Зокрема, дорослі можуть працевлаштуватися, а діти – відвідувати дитсадки чи приєднатися до онлайн-навчання у школах.
Про те, як функціонує освіта в умовах війни на Буковині розповіла Оксана Палійчук, начальник управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області.
- Оксано Михайлівно, чи можемо сьогодні в складних умовах війни ми забезпечити якість освіти у наших школах? Чи взагалі доречно говорити про якість?
– Про якість освіти говорити треба завжди. Освіта – це потужна національна зброя. Я вважаю, що разом з армією якісна українська освіта в родині, дитячому садочку, школі, професійному закладі є фундаментом національної безпеки. Адже якісна національна освіта це перш за все цінності: національні, європейські, загальнолюдські.
Ця страшна війна за Україну попри смерть і руйнування, невимовний біль втрат вкотре доводить, що національна освіта має стати «світлом», у першу чергу, гуманізму, патріотизму, цінності життя у найширшому значенні цього слова, цінності України як найдорожчого скарбу, національної гідності, готовності захищати і розвивати усе українське і загальнолюдське. На жаль, в цих умовах мусимо констатувати, що саме виховний аспект у мирний час ми часто недооцінювали.
– Сьогодні Буковина прийняла багато внутрішньо переміщених осіб з дітьми, які навчаються в наших школах. Яке, на Вашу думку, основне завдання вчителів у цих умовах?
– Безсумнівно в умовах війни педагогам потрібно розуміти процеси, що відбуваються з учнями, уміти аналізувати, як психологічні травми впливають на їхню здатність навчатися. Безперечно, учителям теж потрібна підтримка психологів, – поради, як працювати з дітьми та як самим впоратися зі стресом. Адже якість освіти сьогодні багато в чому залежить від того, наскільки вчитель розуміє своє завдання. Сьогодні Державна служба якості освіти України спільно із регіональними закладами вищої освіти організовують дистанційне навчання у форматі тренінгів за проєктом «Психологічна підтримка вчителів шкіл». Зокрема, педагоги Буковини вже взяли участь у вебінарі щодо побудови системи профілактики та розв’язання конфліктів у закладах загальної середньої освіти із врахуванням сучасних викликів. Навчання продовжуються.
Медіа агентство АСС є в Instagram
Варто наголосити, що в реаліях сьогодення важлива роль відводиться вчителю історії. Підтвердженням цього можуть слугувати слова Бісмарка, який аналізуючи причини Першої світової війни, дійшов висновку, що «війну розв’язав шкільний вчитель історії», який підготував суспільство до сприйняття цього стану. Ці слова підкреслюють, що вчителі історії мають значний вплив на формування світогляду людини і суспільства. Саме вчителі історії покликані навчити дітей оцінювати сьогодення під кутом зору минулого і робити усвідомлений вибір між добром і злом, честю і безчестям, патріотизмом і зрадою, героїзмом і боягузтвом. Відрадно, що сьогодні наші педагоги справляються з цим завданням. Зокрема, нещодавно отримали відгук мами учня Бородянського академічного ліцею (Київська область, Бучанський район, смт. Бородянка), який наразі навчається Грозинецькому ліцеї Топорівської сільської ради. Зі слів матері сину дуже сподобалися уроки історії, «вчитель дуже позитивний», – підкреслив школяр. Тому вони слухають історію всією сім’єю.
– Оксано Михайлівно, сьогодні у буковинських школах проживають і навчаються діти з усієї України. Чи справляються, на вашу думку, школи у громадах з такими викликами?
– Сьогодні на теренах Буковини у школах проживає та навчається понад шість тисяч учнів. Вони мають можливість продовжити навчання дистанційно у рідному закладі освіти або долучитися до буковинської шкільної родини. І попри увесь комплекс проблем і незручностей, така ситуація все ж таки дає додаткові можливості освіти для цих учнів.
Перш за все, розширення кола учителів-професіоналів, значить, – джерел знань, цінностей, поглядів, різноаспектність, глибина розгляду матеріалу, розширення світогляду учнів.
По-друге, пізнання буковинської культури.
По-третє, діти відзначають нові курси, про які вони дізналися у Чернівецькій області – українознавство, християнська етика.
По-четверте, навіть зміст курсів, наприклад, «Культура добросусідства» сприймається по-іншому в умовах, коли цю «культуру» треба пережити в реальних умовах.
Отримуйте новини в Telegram
Усі добре розуміють, що зараз педагогам неможливо працювати без застосування інноваційних технологій. Треба визнати, що пандемія змусила вчителів самовдосконалювались у цьому напрямку, вчитися, обмінюватися здобутками, експериментувати. Тому сьогодні, коли навчальні заклади вимушено перейшли на онлайн-навчання, наші педагоги були готові.
Сьогодні наші громади роблять неможливе – допомагають житлом, їжею, одягом, вчать та підтримують. І доказом цього є слова вдячності від учнів та їхніх батьків.
Оксана Палійчук поділилась відгуками батьків та дітей-переселенців про їхнє навчання на Буковині:
Наталія Молодовська, учениця 5 класу, Сєвєродонецьк Луганської області:
«Після повномасштабного вторгнення росії до мого рідного міста Сєвєродонецька Луганської області, разом зі своєю родиною переїхала до с.Шебутинці Чернівецької області. Оскільки у моєму місті немає можливості вчитися навіть дистанційно через активні бойові дії, треба було навчатися у навчальному закладі за місцем тимчасового проживання. Ми з мамою прийшли до ОЗ «Шебутинецький ліцей». Мені дуже подобаються вчителі, вони добрі, привітні, завжди раді допомогти, якщо я щось не зрозуміла. Однокласники дружні й веселі, теж завжди раді мені допомогти.
Я в захваті від навчання та спілкування з такою кількістю добрих і чуйних людей навколо».
Галина Глотова, мати учениці 2 класу, м.Київ:
«11 березня моя донька Анна розпочала навчання в 2 класі Берегометського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3. Нас гостинно прийняли в колектив, донька швидко адаптувалась. Вчителька приділяє достатньо уваги та мотивує. Ми задоволені, що потрапили саме в цю школу та цей клас».
Інга Фесун, мати учениці 2 класу, Київська область, Бучанський район, м. Ірпінь:
«Дуже дякуємо за гарну організацію навчального процесу. Окрема подяка за професійність, цікаве навчання та легку адаптацію дитини у класі. Марійка із задоволенням навчається».
Інна Лазарек, мати учня 6 класу, Київська область, м. Бровари:
«Хочу висловити вдячність. Ваші вчителі дуже професійні! Та насамперед люди, які чесно та віддано виконують свої обов'язки. Окрема вдячність усім за початок уроків з «Хвилини мовчання» в знак пам'яті за загиблими! А в закінчення уроку завжди було чутно «Слава Україні! Героям слава!».
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами