ACC.CV.UA УКРАЇНА+
АВСТРО-ГРЕЦЬКИЙ СТИЛЬ
ЗОЛОТА ТАБЛИЧКА
Помилка на табличці на фасаді Чернівецького залізничного вокзалу та найвиразніші взірці "рагульського" дизайну надихнули чернівецького художника на створення колекції, школи та виставки австро-грецького стилю
неіснуючий стиль, помилка в табличці на фасаді залізничного вокзалу Чернівців
Чернівецький художник Тарас Полатайко розвиває сучасне мистецтво та бореться за збереження старовинної архітектури Чернівців.

- Мовчання журналістів, безсилля громади, корумпованість і свавілля чиновників породжують дозволи на "рагульство" у Чернівцях, це доходить до абсурду, - вважає митець.

Назва - австро-грецький стиль надихнула художника колекціонувати найяскравіші зразки кітчу, рагульства і безгосподарності в чернівецькій архітектурі.






Тяга до величі і нереалізована сексуальна енергія
Золото, усі відтінки рожевого, кислотний зелений - кольори Австро-Греції Тараса Полатайка
Усе це наслідки, можливо, нестачі естетичного виховання чи нереалізованої сексуальної енергії. Інакше як можна пояснити цю нездорову тягу до величі?
- Я не можу пояснити, чому вони зробили таку помилку. Такого стилю не існує. Тому я спершу сфотографував, а потім почав досліджувати цей стиль, - каже Тарас Полатайко, - виявилось, що він дійсно розвивається бурхливо, і такий австро-грецький дух панує в усьому, коли приїжджаєш до Чернівців.

Це таке велике явище, яке складно описати, воно є всюди – від базару, до міської ради. Це і зіпсовані старовинні фасади, розфарбовані крикливо яскравими кольорами. Це недоречна помпезність - білі колони, позолота і дешеві картини у недоречних місцях.
Австро-грецький стиль або інтерпретація рагулізму художником Тарасом Полатайком
австро-грецький стиль витісняє старовинну архітектуру
вікна австро-греції
натюрморти австро-греції
монументи австро-греції
архітектура австро-греції
зникаючі Чернівці
місто, якого поки не торкнувся австро-грецький стиль
еклектика культур австро-греції
Спотворена українська книга
В історичній споруді в самісінькому центрі Чернівців була "Українська книга" - книгарня, культурно-мистецький центр. Зараз тут ремонт, і громадськість міста непокоїть зникнення автентичного простору, на місці якого може з'явитись черговий ресторан. А ескізи нового інтер`єру нагадують художнику Тарасу Полатайку улюблений австро-грецький стиль.

- #австрогрецький ренесанс українського книгарства: кейкшоп з повішеним Геродотом в расцвєткє 'Рожевий Онуфрій теплий' в оточенні фалічних кактусів загадкового призначення

Помітно ж, що сама книгарня - не пріоритет. Просто коли громадськість вимагає - змушені робити вигляд книгарні.

Мені це все нагадує «совєтску квартіру», де модно виставляти на показ увесь кришталь. І книжки були модні. Я сподіваюсь, що цей ескіз не втілять. Якщо академічно описувати – тут зібрали докупи усі новомодні фішки, а книгарня як ширма цій кондитерській, - вважає художник.

Музей Тадеуша Кантора
КРІКОТЕКА
Музей польського художника Тадеуша Кантора у Кракові - гарний приклад, як трансформувати стару споруду у новий стильний та несподіваний витвір архітектури.

У цій квартирі-майстерні у період з 1987 по 1990 рік, художник створив свої останні твори. Це місце збереглося таким, яким було тоді, коли Кантор залишив його. Збереглися меблі, листи, малюнки, особисті речі, сувеніри з подорожей.

Над старим будинком - іржава асиметрична конструкція, розповідає чернівецький художник Тарас Полатайко. Спершу здається, ніби ця конструкція давить , з іншого боку - вона підкреслює будівлю і відтворює мистецький стиль Кантора. Адже музей "Крікотека" - присвячений творчості не лише Кантору-художнику, а режисеру, театралу.
Об'єкти, які творив Кантор - вони всі такі рустикальні(зістарені), і тому так делікатно витриманий його дух в споруді музею. Коли споглядаєш з іншого боку Вісли, бачиш іржаву штуку над ідеально відреставрованим будинком. Насправді є воно тонко і на контрасті створене, ділиться враженнями Тарас Полатайко.

Хто не був у Букіністі - той не був у Чернівцях!
Затишну і світлу книгарню у центрі Чернівців люблять літератори, митці і журналісти. Тут часто бувають туристи і роблять цікаві перформанси. Австро-грецький стиль сюди не дістався.
Марина Лібанова, господиня Букініста, вільного від австро-грецького стилю
- Букініст, як може, пручається натиску поголовного австро-грецького, - каже директорка книгарні Марина Лібанова, - ми відчуваємо його, як тільки в магазин заходять двоє молодих людей і кажуть один одному :"Це що? БібліОтека?" Саме так, з наголосом на О. Або коли дівчина вичитує по півгодини тексти у поздоровчій листівці. Чи молода мама відкриває у телефоні список літератури, рекомендований для прочитання її дитині у 2 класі. І виявляється, що сама вона ніколи не чула про казкарів Андерсена, братів Грімм, Всеволода Нестайка. Не говорячи вже про те, що ці книги є в їх домі.

От і виходить, що так званий австро-грецький стиль - це не тільки прояв повної неосвіченості та безкультурності у зовнішніх архітектурних формах. Це в головах у наших сучасників. Втішає, що не у всіх поголовно! Лікувати цю поширювану "хворобу" Букініст рекомендує читанням якісної літератури, розвивати свою зацікавленність в історичних періодах, культурних та архітектурних стилях. І вдивлятися щільніше в красу нашого міста!
~
Чернівецький художник Анатоль Федірко робить черговий перформанс на фасаді книгарні "Букініст"
~
Cтьобний стиль, вигаданий чернівецьким художником завдяки реальним речам - несмаку і рагульству в усіх його проявах, продовжує процвітати у Чернівцях і надихати Тараса Полатайка. Він вже планує виставку взірців австро-грецького стилю, роботу школи психоаналізу, себе митець жартома називає "імператором Австро-Греції".
ACC УКРАЇНА+
Майя Гуменна, Максим Козменко