З телефонних рахунків українців за 2017 рік списали один мільярд гривень за необов'язкові розсилки погоди, гороскопів, анекдотів та інші контент-послуги. Такі дані оприлюднила аналітична компанія "Офіс ефективного регулювання".
Про це йдеться у "Сніданку з 1+1".
Гороскоп за 80 копійок, погода за 90, а мелодії за гривню на телефон виявилися не такими дешевими, якщо скласти все докупи Спеціалісти порахували – 2017 року українці витратили мільярд гривень на додаткові послуги мобільних операторів і частина абонентів ними навіть не користуються – бо замовили випадково.
"Коли ви не туди кудись натискаєте з вас цілком можуть зняти якісь гроші, якщо йдеться про мільйони абонентів або про десятки або сотні тисяч. Оці там копійки, вони все одно складаються в якісь більш-менш відчутні кошти", - розповідає керівник офісу ефективного регулювання Олексій Гончарук
Експерти кажуть, за останні два роки кількість скарг на такі помилково або несвідомо замовлені послуги – зросла у 5 разів. В разі помилкового замовлення - втратити гроші легко, а от повернути – майже неможливо, тому що 90% українських абонентів – не підписували контрактів з оператором, а просто придбали стартовий пакет.
Читати ще Мобільні оператори надаватимуть владі інформацію про переміщення своїх абонентів
"Сніданок" попросив найбільших мобільних операторів України прокоментувати ситуацію. Відповіли тільки представники одного – письмово.
"Телеком оператор не є постачальником контент-послуг. Але ми слідкуємо за тим, щоб усі партнерські компанії в яких абоненти замовляють такі послуги, працювали прозоро. Якщо виникають суперечливі ситуації між абонентом і постачальником контенту, телеком оператор сприяє вирішенню питання у спосіб, який задовольняє клієнта", – йдеться у повідомленні
Якщо оператор не погоджується повертати гроші за послуги, які ви не замовляли - вихід є. Можна звернутися зі скаргою до трьох інстанцій: держпродспожив служба, антимонопольний комітет і національна комісія зв’язку .
Якщо і це не допоможе - доведеться вирішувати суперечку через суд. Але не всі готові заради декількох гривень починати судову тяганину. Все ж найпростіший варіант – бути уважним та контролювати підключені послуги до свого номеру. Зробити це можна через додаток вашого оператора на смартфон, в особистому кабінеті на сайті, або зателефонувати чи прийти у центр обслуговування абонентів.
Для того щоб назавжди вирішити проблему випадкового замовленя послуг на мобільні, спеціалісти рекомендують скористатися європейським досвідом. І зобов'язати операторів запитувати клієнтів двічі - чи дійсно вони хочуть отримувати такі розсилки або мелодії на свій телефон. Проект змін вже подали до профільної комісії. Якщо його затвердять, а потім погодять в уряді, то нові правила для операторів мобільного зв’язку можуть запровадити вже цього року.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами