Про те, як відбуватиметься навчання цьогоріч та про основні фактори, на які слід звертати увагу вчителям розповіла Оксана Палійчук, начальниця управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області, пише Медіа агентство АСС.
«Закономірно, що найбільше говоримо про безпеку учасників освітнього процесу. Фізична та психологічна безпека учнів та учителів це першочергова умова його забезпечення. Констатуємо: пів року війни кардинально змінили наші підходи і вимоги до освітнього середовища.
Втім, не менш важливо звернути увагу на ті зміни, які відбулись у ціннісній та соціально-психологічній сферах життя українців, зокрема, українських дітей. На них треба опиратися при плануванні та здійсненні освітнього процесу», - зазначила Оксана Палійчук.
Освітянка також виокремлює основні фактори, які мають бути враховані при підготовці до освітнього процесу:
- значна частина школярів отримала досвід долучення до освітнього процесу у різних країнах Європи та світу, вони змогли порівняти, подивитися на українську школу «збоку»;
- внутрішнє переміщення учнів, батьків та учителів в межах України, долучення до освітнього процесу шкіл різних регіонів також призвело до колосальної різниці досвіду учнів (різний доступ до інтернету, різні за якістю варіанти дистанційного навчання, різні умови проживання тощо)
- війна внесла суттєві корективи й у світоглядну, ціннісну шкалу українських родин;
- різний досвід переживань, стресу, втрат, «травматизму» в учасників освітнього процесу, здобутий за 6 місяців війни;
- освітні «втрати» («прогалини» у компетенціях) учнів за цей період у одному класі можуть суттєво відрізнятися тощо.
Наші новини є у Facebook
«Зокрема, більшість родин, діти яких навчалися або навчаються за кордоном, підкреслюють персоналізований, індивідуальний, альтернативний підходи європейського вчителя до учнів на противагу жорстко ієрархічним стосункам в українській школі. Відзначають як перевагу і повноцінну активність учнів упродовж усього року, його структуру у школах європейських країн (довші канікули взимку, коротші – влітку).
Сьогодні ще немає досліджень про освітні «здобутки», більше говоримо про «освітні втрати». Але ці «освітні здобутки», зокрема, у частині життєвих компетенцій, світоглядно-ціннісній сферах точно є. І їх обов’язково потрібно враховувати, адже освіта – це передусім цінності! Пережитий досвід війни переконує: цінність – це те, що стає єдино-важливим у граничних ситуаціях буття», - розповідає Оксана Палійчук.
Відтак, начальниця управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області радить зосередити увагу на освітніх викликах нового навчального року та пріоритетах освітнього процесу. Їх має розуміти кожен учитель і ними керуватися в організації освітнього процесу.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами