Запрошений гість: Голова Чернівецької ОДА Олександр Фищук
Ведуча: Людмила Григорчук
Людмила Григорчук: Чутки про ваше припинення повноважень минулого тижня неправдивими виявилися? Це було пов’язано з урядовою перевіркою?
Олександр Фищук: Так, це неправдива інформація. Було 54 працівника, члени комісії, представники різних служб і міністерств. Були різні завдання, кожен за своїм профілем працював. Перевіряли і РДА, і ОДА. У них були повноваження, подивитися і десь знайти помилки, і в той же час надати і допомогу практичну, і методичну нам. За останні 5 років в Чернівецьку область не приїжджав ніхто, ні куратор, ніхто. Вони опрацювали більше 10 тисяч аркушів, ксерокопій. Окрім електронних.
Людмила Григорчук: Папір ваш брали чи з собою привезли?
Олександр Фищук: Все наше. Використали всі запаси до кінця року. Але нічого. Я вдячний працівникам адміністрацій, що вони не допустили ніяких серйозних порушень. Це була перевірка два тижні.
Людмила Григорчук: Результатами перевірки ви задоволені?
Олександр Фищук: Незадоволений висновками. Є різне розуміння, що таке порушення. Чисто підійшли окремі перевіряючі формально, і необ’єктивно. Хіба це ж порушення, що комісію по заборгованості заробітної плати очолює не голова ОДА, а перший заступник? Це було розпорядження підписане ще у 2000 році. Але ніхто не питав, які результати роботи комісії. Це нікого не цікавило, а головне, хто очолює цю комісію. А насправді у нас найнижча заборгованість зарплати по Україні. За результатами роботи комісії було прийнято рішення провести дисциплінарне провадження по мені, як голові ОДА. Це рішення комісія має подати в Кабінет міністрів. Інформації з Кабінету міністрів я ще не маю.
Слухач: Як на вашу думку найбільша помилка ваша на посаді голови ОДА.
Олександр Фищук: Таких людей немає, які ніколи не помиляються. Приймаєш рішення на один момент, а коли пройде час, а тут уже б інакше поступив, бо ситуація помінялася. Але такого серйозного нічого не було. Я радий, коли мені підказують, яка помилка, яке рішення краще прийняти.
Слухач: коли ситуація з дорогами залагодиться? Соромно за нашу область і місто.
Олександр Фищук: У Чернівцях – всі дороги комунального значення, всі дороги мають ремонтуватися за кошти міста. Ця конфліктна ситуація, яка відбувалася між міським головою і депутатським корпусом вплинула негативно на розвиток міста. Адже все, що пропонував міський голова, не приймав депутатський корпус. Я б не сказав, що наша область найгірша. Але треба пам’ятати, що 10 років останніх дороги не ремонтувалися, лише за останні роки поправляємо ситуацію, коли гроші почали йти з усіх джерел. От тепер робиться напрямок київський. З митного експерименту також розподілили кошти.
Слухач: мене цікавить щодо перекриття дороги на Путилу через відсутність ремонту. Коли ця дорога зробиться? І чому перший заступник Михайло Павлюк їхав з вами в Київ?
Олександр Фищук: Там справді проблеми і я б хотів нагадати, що ми весною перед святом виходу на Полонину з своєї сторони навіть надали гравій, щоб там підлатати. Я говорив з колегою з Франківська, вони запевняють, що зроблять ремонт до зими. Ми зробили частину дороги до Підзахаричів і тепер ще одну частину зробимо до Розток і під Усть-Путилу - 40 млн виділили, щоб там була нормальна дорога. Якщо ми не зробимо ту дорогу цього року, то наступного року там треба буде ще більше грошей. Але тут нюанси у тендерах на Прозорро. Воно добре, бо є конкуренція, менша ціна, але поки учасники аукціону чубляться, подають один на одного скарги до антимонопольного комітету, ми втрачаємо час. Для Путильського району – це катастрофа. В мене була думка ту частину дороги зробити за гроші митного експерименту, але якщо це ямковий ремонт – то ще можна, але якщо робити капітальний – то кілометр дороги виходить в середньому 8 -9 млн. а у нас є куди їх вкладати. Щодо Павлюка, ніхто його в Києві не запрошував, на комісію дисциплінарну. Він був у відрядженні у Молдові.
Слухач: Запитання щодо Брусницького санаторію. Це був санаторій, де звичайні пенсіонери могли підлікуватися. А зараз? Чи буде домовленість з майбутнім орендарем про соціальні путівки за адекватну для пенсіонера ціну?
Олександр Фищук: Але це ще процедура не запустилася,там лише положення прийнято. Але я думаю,що це абсолютно правильно, що той, хто виграє, має дотримуватися соціального пакету. Щоб для пільгових категорій були певні знижки.
Людмила Григорчук: Цей об’єкт дуже серйозний. Буковинці санаторій цей люблять. Чи будете слідкувати за тим, щоб наші люди не втратили можливість там лікуватися?
Олександр Фищук: Це об’єкт спільної обласної власності. Там буде створена і конкурсна комісія, будуть представники і від ОДА, і від охорони здоров’я. Там просто лікувальні корпуси не витримують вже ніякої критики. Якщо говорити про корпуси, де люди можуть відпочити, харчуватися, то вони нормальні, а лікувальної часини немає. Ми всі переживаємо. А я , як колишній голова Кіцманського району, ще більше переживаю, щоб цей об’єкт приносив користь.
Людмила Григорчук: Обласний бюджет не міг впоратися?
Олександр Фищук: Це нереально. Туди треба вкладати великі кошти, їх немає і вони не передбачаються.
Слухач: гості нашого міста жахаються, кажуть, що Чернівці по західній Україні займає останнє місце по розвитку, по якості і тротуарів, і доріг.
Олександр Фищук: Причина в одному, немає порозуміння між міським головою і депутатським корпусом. Старався впливати на цю ситуацію, адже від цього страждають люди. Я свою позицію вже висловлював. Мер, якщо повернеться, то все одно конфліктна ситуація буде. Треба виборів і міського голови, і депутатського корпусу. Ми зверталися до ВР вже двічі з листом про перевибори. У них зараз це питання на розгляді.
Людмила Григорчук: Спілкуєтеся з секретарем міськради?
Олександр Фищук: Я спілкуюся з усіма. І з Каспруком, і з Проданом. Адже треба готуватися до осінньо-зимового періоду, до опалювального сезону, і по НУШ. Де вони не використали кошти, не закупили меблі для першокласників. А держава гроші дала, ми гроші передали, а вони не використали.
Людмила Григорчук: Насправді Чернівці відстають у розвитку, як каже наш слухач?
Олександр Фищук: Всі міста працюють. Тротуарну плитку міняють, якраз те, що у нас не роблять. Але у нас не найгірша ситуація. От у Тернополі теж є погані дороги, у самому місті.
Людмила Григорчук: А область?
Олександр Фищук: В цілому Міністерство регіонального розвитку розробило порядок оцінки влади, там є 57 показників. І ми і в 2017 році, і в 2018 році нижче 5 місця не опускаємося. Третє - п’яте місце.
Людмила Григорчук: Ще про дороги. Де саме цього року зробляться дороги?
Олександр Фищук: Напрямок Кельменецький. 40 млн. 20 млн – це Заставнівський напрямок, як люди кажуть, через села. Гірська частина – Вижницький і Путильський райони. Це там, де я казав, про Підзахаричі і Усть-Путилу. Погано, що це все робиться в кінці року. Чого кожен рік перепогоджувати ці всі об’єкти. Ці процедури багато часу забирають.
Слухач: Питання таке: буде розглядатися можливість надання України томосу. Чи готова область до можливих конфліктів у зв’язку з цим?
Немає сьогодні підстав поки що хвилюватися з цього приводу. Я думаю, що це питання буде врегульоване. Чернівецька область завжди відзначалася свою толерантністю. Але може бути все. Треба врахувати, що наш сусід може скористатися таким моментом, щоб ситуація загострилася.
Слухач: Я учасник АТО, чому ми не отримали ще досі земельні ділянки, хоч обіцяли вже давно.
Олександр Фищук: Якщо по Чернівцях, то ситуація у підвішеному стані, вона до кінця не зреалізована. Земля у Садгорі, 88 гектарів, по ній Академія наук прийняла рішення, передати її учасникам АТО. Зараз іде процедура вироблення документації. Академія наук звертається у держгеокадастр, а ті мають звернутися у Кабінет міністрів,щоб цю землю відчудили.
Людмила Григорчук: Чому так довго?
Олександр Фищук: На самому початку ці домовленості були з Академією аграрних наук, вони з початку не приймали це рішення, ми їх переконали, що це треба зробити. Але це впиралося у документацію. Там треба було акт робити на всю землю, а не лише на цю частину, 88 гектарів. А там 2 тисячі гектарів. А щоб цю роботу зробити , то це 700 тисяч, і це знову тендери. Спочатку держгеокадастр домовився робити документацію лише на одну ділянку у 88 гектарів, тоді не треба було тендерів, а потім вони передумали. Поки це робили все, то ця структура, яка робила цю документацію, залишилися без ліцензії, держгеокадастр забирав за помилки, які вони робили ще раніше. Ми просили почекати і не забирати ліцензію, поки вони не завершать цю роботу, але нас не послухали.
Людмила Григорчук: Зменшення кількості субсидіантів, тема дуже актуальна перед початком опалювального сезону.
Олександр Фищук: Так. Змінилася система нарахування субсидій. Певна робота проводиться, процес триває.
Людмила Григорчук: Початок опалювального сезону. Готові до нього?
Олександр Фищук: Звітують, що так. Сподіваюся, що сезон цей пройдемо успішно.
Слухач: Питання щодо рідного каналу «Буковина». Їх тепер так мало в ефірі. На це страшно дивитися, більшість працівників звільнилося.
Олександр Фищук: Я теж думаю, що так не має бути, але нас ніхто не питає. Не зрозуміло, яку мету вони переслідують, але вони не показують владу, саме з позитивного боку. Вони обмежені і в часі ефірному. Ми писали листи до уряду, щоб вони розглянули ці питання, адже такі проблеми у всіх областях.
Слухач: 68 мнл гривень на ремонт доріг. Чому область втратила ці кошти?
Олександр Фищук: Напевне це йде мова про ремонт дороги біля пропуску «Порубне». Це йде мова про 7 км. На це треба більше ніж 140 млн. Минулого року ми виділили 30 млн, щоб виготовити проект і підготовчі роботи зробити. За ці роботи відповідає служба автомобільних доріг. Цього року виділили 68 млн на цю дорогу. Але під час перевірки з’ясувалося, що заключила Служба автомобільних доріг з румунським підприємством, яка виграла тендер, а це підприємство порушило умови договору. Рекомендували з ними розірвати угоду. Вони так і зробили. Виникає питання, чи не можна було провести ще раз тендерні процедури від серпня? Не зробили і тепер треба робити все заново. Знову експертизу, це все затягується на півроку. Ми звернулися до Кабінету міністрів, щоб перекинути ці гроші на дороги Н-03,на цю дорогу, яка веде до Києва.
Людмила Григорчук: Потяг до Сучави
Олександр Фищук: Немає з румунської сторони погодження офіційного. Наша залізниця заявила, що готова, хоча ми прораховували, що ефективно працюватиме цей експеримент, якщо потяг швидко прибуватиме до Сучави.
Людмила Григорчук: Дяківці і Красноїльськ. Ремонт і перспективи
Олександр Фищук: Проблема у часі. Обіцяли, що у першому півріччі завершать, але Харківський інститут не зробив документацію всю. Вони знову відтерміновують, але нема куди дітися, вони зроблять це все. Кошти на ці роботи у бюджеті закладені.
Людмила Григорчук: Реально коли можуть бути відкриті ці пункти пропуску?
Олександр Фищук: Там роботи залишилося на півтори місяці роботи. Але якщо ми зайдемо у зиму, то це може бути вже наступного року. Але ми все робимо, щоб це було якнайшвидше.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами