Щоб спростити ведення документації та отримання послуг війсковими, Міноборони запроваджує е-рапорти та цифрові ID-посвідчення захисника, пише МА АСС з посиланням на РБК-Україна.
Наступним кроком цифровізації в українській армії після застосунку «Резерв+» має стати запуск сервісу для чинних військовослужбовців.
Наприкінці лютого 2024 у Міністерстві оборони розповіли про розробку застосунку «Армія+», який дозволить зменшити бюрократичні процедури з оформлення різних видів рапортів. У застосунку також будуть доступні документи в електронній формі, зокрема ID-посвідчення захисника.
«Міноборони створює застосунок для військових. Часто чую від бійців скарги на надмірну паперову роботу – заповнення паперових журналів, безкінечні рапорти. Наше рішення – оцифрувати максимально все», – анонсував очільник Міноборони України Рустем Умєров.
У процесі розробки сервісу заступниця Міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Катерина Черногоренко висловила сподівання, що «Армія+» стане центральним продуктом цифровізації.
"Бороти українську паперову армію – складно. Тому що це історія про процес, звички, традиційні підходи. Армія – це достатньо великий організм, тому зміни складно впроваджувати. Але ми до цього йдемо", – наголосила Черногоренко.
30 липня 2024 Кабмін офіційно затвердив положення про Державний вебпортал електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони «Армія+».
Як повідомив представник уряду в парламенті Тарас Мельничук, положенням уряду визначені мета, завдання, функції, субʼєкти, структура порталу «Армія+», питання щодо його функціонування тощо. Створення та введення в експлуатацію сервісу Кабмін доручив Міноборони.
Кожен військовий матиме свій особистий кабінет в «Армія+», в якому можна буде скористатися різними послугами.
Функції онлайн-сервісу:
- надання електронних публічних послуг з отриманням та використанням інформації з державних електронних ресурсів;
- можливість подати заяву, електронні рапорти та інші звернення;
- в електронному кабінеті можна буде отримати інформацію з інших державних електронних ресурсів;
- формування та відображення відомостей, що містяться в документах військового;
- розміщення мультимедійного контенту, проведення опитувань та тестів;
- трансляції теле- чи радіопрограм та інше;
Раніше у Міністерстві оборони анонсували запуск в «Армії+» електронного посвідчення військового, яке спростить доступ до е-послуг та бойових систем. Крім того, сервіс забезпечить доступ до комплексної бази знань з достовірною інформацією щодо проходження служби.
Через форму зворотного зв'язку у застосунку користувач зможе відправити скаргу чи запит, а держава – оперативно відреагувати. В «Армії+» також буде можливість пройти навчальні онлайн курси для саморозвитку.
Ключовою послугою нового сервісу в Міноборони називають е-рапорт. Замість написання рапортів від руки військовий зможе сформувати документ онлайн, у два кліки відправити його командиру та отримати у відповідь галочку: чи прийняв до опрацювання командир цей рапорт, чи ні.
«Електронні рапорти – це для нас дуже-дуже критично. Адже більшість процесів в армії проходять через паперові рапорти. І це абсолютно недружня процедура: рапорт пишеться від руки, ти не можеш відстежити, коли його розглянуть, коли підпишуть тощо», – зазначила Катерина Черногоренко.
Посадовиця вважає, що електронні рапорти створять більш довірливі відносини між військовослужбовцями і їхніми командирами, а відмови або схвалення рапорту будуть більш предметними, ґрунтовними та доцільними.
У застосунку будуть доступні 11 видів рапортів, серед яких рапорти на всі види відпусток, отримання коштів на оздоровлення.
Заступниця міністра оборони розповіла про плани запуску інших функцій в «Армія+», які є «екосистемою військовослужбовця»: медична картка, зарплата тощо.
«В Армія+ також хочемо додати опцію евакуюватися – просто даєш сигнал і тебе забирають на найближчий стабілізаційний пункт, наприклад, і надають необхідну медичну допомогу», – каже вона.
Завантажити «Армія+» та користуватися окремими функціями застосунку військові зможуть найближчим часом.
За планами Міністерства оборони, старт роботи сервісу – середина літа 2024. Спочатку будуть доступні е-рапорти та цифрові ID-посвідчення.
Наприкінці червня Катерина Черногоренко повідомила, що функціонал е-рапортів вже готовий, але спочатку пройде його пілотне випробування у певних бригадах.
«По-перше, буде прийнята постанова для того, щоб командири не хвилювалися. Далі ми зробимо наказ, який дозволить встановити цей застосунок для всього особового складу. Потрібно покриття на рівні всієї бригади. І ми це покриття забезпечимо, інакше функціонал буде некоректно працювати», – наголосила вона.
Заступниця міністра оборони зауважила, що «Армію+» розповсюдять серед всього українського війська лише після того, як будуть враховані зауваження та пропозиції.
Наразі відомо, що вже почалося пілотне тестування застосунку серед військовослужбовців. На офіційній Facebook-сторінці «Армія+» 26 липня написали про старт «тест-драйву» електронних рапортів.
В Україні вже доступні кілька важливих онлайн-послуг, які були розроблені Міністерством оборони з метою цифровізувати процеси в українській армії:
Резерв+
«Резерв+» – мобільний застосунок для призовників, військовозобов'язаних та резервістів. Був запущений у травні 2024 для зручного та швидкого оновлення персональних даних без відвідування ТЦК та СП.
Його можна використовувати, як джерело інформації про те, які дані щодо особи є у реєстрі військовозобов'язаних, призовників та резервістів «Оберіг».
Електронний військовий квиток
Електронний квиток військовозобов'язаного дублює паперовий аналог і може його замінити. Документ формується у застосунку «Резерв+» у вигляді QR-коду та у форматі pdf-файлу.
Крім того, з 29 липня 2024 можна отримати військово-обліковий документ (ВОД) з QR-кодом на порталі «Дія». Для цього потрібно авторизуватися на порталі за допомогою КЕП, обрати сервіс «Військово-обліковий документ», та подати заяву, підписавши її електронним підписом. Протягом 10 хвилин е-ВОД зʼявиться в особистому кабінеті.
Бронювання онлайн
В «Дії» також доступна функція електронного бронювання працівників критично важливих підприємств. Керівник підприємства має подати відповідну заяву через портал.
Далі система автоматично перевірить у реєстрах офіційне працевлаштування працівника та інформацію про нього у реєстрі «Оберіг». Якщо перевірку буде пройдено успішно, інформація про бронювання з'явиться у застосунку «Резерв+» військовозобов'язаного.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами