Єврейський Новий рік, або Рош га-Шана – найважливіша подія, якою юдеї відзначають не просто зміну календарних дат, а день початку людської історії, тобто події, що описуються у Священному Писанні як день створення перших людей – Адама і Єви.
У 2024 році свято припадає на 2-4 жовтня. Фіксованої дати цього єврейського Нового року немає, але зазвичай воно припадає на вересень-жовтень, в перший день місяця тишрей за місячним юдейським календарем. Про це пише Медіа агентство АСС з посиланням на glavcom.
Рош га-Шана відзначається на честь створення світу. Свято символізує завершення року, що минає і початок нового року. Згідно з єврейським літочисленням, свято ознаменує настання 5785 року з моменту створення світу.
Рош га-Шана припадає на початок місяця тишрей – сьомого місяця єврейського календаря. Календар цей місячно-сонячний, а отже, і єврейські свята є рухомими щодо календаря цивільного.
Першим місяцем вважається весняний місяць авів, званий також нісан. Він припадає на березень-квітень григоріанського календаря.
Відповідно, сьомий місяць тишрей випадає на вересень-жовтень. Євреї вважають, що Бог створив світ саме в сьомий місяць. Тому з нього і ведеться літочислення.
З цим святом пов'язане створення перших людей, куштування забороненого плоду, закінчення Всесвітнього потопу, чудесний порятунок Ісаака під час жертвоприношення та інші важливі події біблійної історії.
Отримуйте новини в Telegram
Рош га-Шана, або єврейський Новий рік – це не тільки день створення світу, а й день суду. Тобто, в день народження світу Бог судить цей світ. Головне завдання людини в ці святкові дні – згадати про все, що трапилося за рік, дослухатися до голосу совісті, зізнатися собі у всіх своїх недобрих вчинках і щиро в них покаятися.
Святом Рош га-Шана починаються 10 днів молитов і каяття, званих «Днями трепету». Їх кульмінацією стає наступне свято – Йом-Кіпур – день примирення. Вважається, що на початку цього періоду Бог сидить на престолі справедливого судді й уважно оцінює вчинки всіх людей. Але потім Бог «пересідає» на престол милосердя і дає людям ще один шанс виправитися.
Перед Богом у цей час відкриті три книги. У першій записані імена праведників, чиї добрі справи переважують злі. Друга книга містить імена грішників, тих, хто частіше робив недобрі вчинки. І, нарешті, у третій книзі, тій, що лежить посередині, записані імена більшості людей. Вони не праведники, але й не запеклі грішники. Чаші їхніх терезів із добрими і злими вчинками перебувають, так би мовити, у рівновазі. Саме у цих людей є шанс виправити свою долю щирим покаянням.
Таким чином, єврейський Новий рік – це і початок людської історії, і Божий суд, і можливість оновити стосунки з Богом, зробити «перезавантаження».
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами