Українське законодавство тільки-но дійшло до регулювання медійної реклами: до того, що повинна бути плашка «політична агітація», та вказано, що реклама оплачена з виборчих фондів тощо. Про це сказав у програмі Суть речей на Радіо 10 розповів Олексій Кандюк, політолог.
«Тільки ми до цього дійшли, а вже реклама переміщується в інші носії і законодавство, звичайно, катастрофічно не встигає за цими змінами. Але, будемо сподіватись, що будуть хоча б спроби», - зазначив він.
За словами політолога, зараз в Україні переважає візуально-кінематографічний спосіб ведення кампанії: створення кандидатів, які дивляться на виборців з бордів, з телевізорів, з соціальних мереж тощо.
«В принципі, цей вид кампанії має право на існування, але чесніше, демократичніше і правильніше була би кампанія, яка ведеться шляхом спілкування з виборцями. І коли рівень культури виборця високий, фактично він орієнтується на певні якості кандидата і бажає впевнитись, що він цими якостями володіє. Тобто, чим нижча політична культура, тим більша схильність до голосування за борди, за реклами і за гарні кольори», - розповів Кандюк.
Читайте також: Важкодоступні дільниці та багато зіпсованих бюлетенів: в ОПОРІ розповіли про вибори на Буковині
Як зазначив фахівець, не кожен кандидат витримає кампанію, під час якої потрібно буде спілкуватись із виборцями і не кожний штаб її грамотно спланує. Тому обирають саме візуально-кінематографічний вид кампанії, бо це простіше.
«Варто лише вкласти гроші у політтехнологів, в рекламні площі і сидіти в офісі, - додав він. - Такий вид кампанії не є новим для України. Змінюється лише інструменти донесення цього. Я не бачу різниці між бордами і проплаченим роликом у Фейсбук. Різниця є лише у візуалізації. Принцип той самий: ми, фактично, створюємо мильну бульбашку, проєкт, який існує лише на папері у політтехнологів та у свідомості виборця, який голосує».
Олексій Кандюк виділив кілька особливостей перебігу цьогорічної виборчої гонки.
«По-перше, це дуже велика медійна присутність. Я не можу згадати жодних виборів, не тільки місцевих, а й взагалі будь-яких, щоб у Чернівцях було стільки реклами. По-друге, дуже стрімка і потужна боротьба. Я думаю, що це пов’язано з процесом децентралізації. Тому, що поступово і бюджети, і реальні джерела влади переходять на місця. І це правильно, бо всі зміни, які приходять знизу, вони надовго і вся демократія повинна виростати з демократії на місцях», - додав політолог.
Дивіться нас на YouTube
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами