такому випадку педагоги це враховують та не примушують до активної участі в процесі навчання чи обговоренні чогось.
Наші новини є у Facebook
- Що захоплює вашу дитину поза шкільними заняттями?
- Він дуже любить тварин, у нас вдома живе кіт Маркус, і це його найкращий друг. Син дуже полюбляє гратись з ним, допомагає мені годувати його, також полюбляє малювати, розмальовувати, а особливо машинки та тваринок.
- На вашу думку, повною мірою ваш освітній заклад забезпечує право дитини на освіту, враховуючи специфіку інклюзивного навчання?
- На мою думку, так. Загалом, права дитини на інклюзивну освіту дотримуються відповідно до законодавства України: систематично проводяться уроки, виховні години, святкові заходи, в яких моя дитина залучена та бере участь.
- Розкажіть, з якими перевагами та недоліками вам довелось зіштовхнутися саме в організації інклюзивного навчання для вашої дитини?
- До основних переваг я б віднесла те, що спеціалісти приділяють належну увагу моїй дитині, активно залучають її до різних видів діяльності, інтегрують у спільну роботу з класом, не відокремлюючи від усього колективу.
З недоліків - не завжди є можливість охопити всі потреби дитини через нестачу вузькопрофільних фахівців.
- Як ви оцінюєте рівень підтримки держави та освітнього закладу в забезпеченні умов для дітей з особливими освітніми потребами?
- Підтримка є, але вона, на жаль, неповна. Держава не завжди забезпечує школи необхідним спорядженням, спеціальними кімнатами чи обладнанням для навчання. Частину матеріалів доводиться шукати самостійно або за власний кошт. Водночас на рівні закладу є підтримка з боку вчителів та адміністрації.
- Чи приймаєте ви участь у процесі інклюзивного навчання дитини та які ресурси ви вважаєте необхідними для цього?
- Так, я активно беру участь та регулярно відвідую засідання команди психолого-педагогічного супроводу, інколи присутня на уроках чи заходах у школі.
- Ваша дитина отримує психологічну підтримку під час освітнього процесу?
- Так, у школі працює психолог, який регулярно проводить заняття з моєю дитиною. Це дуже допомагає - особливо в складні моменти, коли потрібна додаткова емоційна підтримка.
- Яких фахівців, на вашу думку, нині бракує в інклюзивних класах?
- Загалом спеціалістами, яких рекомендував у нашому випадку інклюзивно-ресурсний центр, дитина забезпечена. Не вистачає лише дефектолога, який би дуже став у пригоді.
Медіа агентство АСС є в Instagram
- Проводили для вас консультації щодо особливостей інклюзивного навчання?
- Так, консультації проводяться систематично. Під час зустрічей нас інформують про рівень знань дитини, її адаптацію до колективу, ознайомлюють з перевагами навчання дитини в соціумі.
- Який шкільний предмет приносить найбільше задоволення вашій дитині?
- Я гадаю, найбільше дається математика, йому подобається логіка, послідовність, Особливо коли йому вдається розв’язати задачу самостійно - це для нього велике досягнення.
- Наскільки ви відчуваєте готовність педагогічного колективу реагувати на потреби вашої дитини?
- Усі педагоги на вищому рівні працюють з дитиною, особливу увагу звертаючи на її труднощі та потреби. Вони з розумінням ставляться до всіх запитів, адаптують завдання, дають більше часу, коли це потрібно. Усе це створює для нас комфортні умови навчання та розвитку. Я щиро вірю, що любов, терпіння і підтримка здатні подолати будь-які труднощі. Інклюзія — це не лише про навчання, а про прийняття і повагу до кожної дитини, оскільки, кожна дитина особлива. І якщо кожен педагог бачитиме у дитині потенціал — ми обов’язково будемо рухатись вперед.
Авторка матеріалу - студентка 4 курсу, Ірина Світан
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами