Запрошені гості: Чернівецький міський голова Олексій Каспрук та секретар Чернівецької міської ради Василь Продан
Ведуча: Людмила Григорчук
Людмила Григорчук: Розпочнімо з такого обговорюваного питання як припинення повноважень голови міської ради. Пропоную вам озвучити аргументи за це рішення і проти. Щоб було справедливо, спочатку може ви Василю Сафроновичу, розповісте, чому зареєстрували такий проект рішення.
Василь Продан: Я справді зареєстрував проект-рішення про припинення повноважень міського голови, бо такий стан речей у місті, і він такий уже мінімум рік,може й більше, коли місто скочується вниз по всіх рейтингах, по комфортності проживання,зокрема, в той же час ми займаємо перші місця по корупції. Такий стан речей мене, як секретаря міської ради і депутата, не влаштовує. Місто занедбане, найгірші у нас дороги в Україні, такий стан речей точно потребує кардинальних дій. Пройшла вже половина каденції міської ради цієї, а ситуація тільки погіршується. Скільки ми не приймаємо рішень, програм, виділяємо гроші, а краще не стає. Соромно запрошувати людей у місто. 5-7 років тому я запрошував із задоволенням своїх знайомих, а тепер так сказати не можу, бо скрізь бруд, пилюка,відсутнє освітлення. Ми багато про це говорили, намагалися змінити, але нічого так і не змінилося. Тому й зареєстрував я цей проект-рішення, адже за виконавчі структури міської ради, за роботу департаменті , які якраз відповідають за комфорт чернівчан, відповідає міський голова. Він призначає на ці посади людей.
Людмила Григорчук: Вважаєте, у цих всіх проблемах винен саме міський голова? Якщо поміняється мер, то все стане інакше?
Василь Продан: Чому я так вважаю, бо всі працівники ради – це десь 500 людей, це підлеглі міського голови. Вони залишилися десь такі, як і були 5 років тому. А міський голова змінився, і наш комфорт змінився, це всі відчувають, коли виходять на вулиці, їдуть громадським транспортом.
Олексій Каспрук: Хочу звернути вашу увагу на наступну річ. От рейтинги, про які говорить Василь Сафронович, то кращим містом в Україні Чернівці було відзначено у 2008 році, тоді, коли міський головою був Федорук Микола Трохимович. Більше того, тоді, коли помінялося керівництво, коли керував Василь Продан, Віталій Михайлішин, вони тоді контролювали всю владу у місті, вони мають більшість у міській раді і ці останні три роки, то вони керують містом і надалі. Вони виділяють кошти, вирішують, купувати певну техніку комунальну місту, чи ні, тому відповідальність і на них також. Є, звичайно, проблеми. Такі проблеми є у всіх містах. Хочу після таких темних тонів, якими описав наше місто Василь Сафронович, порадити йому переїжджати у Київ, до своїх родичів. Так, у нас є проблеми,і з транспортом, і дорогами, і тротуарами, тому що змінюється країна, у нас проблеми з кадрами, важко знайти двірника, слюсаря, водія тролейбуса, люди виїжджають за кордон, і це накладає свій відбиток на те, як ми розвиваємося. Але ми не стоїмо на місці, і місто модернізується, не так швидко, як би мені хотілося, бо кожне рішення у міській раді приймається з потугами, воно не приймається з першого разу. От останнє рішення по електронному квитку, таке питання, яке всі визнають позитивним, тільки у Чернівцях депутати тупо блокували прийняття цього рішення. Та група депутатів, якими керує Василь Продан, вони живуть у прямій конфронтації до міського голови, вони керуються принципом, що чим гірше, тим краще. Не виділили кошти, не відремонтувалося щось – чудово для них. У нас проблема навіть була з грантом на вуличне освітлення. ЄС нам дарували мільйон на заміну освітлення вулиць. І це треба було пробивати силою. Проблеми з перевізниками і дорогами мають усі міс та України, так само з переробкою сміття, просто їх треба вирішувати спільними зусиллями, а не вставляти палку в колеса, чи ніж у спину. Що стосується цих усіх рейтингів, бачення Василя Сафроновича, то можу сказати, що окрім цього всього є ще закон України і законодавчих підстав на припинення повноважень міського голови немає.
Слухач: не рахуєте ви порушенням регламенту те, що приходять громадські активісти на сесію, давлять якимось чином на депутатів? Чи не має бути якийсь порядок? І ще чи варто шукати винних тут в Чернівцях? Я думаю, треба шукати причину всього у Києві.
Василь Продан: Якщо міський голова закликає всіх чернівчан, звертається до 250-тисячної громади з проханням рятувати його від рішення, яке і так не мало розглядатися,то звичайно, якщо звернення йде не лише через ЗМІ, а він ще й замовляє Фейсбук рекламу, щоб це розходилося по Фейсбук спільноті, то звичайно, якісь люди прийдуть на сесію. Але ми всі бачили, що прийшло десь 200-250 чоловік, з яких 100-150 чоловік активісти Народного фронту, де були депутати від народного фронту, Максим Бурбак, Микола Федорук, директори шкіл, вчителі, працівники міськради. Коли в сесійну залу зайшло 70 чернівчан, то вже нема можливості приймати рішення. Це непогано, що чернівчани прийшли і розмовляли на різні теми. Погано те, що інколи під тиском цих людей приймаються рішення, які шкодять громаді. Всі рішення про кредити,за які міська рада гарантувала майном громади, то вони були здійснені під тиском громади, коли міський голова закликав чернівчан приходити. Тепер ми понабирали кредитів і на сьогодні кошти ці не використовуються на ті цілі і в ті терміни,коли це планувалося. Минулого року лише 2 мільйона було сплачено штрафів за те, що кошти не були використані.
Василь Продан: Я і хотів ви відповісти мерові щодо Фокусу, про рейтинг 2008 року, адже в рейтингу високо Чернівці були і в 2012 році,коли вже Федорука не було і депутатський корпус зміг підняти місто до такого високого рівня.
Олексій Каспрук: Завжди треба дивитися як ці рейтинги робляться. Журнал один, а рейтинги різні. У 2012 році рейтинг складали за період 2010 року, коли Федорук був мером. А щодо людей, то Продан і депутати зацікавлені, щоб питання всі приймалися кулуарно, десь у кафе, вони не люблять коли люди приходять на сесії. Маячня, що люди прийшли з Народного фронту, вони жодного стосунку до політичних сил не мають. Ці люди просто обурені,що міська рада не хоче чути громаду. Люди пережили стрес лиш від того, що зробити перевізники, ми розуміємо, що треба купувати комунальний транспорт, автобуси, щоб ми не залежали від перевізників, коли вони страйкують і люди з Роші чи Садгори йдуть пішки. Але депутати в цьому не зацікавлені, бо тоді міська рада покаже свою роботу.
Людмила Григорчук: Щодо Києва.
Олексій Каспрук: Насправді багато людей залежні від Києва. Це нормально. Я маю на увазі депутатів. Від свого керівництва. У них є лобі у столиці, наприклад дружина Василя Сафроновича, Оксана Продан, яка переконує та усіх, що у Чернівцях має бути її чоловік мером. Мене дивує позиція, що депутати слабкі. Коли у сесійну залу пришли перевізників 150 чоловік і кричали ганьба, то й що, є позиція. Як можна тиснути на депутатів тим,що треб модернізовувати школи? Нічого, працюємо,вже почалися ремонти у садочках і школах, водоканал модернізується, вже сьогодні комунальне підприємство зменшило свої втрати.
Василь Продан: Ми всі пам’ятаємо, як розгорталися події після виборів, лиш закінчилися вибори, відразу ж Максим Бурбак, однопартієць Олексія Павловича…
Олексій Каспрук: Я позапартійний.
Василь Продан: Так, але вас захищає весь Народний фронт, ви навіть на з’їзди партійні їздите. Дуже залежить голова міської ради від партійного керівництва з Києва. Адже навіть про перевибори у міській раді почали говорити після заяви Максима Бурбака.
Слухач: питання транспорту у Чернівцях. Попереджали перевізників, що у разі страйку,з ними розірвуть договори. Скажіть, чи будуть вони покарані за цей страйк?
Олексій Каспрук: Ситуація наступна. Що таке розірвання договору, це не є фізична процедура,коли директор департаменту рве договори на шматки. Ми листом попереджаємо перевізника, що договір з ними розірвано. Такими листами вони попереджені 16 травня. Тепер ми будемо пропонувати перевізникам укладати нові договори, де буде більша відповідальність за його порушення. Десь ми розуміємо, що нам треба скоротити маршрути по відстані, щоб зменшити інтервал по руху і не підняти тариф вище 4 гривень. Ми розуміємо, що частину маршрутів нам треба скоротити, бо вони накладаються на тролейбусні маршрути і на інші автобусні маршрути. Вони забирають платоспроможного пасажира і роблять збитковими всі підприємства. Хочеться,що десь 20% транспорту автобусного в місті – це був транспорт комунальний, щоб ми могли перекривати найбільш проблемні маршрути комунальним транспортом,щоб ми могли покарати перевізників.
Людмила Григорчук: Тобто зараз їх не покарають?
Олексій Каспрук: Чому? Буде штраф, там невеликий штраф,але будуть підписані нові договори з більш жорсткими покараннями.
Василь Продан: Я думаю, що нам треба купувати доступний електротранспорт, ні в якому разі не купувати такі тролейбуси, як купили останні 4-ри. Вони ламаються дуже. Такі машини згоріли в Сімферополі, зупиняються такі тролейбуси у Чернігові, у Сумах, якщо виробництвом тролейбусів займаються непрофільні підприємства, то так і виходить. Ми корпус отримуємо з Білорусі, електроніку – з Молдови, то як ми підтримуємо вітчизняного виробника? Думаю,що нам треба придбати до наступного року до 80-ти тролейбусів з Європи, забезпечити весь центр таким транспортом, щоб був виключно електротранспорт у центрі. А вже довозити з околиць автобусами. Це і якість екологічна покращиться. А щодо покарання, то звичайно, це треба робити, раз це прописано у договорі.
Василь Продан: Але я хочу сказати, що мер сам просив виконком піднімати тарифи на проїзд у маршрутках, і на сесії говорив, що тариф має піднятися. 17 квітня цілий день відбувався виконком і по суті 9 членів виконкому, в тому числі Олексій Каспрук і я, проголосували за тариф у 5 гривень. Потім міський голова різко міняє свою позицію, передумав піднімати тариф. Я думаю, що саме це викликало таку реакцію перевізників, тому що вони побачили, що і мер, і секретар готові були до підняття тарифу.
Слухач: чи плануєте ви мати на базі ЧИТУ мати мікроавтобуси і автобуси? І щодо дітей,чи плануєте ви виділити кошти, щоб дітки оздоровилися влітку?
Олексій Каспрук: Я підтримую позицію, що на центральних вулицях має їхати електротранспорт, але я не впевнений, що нам треба вкладати наші гроші у купівлю бувших у вжитку тролейбусів, у нас є 90 тролейбусів у тролейбусному депо, але у нас брак водіїв тролейбусів. Сьогодні не думаю, що варто вкладати гроші, щоб купувати десятки вживаних тролейбусів і вони ламаються ще частіше, ніж тролейбуси нові, тому в будь-якому випадку це не вирішить проблему. Це буде вкладання грошей у металобрухт і це не вирішить питання периферійних маршрутів. Тому нам таки треба мати свої автобуси комунальні.
Олексій Каспрук: Про дітей, ми щороку збільшуємо суми на оздоровлення дітей. Проводимо тендери управління освіти, щоб максимальна кількість дітей відпочили, працюють пришкільні табори, в тому числі з поглибленим вивченням іноземної мови.
Слухач: Питання до обох. Три рази депутати ЧМР не змогли делегувати членів від громади до госпітальної ради. На комісіях зазначають, що пропоновані кандидатури їм не підходять. Одночасно і своїх не делегують. Наше місто єдине, яке не делегувало своїх членів і не сформували Госпітальну раду. Що заважає депутатам нарешті вирішити це нескладне аполітичне питання? Хто буде відповідати за втрачений час, ресурси і можливості? І що потрібно зробити громаді, щоб зрушити це питання? Чи можна хоча б у цьому питанні знайти компроміс? Дякую
Василь Продан: Це виключно повноваження депутатського корпусу. Завтра я зареєструю проект-рішення. Бо так як він був зареєстрований до сьогодні, коли його готувало управління охорони здоров’я, то це абсолютно не його функції, коли новий проект-рішення буде зареєстрований і він буде розглядатися на сесії, то я думаю, що його приймуть. Це аполітичне рішення.
Олексій Каспрук: Це виключно політичне рішення. Ми втратили дуже багато часу. Василь Сафронович каже, що лише завтра буде реєструвати проект-рішення,а треба було робити це ще раніше. Бо всі інші територіальні громади, де створюють госпітальні ради в Чернівецькій області, вже це зробили. Групу депутатів і Василя Сафроновича дратує, що одним з кандидатів у Госпітальну раду є міський голова, хоча це нормальна практика у інших регіонах. Так само не подобаються ще декілька кандидатур. Ми шукали якийсь баланс, щоб були і активісти громадські, і депутати, я хочу подивитися той список кандидатур, який подасть Василь Продан до Госпітальної ради і тоді вже прокоментую, чому тут усе політично.
Людмила Григорчук: Що ми втрачаємо окрім часу?
Олексій Каспрук: Ми втрачаємо ресурси. А потім дивуємося, що насправді, просідання в рейтингах незалежних, не говорю про журнал Фокус, то проблема не в тому, що Чернівці в якихось ситуаціях просіли, а те, що інші міста ідуть вперед, розвиваються швидше ніж ми. Бо у нас Госпітальну раду треба приймати три місяці, програму запровадження електронних платежів з третьої чи четвертої спроби. Програму Комфортне місто замість грудня ми приймаємо у травні місяці.
Людмила Григорчук: Василю Сафроновичу, ви справді проти, щоб госпітальній раді був міський голова?
Василь Продан: Щоб прийняти госпітальну раду, треба 22 голоси депутатів. Я маю один голос так само, як і Олексій Павлович. Я не проти мера, якщо він має медичну освіту. Я вважаю,що там мають бути гарні менеджери, в першу чергу. Якщо хтось вважає, що Олексій Павлович гарний менеджер, то будемо розглядати цю кандидатуру, я точно так не вважаю.
Слухач: Чи можливе між вами примирення? Чи це війна, в якому має перемогти Рідне місто чи Народний Фронт?
Василь Продан: Не може йти мова, щоб хтось когось переміг. Зважаючи на те, що Олексій Павлович заявив з першого дня, що наша фракція має бути в ізоляції, ми неодноразово пропонували разом, спільними зусиллями вирішувати міські проблеми, але чітко міський голова з самого початку нас відокремив, наприклад, при формуванні виконавчого комітету запропонував з 5 фракцій кандидатуру, а з Рідного міста, з єдиної фракції, не запропонував. Мало того, на всіх ефірах він заявляє, що з рідним містом йому нема про що говорити. Я з Максимом Бурбаком сьогодні під стінами Ратуші також про це говорив, але він мені сказав,що співпрацювати з нами він не буде ніколи. Точно така ж позиція і у міського голови. Але якщо він згідний спільними зусиллями працювати на розбудову нашого міста, то ми тільки за, адже ми не хочемо нікого знизувати, рух на знищення – це рух в нікуди. Якщо міському голові потрібна допомога, то ми готові це зробити, але міському голові не виходить керувати містом так, щоб чернівчани себе відчували в комфорті.
Олексій Каспрук: У нас конфлікту нема. У нас просто абсолютно різні світогляди. Група Василя Продана – це група бізнесменів, які зорієнтовані на вирішення земельних, власних питань, шкурних інтересів, купити якомога більше землі за каденцію, для себе. Вони чітко заявляють,що вони готові приватизовувати комунальні заклади: Теплокомуненерго, Чернівціводоканал, ми чітко розуміємо,що після приватизації все одно за все будуть платити чернівчани, але впливу громади на ці підприємства не буде ніякого. Вони чітко заявляють, що всюди мають бути їхні люди. У виконкомі, у госпітальній раді. Для чого скуповувати виборців за гречку, за гроші, користуватися червоними ручками, щоб ставши депутатом захищати простих людей? Захист людей – заочний. Я хотів їх спитати, крім проекту тунелю, що ви зробили за три роки каденції для Чернівців? Те, що можна помацати, пощупати, відчути, що ви чітко згуртувалися, прийшли до мера і сказали, щоб ми робили саме так, бо це добре. А мер би не схотів. Вони кажуть, що не дозволяють мені красти, борються з корупцією. Неправда. Вся корупція у сесійній залі, бо саме там приймаються всі рішення.
Василь Продан: Олексій Павлович багато говорить речей, яких не існує в принципі, є такі гарні приклади,коли можна побачити,правду мер говорить чи ні. Всі ми пам’ятаємо румунські тролейбуси,скільки їх мало бути, сто, двісті, чи триста. Вони мали прийти, говорили, що йдуть перемовини з мером, їхали посли... Слова Олексія Павловича дуже часто розходяться з реальним станом справ. Якщо Олексій Павлович хоче, щоб у нас все було комунальним, то це має працювати на громаду, а останні три роки громада працює на комунальні підприємства. Сотні мільйонів гривень виділяється на підтримку комунальних підприємств. Олексій Павлович каже, що ми хочемо приватизовувати, але чуємо від замміністра, який каже, що місцева влада хоче передати в концесію аеропорт.
Людмила Григорчук: Питання мера, що зробили конкретно для міста?
Василь Продан: Всі питання по громадському транспорту, всі тролейбуси, які були закуплені лише тому, що депутати проголосували за певну програму і виділили на це кошти. І взагалі, всі кошти, які виділяються, то вони виділяються депутатським корпусом і розподіляються. Ми минулого року 51 млн виділили на ремонт доріг, а підлеглі Олексія Павловича за 9 місяців змогли використати лише 11. Ми звертаємо на це увагу, кажемо про це на сесіях, треба підтягати роботу департаментів.
Людмила Григорчук: А саме Василь Продан що зробив?
Василь Продан: Той же електротранспорт не просто так з’являється. Я і сьогодні на ефірі кажу, що треба розвивати електротранспорт. Коли ми з керівниками фракцій підписали меморандум на 18 рік виділити 100 млн грн. на дороги і 50 млн грн. на електротранспорт.
Людмила Григорчук: І про аеропорт.
Олексій Каспрук: Набрехав, навалив різних цифр, сам придумав про триста тролейбусів. Сотні мільйонів гривень, які пішли на підтримку комунальних підприємств,то Василь Сафронович забув говорити, що це була закупка техніки комунальної, яка буда потрібна. Це маніпуляції, і щодо того, що завдяки саме йому закупили тролейбуси. І щодо освоєння коштів на дороги, після 10 млн освоїли ще 11 мільйонів, а потім ще 11 мільйонів освоїли, а 20 млн грн. не освоїли, бо депутати вирішили ремонтувати дороги з бруківкою без проекту на ремонт мереж. Це все маніпуляція. Що стосується аеропорту. Це брехня і маніпуляція. Я не знаю, що говорив заступник міністра транспорту. Я знаю одне, будь яке рішення про передачу в концесію, чи передачу в оренду, приймається виключно радою міською, депутатами міської ради. Якщо хтось і збирається передати в концесію аеропорт, це може зробити лише депутатська більшість.
Слухач: Торік зробили перерозподіл коштів з ремонту вулиці Гагаріна. Мер сказав, що зарезервувати ці кошти неможливо, обіцяв почати ремонт на початку 2018 року. Коли почнуть роботи?
Олексій Каспрук: Гагаріна починають в перших числах червня, по Руській, на жаль, технічна проблема виникла. Тролейбусне управління попередньо погодило, що вони зможуть більшу частину тролейбусів перевести в колишнє ДЕПО на проспекті Незалежності, на 2-3 місяці, поки ця горловина буде ремонтуватися. Бо частину робіт треба виконувати відкритим способом, розривати вулицю повністю і тролейбуси будуть мати проблеми з виїздом на маршрут. Але буквально зараз тролейбусники сказали, що у них таки так не вийде, будемо шукати технічне рішення, як виконувати ремонт мереж. Це найбільш проблемна ділянка нашого міста, напевно, з центральних вулиць. Але найбільша проблема не бруківка, не асфальт, який можна покласти за кілька днів. Найбільша проблема - це каналізаційні, водопровідні мережі, які знаходяться у жахливому стані, частина ще австрійського періоду і ми без їх заміни не можемо нічого зробити з дорогою. Минулого року ми розкопували дорогу більше 20 разів, і з кожним роком, ми розуміємо, таких розкопок буде більшати.
Людмила Григорчук:Пане Василю, як ви вважаєте,яким чином краще будувати дороги у місті? Капітально будувати всі дороги відразу, чи потрохи ділити такі серйозні об’єкти на кожен рік?
Василь Продан: Вважаю, що абсолютно правильно робити дороги, а не латати, треба капітально ремонтувати, де можливо реміксером, де неможливо,то робити в інший спосіб, обов’язково треба найбільшу увагу приділяти ремонту доріг, тому що можемо розпорошуватикошти на будь-які цілі, але якщо нема доріг, то не буде ні транспорту, ні інфраструктури, нічого іншого, все починається з доріг, якщо є дороги і проживання комфортніше, і машини не так б’ються, і проїзд набагато швидший, треба робити дороги капітально. Цьому приділяти максимальну увагу, починати треба з магістральних доріг. Ми четвертий рік робимо вулицю Вижницьку. Там не так багато людей живе, щоб такі великі ресурси вкладати і так довго робити. У нас є 4 магістральні вулиці: Хотинська, Руська, Головна , Героїв Майдану. Ці вулиці в першу чергу мають робитися, де їде електротранспорт, де переміщується більше чернівчан.
Людмила Григорчук:Скільки місто може виділити саме на ремонт доріг?
Василь Продан: Якщо робити так, як робиться сьогодні, коли закладають одні ціни, а потім перекладають роками, додають ще десятками мільйонів, як з Богдана Хмельницького. Я думаю, що враховуючи, що у нас на залишку є 200 мільйонів, то ми можемо 150 мільйонів, або мінімум 100 – можемо виділити на дорогу.
Олексій Каспрук: Утопія і абсолютний популізм, незнання ситуації. Поки депутати пишуть меморандуми, ми працюємо. Ми фактично знайшли кошти 50 млн на електротранспорт і на ремонт доріг, і на їх утримання ми плануємо виділити близько 86 млн гривень і ще може додамо за результатами півріччя, якраз буде й 100. Кошторисна вартість ремонту проспекту Незалежності – 45 млн. Якщо ми робимо вулицю Щербанюка з мережами - це 35 млн гривень. Ми можемо зробити проспект Незалежності і Щербанюка і всі гроші у нас закінчаться. Інші вулиці ми навіть не зможемо полатати і прибирати від снігу, поливати і все решту. Ми залучаємо ще кошти з інших джерел, працюємо з державним бюджетом, нам допомагають тоді, коли дають кошти на інші об’єкти,а ми можемо перерозподілити. Це така ж ситуація з закупівлею транспорту.
Слухач: Питання по Рівненській 10. Коли вирішиться наша проблема?
Олексій Каспрук: Депутати не хочуть приймати компромісне рішення, заручниками стали мешканці міста. Є підрядник, з ним не було укладено угоду про те, скільки відсотків від вартості житла він може передати до міського бюджету. Підрядник спочатку говорив, що може сплатити 4%. Якщо це не укладено в договорі, то є варіант – домовлятися. От він говорив про 4%, депутати схотіли 20%. Він сказав, що може сплатити 11 від вартості. Це достатньо великі гроші для міського бюджету. Депутати не прийняли рішення. Тепер підрядник каже, що вже може лише 7%. Це рішення не закриваються, тому люди сидять без документів. У кого малі діти, то в школу не можуть попасти, бо вони ніде не прописані. Ми зараз готуємо новий проект рішення, на підставі звернення забудовника, що він готовий 8% заплатити і ми закриваємо це питання, здається будинок в експлуатацію, люди мають документи і все.
Василь Продан: Олексію Павловичу, ви коли це кажете, то це настільки обурює ваша брехня, коли ви перекладаєте на депутатів відповідальність за це рішення, коли ваш підлеглий, керівник департаменту, Бабчук, самовільно видає дозвіл на початок будівництво фірмі, яка не має права будувати. Ви його не тільки не звільнили, ви його перевели на іншу роботу і зараз ви перекладаєте відповідальність на депутатський корпус? Яке відношення депутатський корпус має до того, що ці будинки мають бути введені у експлуатацію? І що, кожен забудовник буде сам вирішувати, скільки платити? Це так само, як з перевізниками, що хочуть, то роблять.
Олексій Каспрук: Це почалося ще при Михайлішині, тими людьми, які тоді працювали, які видали містобудівні умови, там є кримінальне провадження, я звернувся до правоохоронних органів, щоб провели розслідування, тепер є будинок і рада має прийняти рішення. Ви чули позицію ради: мастіть собі голову, хай чиновники щось здають, а люди – заручники.
Василь Продан: Рада не має затверджувати нічого, тим більше заднім числом.
Слухач: питання до Василя Продана, чому відмовилися від ремонту проспекту?
Василь Продан: Готують тільки зараз проект проспекту Незалежності, а минулого року мер казав, що все готово, а проекту насправді не було. Це така сама ситуація, як з ремонтом мереж біля залізничного вокзалу, коли заявили, щоб держава дала кошти, 12 млн, що у нас всі проекти готові, кошти дали, а жодних проектів немає. Проспект неможливо було робити,коли заявляють у кінці літа, що робимо проспект, а проектів жодних нема. Як це було зробити? Міський голова каже, що будуть використані 100 млн гривень на дороги, за весь рік було використано лише 20. А в цьому році зроблять більше? Тим паче, керівника департаменту, який готував всі ці документи, ви перевели у департамент економіки. Як це так? Готував документи один керівник, тепер іншого керівника нема, конкурс на цю посаду не оголошуєте. Як має працювати департамент? Це так само повноваження міського голови, призначати керівників департаментів. Як можна в розгар сезону звільняти керівника департаменту ЖКГ і перекладати це все на виконуючого обов’язки?
Олексій Каспрук: Якби я цього не робив,то не було б призначено директорів департаменту. Я призначив Кушнірика, і вже адвокат Василя Сафроновича пішов у суд, щоб заблокувати це призначення. Вони ненавидять Кушнірика, що він колись керував містом після Революції Гідності. Він їм не дається, в рот не дивиться і має свою чітку позицію. Що стосується цифр, то це маніпуляція. Мова йде про різні речі. Є капітальний ремонт доріг, а є кошти на утримання, на ремонт, міжбудинкові проїзди і решта. На вулицю Хотинську депутатський корпус навіть не дозволяють внести 200 тисяч гривень на виготовлення проекту. Я навіть не кажу, щоб почати робити цю вулицю. За проспект я бився два роки, хоча б за частину проспекту. Тоді можна було відремонтувати нижню частину проспекту, від магазину Колосок, Спорттовари, яка була в жахливому стані, просто можна було замінити верхній шар. Сьогодні вже змінилися вимоги у людей, ми за півтора місці розробили сучасний європейський проект, який зараз іде на експертизу, через кілька місяців оголосимо тендер і в серпні-вересні можна буде вже почати роботи.
Слухач: Коли на Галицькому Шляху з'явиться хоча б один новий світлофор? Стільки трагічних ДТП на цій ділянці сталося за останні роки, а рух там досі не регулюють. Чому? Коли міськрада візьметься за цю вулицю? Люди продовжують потрапляти в ДТП, пішоходи ризикують далі. Бо ж там пішохідні у деяких місцях встановлені просто на поворотах. А водії там беруть розгон. Коли у місті не було маршруток, мені відмовляли сільські автобуси, які з Калинівського ринку їдуть в сторону Лужан. Казали, що не будуть зупинятися мені біля Ленківського мікрорайону, бо вони "на цій ділянці розганяються".
Олексій Каспрук: Вже є там один світлофор, область також має розробити частину робіт. Бо вулиця називається Галицький шлях, але частина вулиці належить до міжнародної траси і не обслуговується міською владою.
Слухач: Що роблять обидва сьогоднішніх спікерів для залучення коштів і інших інвестицій в місто. Якщо можна, чітко по пунктам - що і хто привів.
Василь Продан: Не можу с казати, що у всіх випадках кредити – це добре. Були випадки у інших областях, коли це було невдалим рішенням брати в лізинг автобуси. Тепер от у Львові забирають автобуси,бо міська рада їхня не може розрахуватися за кредит. Тому таке залучення коштів не на користь місту.
Людмила Григорчук:А які краще інвестиції залучати?
Василь Продан: Треба просто створити нормальні умови і кошти самі прийдуть. Якщо робити все на своїх зв’язках, то буде відкриватися лише щось там на Гравітоні, бо ті люди тепер при владі.
Олексій Каспрук: Питання землекористування також важливе. У нас ж приклади, коли інвестори не можуть вирішити свої питання місцями з землею, поки не прийдуть і не подивляться в очі депутатам. А що стосується Гравітону, справді до мене колись звернувся бізнесмен. Вони шукали, де відкривати потужності, чи у нас, чи в інших областях. І от у нас тепер вже третя черга здається,ми маємо більше тисячі робочих міст,сплачені податки до міського бюджету.
Слухач: знаки дорожні по місту хаотично розставлені. Та сама вулиця Каспрука, виїзд на Героїв Майдану.
Олексій Каспрук: У нас над цим працює велика робоча група. Звертайтеся з своєю пропозицією заявою на моє ім’я. у нас є пропозиції зараз, щоб зробити схему мобільності міста, що передбачає схему дорожнього руху. Бо вона у нас така хаотична, треба це все впорядковувати. Це може бути боляче,але це потрібно, щоб всім було зручно.
Слухач: Коли Олексія Каспрука востаннє Бурбак підвозив на своєму Мерседесі?
Олексій Каспрук: Не пам’ятаю,може місяць тому. Для мене це не є проблема. Мене часто підвозять друзі,у мене немає власної машини, я їду у громадському транспорті, і у таксі.
Слухач: Що з нашим тунелем?
Олексій Каспрук: У нас чудове техніко-економ омічне обґрунтування і все. У нас нема грошей. У нас нема грошей на тротуари, на дороги, зате ми мали би найти мільярд двісті на тунель.
Василь Продан: Щодо тунелю, то ще з кінця 80-х років, коли головою міста був батько Олексія Павловича, то він був записаний у генеральний план. Нам і тепер кажуть експерти, що такий тунель необхідний, щоб з’єднати два великих райони, Гравітон і Південно-Кільцеву. Щодо тих коштів, які були виділені на це техніко-економічне обґрунтування, то ще у 2016 році, виконавчий комітет,тоді і Олексій Павлович особисто голосував за цей проект. Тому, коли ви заявляєте, що це Ковалюк витратив мільйон, то це виключно ви голосували з виконавчим комітетом. Якщо б ви тоді не проголосували, то голосів би не вистачило.
Олексій Каспрук: До цих інсценуацій можу додати лише одне, що є запис цього засідання, на якому показано, що я голосував лише тому, що однопартієць Богдана Ковалюка сказав, або в місті не буде будуватися нічого, або буде тунель.
Василь Продан: Це не на тому виконавчому комітеті було.
Людмила Григорчук:На які компроміси ви готові піти з міським головою?
Василь Продан: На всі. Лиш би місту було краще. Я любі проекти, які будуть іти на користь міста, буду підтримувати і ніколи не скажу, що це було запропоноване Олексієм Павловичем чи Максимом Юрієвичем і тому не будемо за це голосувати. Єдине рішення принципове, яке ми не підтримали і не підтримаємо – це кредит під високі відсотки і в євро.
Олексій Каспрук: Я не тримаюся за своє крісло, але лише чернівчани мають вирішувати, хто буде у них міським головою. Я пропоную єдино правильний варіант – перевибори.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter