Місцеві вундеркінди

Діти, здібності яких захоплюють
Що спадає вам на думку, коли ви чуєте фразу "дитина ХХІ століття"? Гаджети? Комп'ютерні ігри? Чи може соцмережі? Сучасні діти і справді інакші.

Та чи дійсно їх цікавлять лише іграшки?

Ми розповімо історії трьох учнів з Чернівців, здібності яких вражають. Вони обожнюють навчання та захоплення, які собі обрали. Кожен із них – геній в своїй сфері.

В чому секрети обдарованих дітей та їхніх батьків - читайте нижче:

Дмитро Мінтенко, 10 років
У два роки вільно читав, у 5 років почав цікавитися хімією, а в першому класі вивчив математичні формули за 6 клас.

Зараз Діма не ходить до школи, а навчається вдома з вчителями. Здає все екстерном: півроку в одному класі, півроку в наступному.

Кожен його день розписаний по хвилинах, проте він має щонайменше дві години вільного часу щодня. Діма займається хімією, фізикою, математикою, англійською, німецькою, французькою, ходить на заняття з робототехніки, IT-технологій. А ще він захоплюється верховою їздою.

«Мені не важко. В школі я фактично нічому не навчився, навіть з першого класу. Я звик самостійно навчатися з репетиторами. Деякі знання з одних предметів я отримав на інших. Наприклад, пропорцію, яку вчать на математиці в 6 класі, я вивчив у першому, коли почав розв'язувати задачі з хімії»
Діма Мінтенко
місцевий вундеркінд
Діма показує, як поширюються хвилі
Хоче навчатися на інженерному напрямку
Дмитро складає фізичні іграшки, в нього величезний арсенал книг, а його улюблене заняття – робототехніка.

Каже, після того як закінчить усю шкільну програму, зробить собі рік перерви – писатиме наукову роботу. Далі сподівається виграти грант на навчання в престижний університет, наприклад Бостонський.

Діма з мамою
Віта Мінтенко, мама хлопчика, каже, що сподівалися отримати знання з початкової школи. Проте Дімі вже все було знайоме.

«Йому було б цікаво в школі, якби вчитель знайшов підхід з самого початку інший, але, як правило, таких дітей давлять – ти маєш бути як усі. В цьому біда. А вони не такі як всі, вони трошки інакші, їх треба розвивати в іншому.

Такі діти, як Діма, набагато швидші, вони швидко думають, реагують, за ними треба вчителю встигати. Їм треба додатково давати завдання, їх треба розвивати. Вчителі це робити не встигають. Або в них перенавантаження, або треба просто таку людину»,
- пояснює мама Віта.

З дітьми треба працювати. Вони як чистий листочок з самого народження. Що ти вкладеш, те і буде. Геніальність, вона якщо є, її треба розвивати. Можливо не всім вона дана, але всі ми в чомусь генії.

Віта Мінтенко
Сергій Гоюк, 10 років

Чернівчанин Сергій Гоюк - один із наймолодших спідкуберів України. Він потрапив у десятку найдивовижніших дітей України через своє вміння складати кубик Рубика за 8 секунд.

Десятирічний хлопець усьому навчився самотужки. Цікаве захоплення стало улюбленим спортом і тепер юний спідкубер займає призові місця на змаганнях та встановлює нові рекорди.
«Коли пішли на канікули, треба було йому щось цікаве. От він захотів кубика. Ми купили йому пірамідку. Він тренувався, пробував, він зібрав його. Так ми домовились, що купуємо йому наступний кубик, коли він складе попередній», - пригадує батько Тарас Гоюк.

Сергій всього навчився сам, досліджував інтернет, практикувався щодня. Як результат – участь у 15 змаганнях зі спідкубінгу. Колись починав з 50 секунд для складання кубика, а тепер вкладається в десять. Сергій любить математику і програмування. Є в хлопця і спортивна мета.

«Я хочу зібрати кубик-рубик пошвидше 5 секунд – за 4, щоб поставити рекорд України», - ділиться секретом Сергій.


Сергійко вчиться добре. Раніше він повільно думав, був неуважним, проте після того, як він почав захоплюватися складанням кубика Рубика, став більш зібраним. Тепер Сергійко швидше думає, став спокійним, полюбив точні науки. Його захоплення не заважає йому на уроках, а навпаки стимулює його до навчання
Наталія Равлюк, класний керівник Сергія
Богдан Фочук, 12 років
Богдан Фочук ще з дитинства захоплюється хімією. Він змалечку спостерігав за татом-хіміком, який показував йому цікаві досліди.

У 4 класі хлопчик вирішив спробувати свої сили у олімпіаді з хімії за 8 клас. Богдан переміг. Відтоді школяр виступає на олімпіадах на рівні з старшокласниками.

"Хімія – це досить легко, але треба хорошого вчителя. Якщо вчитель добрий і зрозуміло пояснює – все вдається. Щоб вивчити хімію, спочатку варто багато читати цікавої літератури, потім починати з самого простого, а далі вже йти вище і вище", - Богдан Фочук.
"Дуже велика роль в успіхах Богдана належить батькам. Якщо батьки мотивують, націлюють дитину, то дитина буде вчитися і буде мати такі результати.

Богдан вивчатиме хімію лише з наступного навчального року. Я думаю, ми зможемо його завантажити. Чому б не давати йому розв'язувати задачки з зірочками?", -
каже Ірина Горбунова, вчителька хімії гімназії №7, де навчається Богдан.
Богдан Фочук хоче стати хіміком. Його улюблений розділ - аналітична хімія
Думка психолога
Психолог та консультант з напрямку системно-сімейної психотерапії Маріанна Лучич пояснює, важливо розрізняти поняття «здібна дитина» і «обдарована дитина»

Здібна дитина - це дитина з вродженими задатками до певної діяльності та наук. Якщо їх вчасно помітити, дати дитині сприятливе середовище для розвитку даних, тоді це допоможе активно розвиватися. Такі діти гарно вчаться, вони відповідальні, організовані, виконавчі.

Обдаровані діти - це діти з яскраво вираженими сукупними задатками, які не так важливо розвивати, а лише підтримувати.
Такі діти виділяються із натовпу нестандартною поведінкою, надмірною цікавістю, допитливістю і дратівливістю. Зайвим для них в першу чергу є рамки, порівняння, обмеження простору та часу.

Психологи відносять обдарованих дітей до категорії «дітей групи ризику». Чому?

По-перше, обдаровані діти швидко втомлюються, сприймають усе за чисту монету, часто їхні думки не встигають за розвитком мовлення і це спричиняє певний мовний дефект, заїкання. По-друге, таким діткам важко знайти друзів, однодумців. Дуже складно обдарованим дітям в побудові комунікацій.


«Коли ти не такий як усі, соціум тебе не приймає. Важливо не зламати обдарованих дітей, дати можливість проявити себе, реалізувати, і тут важлива підтримка батьків. Адже якщо цих дітей не помічати, іде зворотня дія. Вони стають пасивними, агресивними, формується протест.

Головною їхньою потребою є самовдосконалення, самореалізація, самоствердження. Якщо ви - батьки обдарованих дітей, не чекайте, що з ними буде легко. Ви самі маєте підтримувати рівень цікавості ваших дітей, адже приклад вони беруть з вас»

Олександра Раца, Максим Шварцман

Україна+

©All Right Reserved. Інформаційне агентство АСС
acc.cv.ua