Власники старих авто на литовських та інших іноземних номерах в Україні стали активно здавати свої автомобілі на розбирання. Власники авто побоюються, що після Нового року з цими машинами доведеться або розлучитися, або платити за них податки, пише "Auto-Consulting".
Процеси утилізації таких авто активізувала невдала акція протесту під Верховною Радою 6 і 7 вересня, після якої стало зрозуміло, що влада готує законодавство під жорсткий варіант легалізації таких авто.
Як повідомляють співробітники авторазборок, на цьому тижні зросла кількість звернень з пропозицією здати на розбір авто з Польщі або Литви. І з кожним днем таких пропозицій все більше.
"Власники поспішають збути автохлам, тому що зрозуміли, що ніяких поблажок від держави їм не буде, ніхто їх незаконні автомобілі легалізовувати не буде, і все одно за них доведеться платити. Вони купували їх по 2-4 тисячі євро і готові здавати за півціни, аби щось виграти. Тому що через деякий час таких бажаючих буде набагато більше, природно, ми ціни будемо знижувати", – пояснив механік столичної розбирання Павло Лапін.
Що готують у Верховній Раді
Після прохолодних коментарів депутатів про результат переговорів з активістами, які протестували під Верховною Радою, стало зрозуміло, що компромісу не досягнуто. Влада натякнула, що будуть ставити "запобіжники".
"Українець не може їздити по Україні в режимі транзиту. Це дірка в митному законодавстві. Ми пропонуємо всі авто до 2000 року випуску, які їздять у нас незаконно, розмитнити і поставити на українські номери. Можливо, знизити податок для власників таких авто з великим об'ємом двигуна (2,5 л дизеля і 3 л бензину). Також ми поставимо "запобіжник", щоб надалі українці не могли ввозити нерозмитнені авто. З'єднаємо поліцейську і митну бази", – сказав член комітету ВР з питань податкової і митної політики Роберт Горват.
Таким чином, за словами депутата, поліцейський легко зможе обчислити, що нерезидент більше двох місяців їздить по країні без реєстрації, до нього відразу буде застосований адмінштраф. Після другого разу авто конфіскують.
При цьому, за словами експертів, митна "амністія" можлива не для всіх авто на іноземних номерах. "Наприклад, власникові доведеться їхати в Литву, шукати фірму власника автомобіля, йти до нотаріуса за договором купівлі-продажу і тільки потім, пригнавши в Україні, розмитнити її і стати законним власником. Але ніхто не гарантує, що в Литві ця фірма існує до сих пір" – попереджає гендиректор асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
За його словами, формально ті, хто їздить на таких авто – користувачі, а не власники. І юридично вони не мають права на цей автомобіль, а значить розмитнити його не зможуть, поки повторно не куплять його у колишнього власника.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами