Останні перед цією великі авіакатастрофи в історії української цивільної авіації сталися в 2002 році в Ірані та в 1997 році у Греції, пише 24 канал.
23 грудня 2002 року близько 18:00 за київським часом в Ірані розбився літак Ан-140, що належав авіакомпанії "Аероміст-Харків" і виконував чартерний рейс за маршрутом Харків – Трабзон (Туреччина) – Ісфахан. Літак розбився за 70 кілометрів на захід від Ісфахана біля селища Баграбад. На борту перебували 42 пасажири (включно з 6 членами екіпажу) і всі вони загинули. Це були громадян України і Росії.
Серед загиблих –7-річний син працівника представництва підприємства "Мотор-Січ" в Ірані.
Більшість пасажирів – авіаінженери і вчені обох країн, запрошені для участі в церемонії першого офіційного польоту Iran-140. Літак був побудований у межах проєкту спільного ірансько-українського пасажирського літака.
Про загиблих також було відомо, що вони – працівники Харківського авіаційного заводу, а також високопоставлені представники компаній "Авіоніка", "Антонов", "Аеросила", "Інтерамі", "Рубін".
Причиною аварії назвали те, що пілоти не впоралися з керуванням через погану видимість і врізалися в скелю.
Читайте ще: 8 січня 2020 року український літак розбився в Ірані, на борту було 170 людей
Так, 17 грудня 1997 року пасажирський літак Як-42 української авіакомпанії "Аеросвіт" ("рейс 241") врізався у схил гори Пенте-Пігадія. Літак прямував за маршрутом Київ – Одеса – Салоніки. Він розбився у важких погодних умовах за 72 кілометри від Салонік. Загинули всі 62 пасажири та 8 членів екіпажу.
На борту були 30 українців, 34 греки, 3 росіян, 2 поляки і 1 німець. Більшість пасажирів летіли до Греції святкувати Різдво.
Розбитий літак знайшли після 3 днів пошуків у горах під покровом снігу на висоті 1100 метрів. В операції брали участь 5 тисяч військових та 29 гелікоптерів. Під час операції розбився 1 літак грецьких Військово-повітряних сил. На його борту загинули 5 військових.
Літак Як-42, що зазнав катастрофи, був випущений на Саратовському авіазаводі у 1986 році і налітав 12 008 годин.
Насправді весь рейс мав здійснювати літак Boeing 737, але в Одесі в нього виявили несправність двигуна. Саме тому політ продовжили на літаку Як-42, який компанія "Аеросвіт" взяла в лізинг у "Львівських авіаліній".
У 2000 році 2 грецьких диспетчерів засудили до 5 років в'язниці за ненавмисне вбивство та порушення правил роботи. У 2002 році за апеляцією строк обом скоротили до 4 років та 4 місяців.
Вам буде цікаво: Любили небо і свою роботу: що відомо про екіпаж Boeing 737, який розбився в Ірані
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами