Уже до кінця 2017 року українським водіям видаватимуть посвідчення нового зразка. Такі документи стануть автоматично визнаватися в Європі, пише UBR.
Після завершення процесу ратифікації угоди про Асоціацію України з ЄС, яке планується на середину липня, Євросоюз отримає юридичне право вимагати виконання взятих нашою країною зобов'язань. Зокрема, щодо імплементації законодавства ЄС в області видачі водійських прав. Йдеться про впровадження двох європейських директив 2006/126/ЄС та 2003/59/ЄС.
Перша стосується форми і правил видачі водійських посвідчень, а друга – регламентування правил видачі документів на керування транспортними засобами категорії C і D, тобто комерційного транспорту.
Відповідно, до кінця року планується прийняти зміни до вітчизняного законодавства, що дозволяють адаптувати наші правила під європейські стандарти.
За словами виконавчого директора ГО "Український центр європейської політики" Любові Акуленко, МВС України вже розробило законопроект щодо імплементації директиви 2006/126/ЄС про водійському посвідченні. Серед іншого, він передбачає скорочення терміну дії прав. Робиться це для того, щоб періодично перевіряти знання і навички водіїв, стан їх здоров'я, а також вводити нові категорії.
Як розповів начальник Головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій, головні відмінності нових прав європейського зразка від нині діючих в Україні пластикових карток, які наші водії звикли називати "європейськими", полягають в наявності спеціального чіпа і обмеження терміну дії документа 15 роками (зараз – 30 років).
Зовнішній вигляд прав не зазнає істотних змін, крім того, що з'явиться електронний чіп, в якому продублюють візуальну інформацію. Це прізвище, ім'я, по батькові та фото водія, дата його народження, зразок підпису, дата видачі документа, відкриті категорії на право керування транспортними засобами.
"У різних країнах Європи діють стандарти поновлення прав кожні 10-15 років для автолюбителів і 5 років – для водіїв комерційного транспорту (вантажівок, автобусів і інших). Ми пропонуємо встановити відразу максимальний термін в 15 років для звичайних водіїв, щоб знизити градус суспільного невдоволення", – розповів Криклій.
За його словами, в сервісних центрах МВС вже є відповідне обладнання і для запуску видачі нових прав потрібна лише нова законодавча база.
Передбачається, що всередині країни можна буде і далі їздити як за старими "ламінованими" правами (фактично ще радянського зразка), які зовсім не мають терміну дії, так і за сучаснішими пластиковими картками, які мають термін придатності в 30 років. Останні годяться і для поїздок до Європи, поки не будуть введені нові права європейського зразка.
Зрозуміло, в Європі можна спробувати використовувати і старіші документи, але це може спричинити проблеми. "Наприклад, був випадок в Італії, коли українцеві видали прокатну машину на основі "ламінованого" документа. Але потім водія зупинила поліція і виявивши документ без терміну дії (тобто фактично для них недійсний), виписала штраф в 250 євро. Тому краще оформити новий документ за 201 грн", – порадив Криклій.
За його словами, права з чіпом коштуватимуть на 2-5% дорожче, ніж звичайні пластикові. Тобто за чіп потрібно буде доплатити близько 10,5 грн. Зате він забезпечить захист від підробок, а перегляд термінів дії прав повинен посприяти більшій безпеці дорожнього руху.
"Водіям не доведеться здавати по-новому іспити, як побоюються багато. Процедура переоформлення прав займе не більше півгодини, а чіп дозволить робити це дистанційно", – обіцяють в МВС.
По закінченню терміну дії прав водій повинен буде пройти медичний огляд для перевірки психофізичної відповідності нормам. Особливо актуальне це питання для автолюбителів старше 50 років. Для них в різних країнах Європи встановлені різні терміни проходження медогляду, зазвичай, до лікаря потрібно ходити з періодичністю 2-5 років. Однак в Україні поки що не дійшли єдиної думки з цього питання, і воно ще опрацьовуватиметься за участю фахівців МОЗ.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами