Про своє бачення вирішення проблеми громадського транспорту у Чернівцях у програмі "Суть Речей" на Радіо 10 розповів заступник міського голови Володимир Середюк
Людмила Григорчук: Щодо громадського транспорту міста. Ви писали у себе на сторінці у Фейсбуці, що місто отримали тролейбуси, не нові, правда, але певно кращі, ніж є зараз у нас. Що то за тролейбуси і скільки ми їх побачимо на дорогах Чернівців найближчим часом?
Володимир Середюк: Питання у маніпуляційній площині знаходиться про тролейбуси. І мало хто вникає у економіку. Петиції про це були зареєстровані, про малу кількість громадського транспорту. У нас є проблема, нам треба її визнати і думати про те, що робити. Не гратися в популізм. Не говорити, що завтра у нас все буде добре, міфи не треба видумувати. Одним з варіантів вирішення проблеми, на мій погляд найкращий на даний момент, це збільшення тролейбусного парку. Через купівлю нових тролейбусів – це нереально. Вони коштують 6,5 – 7 млн гривень. А про технічний стан їхній можна сказати, коли подивитися на тролейбуси нашого першого маршруту, це найніжніший маршрут. Якби нові тролейбуси їхали по 3-му маршруту, вони б уже не їхали. Я часто буваю в ЧТУ. Часто бачу тролейбуси з першого маршруту на ремонті, які розібрані. Якщо порівняти тролейбуси Шкода, який у нас по маршрутах 3 і 5 їздять, і ці нові тролейбуси з маршруту №1, то видно, що у Шкод і товщина основи тролейбуса інакша, Лази з першого маршруту мають тонший метал.
Тому зараз нам краще купувати тролейбуси з Європи, ці тролейбуси їхали на інших дорогах, ходова у них вольвівська, і товщина металу, і якість є на порядок вища. Якщо порівняти Вольво, які їздять по другому маршруту, то механіки з ними мають найменше проблем. Ціна такого тролейбусу – 1 млн гривень. Я – економіст, тому не можу інакше мислити, як не мислити цифрами. Середній термін експлуатації Лазів, які з 1995 років випуску, то термін їх експлуатації – 15 років. А Шкоди – 30 років. Стан доріг у нас не найкращий. Тому сьогодні, зважаючи на пониження якості вітчизняного електротранспорту, треба визнати, сказати чесно, що їхній середній термін експлуатації - 11-12 років, вартість 7 млн. І Шкода, яка може проїхати до 10 років, але вартість у 7 разів дешевша.
Європа також не надто розкидається гарним транспортом. Різні країни європейські також купують вживані тролейбуси. Адже всі розуміють, що треба жити за можливостями.
Людмила Григорчук: Скільки таких тролейбусів ми можемо отримати цього року?
Володимир Середюк: Ми ставимо амбітні плати. Ми знаємо, що деякі міста будуть продавати тролейбуси. Ми декларуємо купівлю 50 тролейбусів. Минулого року ми планували 20 тролейбусів по програмі, але двічі зривалися тендери. Зараз ми проводимо короткотермінові тендери, розраховуємо, що постачальник вже матиме ці тролейбуси.
Людмила Григорчук: Нових 4 отримаємо?
Володимир Середюк: Так. Незабаром аукціон.
Людмила Григорчук: Оновлювати будете всі маршрути?
Володимир Середюк: Нові тролейбуси точно не на 3-й і 5-й маршрут. Це будуть 1-й або 6-й маршрут. Щоб довше їх експлуатувати. Це непопулярне рішення, але як економіст, я вважаю, це правильне рішення.
Читати ще: Один заступник за трьох. Кадрові проблеми у Ратуші тривають
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами