Запрошений гість: Олександр Пуршага, в.о. директора Департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства
Ведуча: Людмила Григорчук
Людмила Григорчук: Держава все таки погодила виділити гроші на поточний ремонт вулиці Хотинської. Знаю, що ваше управління капітального будівництва відповідає саме за цей об’єкт. Готові взятися і зробити так, щоб не було нарікань? Щоб вулиця Хотинська була гарною, хоч на деякий час?
Олександр Пуршага: Вулиця Хотинська, це вулиця, яка поділена частково на державне значення та комунальне. За яку відповідає місто, частково держава. Щоб полагодити цю вулицю треба взяти кошти з місцевого бюджету та з державного. Хочу зазначити, що ця вулиця складна. Щоб цю вулицю відремонтувати, треба зробити проектно-кошторисну документацію, яку на сьогоднішній день у міста немає. Коли у нас була остання нарада, ми піднімали питання саме по вулиці Хотинській. Саме за ініціативою керівництва обласної державної адміністрації було відділено з державних коштів 3 млн на ремонт цієї вулиці. Хочу зазначити, що я мав останню поїздку в Київ, щодо затвердження останніх переліків. Це у нас поточний, середній ремонт вулиці. Вже після того, коли нам поступлять пропозиції, то ми будемо виконувати дані роботи. Якщо робити все по-порядку, то тоді ця вулиця буде служити. Я надіюсь, що у нас буде порозуміння з містом і саме з цих 3 млн буде виділено сума на виготовлення проектно-кошторисної документації, на це нам потрібно до 1,5 млн.
Людмила Григорчук: Коли можна приступати до робіт?
Олександр Пуршага: Щойно ми отримаємо відповідний з Києва затвердження з бюджетного комітету. Після того можна приступати до виконання робіт.
Слухач: Мене цікавить щодо ліквідації наслідків повені 2008 року. Частково роботи виконані. А частково не виконані. Зараз була загроза прориву дамби. Не вирішені ситуації з мостами.
Олександр Пуршага: Це об’єкти післяповеневі. На сьогоднішній день - це дуже дороговартісні об’єкти. Вони фінансуються з державного бюджету і вони відносяться до служби автомобільних доріг. Що стосується нас, останні дні, коли ми бачимо потужний дощ, як кажуть буковинці: небо розкрилося, у нас є два проблемні об’єкти. Один з них це Тисовець, зруйнувався міст, який підпорядкований нам. Також у Вижницькому районі зсув був, ми відповідно виїхали на ці два об’єкти, обстежили їх. Ми звернулися до обл. адміністрації. Щоб провести ремонт даних об’єктів. У Путилі скоро велике свято Вихід на полонину, і ми спробуємо до цього свята виправити всі ці проблеми.
Слухач: Чи є проект для дороги у Цецино? Реально ні транспорту, не доріг.
Олександр Пуршага: Я попрошу слухачів звернутися до мене особисто, для формування пропозиції по даним дорогам на Цецино, для того, щоб їх виправити. А що стосується доріг, які ведуть на Цецино, вони дійсно в жахливому стані. Неодноразово я звертався до департаменту, до комісії, для того, щоб дані дороги відремонтувати. Частково щось почали робити, але на превеликий жаль, сьогодні більшість коштів з міського бюджету були спрямовані на вул.. Героїв Майдану, проспект Незалежності. Величезні об’єкти. Моя думка, що на такі великі об’єкти потрібні субвенція з державного бюджету. Ми за місцеві кошти не можемо всі вулиці зробити. Хоч, разом з тим, зроблено вже багато об’єктів. Я розумію, запитань є багато. Дороги дійсно в поганому стані. Але сьогодні для ремонту доріг потрібно багато коштів. Ми зробимо все, щоб виконати ті завдання, які перед нами поставив виборець. Я сьогодні ініціюю щодо асфальтування вулиці Заставнянської, яку вже розрили підрядники, і ніяк не можуть залатати ті участки. За моєї ініціативи звернулися до департаменту і на кінець було проведено каналізацію як до 8 школи, так і до 21. Але підрядник не допрацював. Ми повинні зрозуміти, що безоплатно нам ніхто нічого робити не буде.
Слухач: Як таке виходить що в Чернівцях 1 км дороги більше коштує ніж повністю з нуля нова дорога міжнародного значення? Тобто км дороги чотирьох полосної коштує 20 млн, а в Чернівцях Проспект коштує 80 млн.
Олександр Пуршага: Не може бути велика різниця, про яку ви говорити щодо державних доріг. На сьогодні найбільша проблема – це кадрові проблеми, немає фахівців дорожників. А от щодо здороження, якщо маєте факти відповідні, то звертайтеся до правоохоронців. Що стосується проспекту, то там не лише асфальт, там замінюють бордюри, роблять тротуар, основу, є багато питань щодо того, що включено у проектно-кошторисну документацію.
Людмила Григорчук: Як фахівець, як оцінюєте ремонт проспекту і Героїв Майдану? Ви долучалися до комісії?
Олександр Пуршага: Не долучався і не цікавився, бо на роботі, а на це потрібен час. Але я радий, що у нас почалися роботи. Є підрядник, який дає гарантію за дане покриття. Якщо будуть проблеми, то вони мусять виправити. Я радий, що ми рухаємося вперед. Я б хотів, щоб і велосипедні доріжки робилися, щоб пішохідні переходи, тротуари були зроблені. Добре,що проспект розширюється, за нормами.
Слухач: чому на Винниченка не доробили 3 метри дороги, вулиця Воробкевича - вже тріщини пішли, що то за краска червона, що вона так швидко змивається, і третє: вулиця Каспрука, чому провалюються люки?
Олександр Пуршага: На Каспрука про люки, то я також бачив, що скрите покриття і замінювалися мережі. Ми повертаємося до старого. Ми замінили покриття асфальтне, а мережі не поміняли. Старі мережі лишилися. Що стосується Винниченка, то я занотував для себе і виясню. Так само і по Воробкевича. Звернуся як депутат з вимогою все доробити і виправити. У нас на превеликий жаль, всі стали будівельниками, але фахових людей дуже мало. Багато фахівців виїхали за кордон. За червону фарбу відповідає департамент. Піднімемо це питання. Якщо недобре зробли – переробить за свої кошти. Якщо не вміє – хай не береться.
Людмила Григорчук: Щодо тих об’єктів, які вам затвердили у Києві, які, окрім Хотинської, вам затвердили?
Олександр Пуршага: Нам, як департаменту, передали всі місцеві дороги. Це дороги, які 80% потребують капітального ремонту. На них мало зверталося уваги. Більше робили державні дороги, загального користування. Вони раніше відносилися до служби автомобільних доріг. Тепер ми довго думали, як зробити так, щоб щось змінити. Нам передали 228 мільйонів гривень по цьому перерозподілу. А за ці кошти маємо і капітальний, і поточний, і кювети, і мостики, все зробити. Ми виділили певну суму на утримання доріг. Провели тендер, виграв облавтодор. А інші кошти ми розділили по районах, щоб для всіх однаково було. В середньому на кожен район вийшло по 10 мільйонів. Ми звернулися до районів, до ОТГ, і запропонували подати їм свої пропозиції, де першочергово треба відремонтувати певні дороги. Наші фахівці виїжджали,обстежили дані об’єкти, підготували даний перелік. Це ми два місяці робили. Тепер погоджували у комітеті Верховної ради. Такий порядок. Ми вже отримали погодження на дані об’єкти. Тепер ми повинні виготовити всю проектно-кошторисну документацію по кожному об’єкту, пройти експертизу, провести тендер, визначити переможця і лише тоді приступимо до виконання робіт
Людмила Григорчук: 10 мільйонів гривень – це хіба не занадто мало?
Олександр Пуршага: Це практично дуже мало. Але райони самі обрали,де ямковий ремонт робити, де капітальний. У нас є два перехідні об’єкти: міст у Сторожинці і вулиця у Красноїльську. Це гроші виділялися ще минулого року, робитимемо тепер. Маємо перехідних 18 мільйонів. В першу чергу робитимемо ці об’єкти. Дуже багато гравійних доріг. Треба грейдером пройтися, пройти планування, відведення. Мене бентежить більше те, хто виграє тендер. Щоб фірми були фахові, щоб мали досвід роботи і зробили якісно і надовго.
Людмила Григорчук: Місто Чернівці ще представлене у цьому списку?
Олександр Пуршага: Була зустріч з Михайлом Павлюком, Олексієм Каспрука і за керівництва ОДА запропонували, щоб частина коштів пішла ще на якусь вулицю місту. Адже тут складна ситуація. Це жест доброї волі такий. Запропонували вулицю Кармелюка. І от 15 мільйонів гривень направлять на вулицю Кармелюка.
Слухач: Чи змінить щось співпраця з Cost?
Олександр Пуршага: Щодо співпраці з Cost, то це додатковий контроль, де разом з громадськістю будуть контролювати те, як виконуватимуться ремонти доріг. Ми раді, що ми підписали такий меморандум. Ми будемо бачити те, що відбувається до тендеру, що за компанії беруть участь у тендерах.
Людмила Григорчук: Розкажіть про приклад негативної роботи з підрядником.
Олександр Пуршага: Мені згадалася робота з басейном, який робили у ліцеї для обдарованих дітей на Винниченка. У нас були дискусії, десь непорозуміння, але я підійшов до підрядника, попросив, щоб він зроби як для своїх дітей. І мені так сподобалося, як він робив. Дуже.
Слухач: Коли зроблять парковки для таксі на Калинівському ринку, залізничному вокзалі. Бо ми єдине місто у Європі, де немає парковок для таксі.
Олександр Пуршага: Це питання піднімалося на сесії міської ради десь років 2 назад. Воно десь піднялося і на тому і зупинилося. Ми розуміємо, як складно без парковок для таксі. Це питання сьогодення. Я обов’язково винесу це питання на сесію. Щоб було протокольне доручення. У нас старе місто, яке дуже завантажене. Я от думаю, як можна виправити цю ситуацію і мабуть, центр міста має бути звільнений від усього транспорту. Лише спецтранспорт, службовий, можливо, таксі лише. Але для цього мають бути умови. У нас в центрі міста навіть немає парковки багатоповерхової. Щоб можна було два поверхи пустити в землю, наверх ще. Тобі було б спокійніше і краще.
Слухач: хто має відповідати за непродуману інфраструктуру новобудов, наприклад проспект 116?
Олександр Пуршага: Проспект 116, то це вже всі знають, не на одному засіданні розглядали це питання. Дуже складні перемовини з підрядниками велися. Добре, що вже наводиться там лад. Щодо загальної ситуації, то я казав, поки ми не наведемо ряд з генеральним планом міста, ми нічого не зробимо. Ходять чутки, що у нас декілька генеральних планів. Я кажу, що є Департамент МБК, він несе відповідальність за даний напрямок. Якщо у нас є розроблений ПДП і має бути декілька багатоповерхівок, то там має бути саме стільки поверхів, чи 5, чи 9. Має бути там парковка, садочок, школа. Люди зараз мають і по дві машини на родину. От наведу приклад про Рошу, там на вулиці Київській один маленький садочок, а там тепер будуть будинки, а де садочок ще один? Роша розбудовується, а садочків немає. Люди готові платити за це, але треба їм це запропонувати.
Людмила Григорчук: Чому це не робиться?
Олександр Пуршага: Я неодноразово звертався, але віз і нині там.
Людмила Григорчук: Хто винен?
Олександр Пуршага: Як і у кожній сім’ї, винен батько,голова сім’ї. Каспрук має чути Продана, а він його. Вони мають чути депутатів і навпаки.
Людмила Григорчук: Чому не слухаєтеся?
Олександр Пуршага: Та ми слухаємо, але чвари постійні, звинувачення. Я скільки пропонував всього, але мене не чують. Треба сідати за круглий сіл і домовлятися.
Людмила Григорчук: Чому досі з 15-го року не домовилися?
Олександр Пуршага: Намагалися, але не вийшло. От чому я голосував за зняття Каспрука? Я голосував за зміни. Не за зняття Каспрука. От за цих півроку щось робили, але тепер є другі новини, суд поновив на посаді мера. Але змін не бачу, повертаються люди на роботу ті, як вже працювали раніше. Має бути консолідація між владою і депутатами.
Людмила Григорчук: Може справді треба переобрати раду і мера?
Олександр Пуршага: Це популістське рішення. Це рішення приймає Верховна Рада, а не ми. Треба домовитися і це можна зробити.
Слухач: Коли знесуть ринок Буковинський і зроблять площу гарну?
Олександр Пуршага: Там є багато місць викуплених підприємцями, вони хочуть, щоб там були торгові точки. Там є дві групи людей з різними точками зору. Ми пропонували, щоб всі відмовилися від власності, а ми би зробили там сквер. Але на це ніхто не пішов. Тому маємо робити все по закону. Якщо є рішення суду, ми не зможемо вже це змінити.
Людмила Григорчук: Цього тижня ще й журналістам розповідали про ремонт перинатального центру.
Олександр Пуршага: найосновніше я хочу донести, що ми добудуємо перинатальний центр. Нам ще треба 17 мільйонів гривень. У нас є 27 млн перехідних, ми освоюємо, працюємо на вулиці,підключаємо до мереж. Це вода і лівньовка. Також територія навколишня. Пандуси, сходи. Також йдуть малярні роботи. Ми розділили кошти по всіх напрямках. Мене звинувачують, що роботи дорожчають. Але я казав, що це все через те, що не було проектно-кошторисної документації. І там були роки, коли взагалі не фінансувався він. І ще одне, ми його можемо зробити лише за державні кошти, обласний бюджет це не потягне. Щодо обладнання, яке було закуплене раніше, то ми його поступово відкриваємо, встановлюємо, монтуємо. Чи правильно це зробили,, що закупили раніше, не знаю,але напевне правильно, бо гроші тоді виділені були саме на закупівлю обладнання. Тепер воно набагато дорожче. Так, лікарі кажуть, що це вже вчорашній день,але що вже скажеш, добудуємо, зробимо, а далі будемо оновлювати.
Слухач: Один із трьох реальних претендентів на пост мера Чернівців. Ромео Скрипа,Олександр Пуршага,Володимир Бешлей. Ну і рокіровка Федорук-Каспрук. Поживемо побачимо.
Олександр Пуршага: Я можу сказати тільки одне, що очолити місто і працювати можна лише з командою міцною. Поживемо – побачимо. Вірю у чернівчан і вірю, що зможемо зробити наше місто кращим.
Людмила Григорчук: Майданчик біля спеціалізованої школи на Гете.
Олександр Пуршага: Щодо майданчику, то даний об’єкт завершений. У межах коштів, які виділені, то вони вже витрачені. Там були зауваження, але підрядник все виправив. Гроші були виділені вже восени, ми не знали на той час, чи будуть кошти перехідні, чи ні. Тому ми поспішали. А потім вже не могли зупинити, бо вже процеси певні були запущені. Я вдячний те, що ми зробили цей об’єкт. Це центр міста, дітки там гуляють. Директор шкли задоволена. Дерева нові посадили,все добре.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами