Італійські фахівці співпрацюватимуть із буковинськими медиками в реабілітації дітей-інвалідів. У жовтні українські лікарі познайомились з італійською системою. Тепер у Чернівецьку область приїхали італійці – побачили, як займаються із дітьми в Кіцманському реабілітаційному центрі.
Параподіум – пристрій зі складною назвою для дітей і з ДЦП, в якому їх фіксують стоячи, розслаблює м’язи та вирівнює поставу діток. Юлечка другий рік поспіль разом із медиками реабілітаційного центру долає свої вади.
Наталя Сливка, лікар-педіатр: «Вона прийшла до нас взагалі – не переступала ногами, а зараз – правда не без сторонньої допомоги, але вже стає на ступню. Переважна кількість дітей-інвалідів навчаються удома»
Масаж та різні вправи, щоб сидіти і ходити без сторонньої допомоги щодня виконує 5-річний Андрійко.
Галина Савчук, фахівець з фізичної реабілітації: В нього є своя програма розроблена на тиждень – якщо сьогодні зарядка біля драбинки – завтра може бути велотренажер чи бігова доріжка, і так на кожну дитинку.
Такі вправи для дітей виконують почергово, бо для їхнього організму – це надзавдання.
Наталя Сливка, лікар-педіатр: «Вона починає плакати, якщо перевтомилась, і ми тоді вже релаксацію проводимо»
Масажі, відновлення чутливості рук та ніг, робота із логопедом, психологом та музичним керівником, індивідуальні заняття та робота в групах. Таку реабілітацію протягом півроку в Кіцманському центрі «Дзвіночок» проходить кожна дитина з ураженнями нервової чи м’язової системи, відставанням в інтелектуальному розвитку. Заклад – повністю на державному утриманні.
Людмила Крестянікова, директор Кіцманського районного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Дзвіночок»: Вони перебувають протягом цілого дня, із ними працюють усі спеціалісти, вони мають денний сон, в них є триразове харчування.
Приїхали познайомитись з українською реабілітацію й італійські фахівці. Вони кажуть: в їхній країні дітей із ДЦП починають виходжувати з пелюшок, тому до шкільного віку такі дітлахи пораються вже самотужки. Зацікавило іноземців інше – як на Буковині розвивається інклюзивна освіта.
Туліо Моніні, займається інклюзивною освітою у школах (місто Фераре, Італія): Діти з особливим потребами в Італії – навчаються в класах зі звичайними дітками, кожен має свого вчителя, який допомагає при потребі та навчаються за полегшеною програмою. І таким чином вони відчувають себе частиною суспільства, а самі класи – дуже дружні, бо здорові дітки вчаться піклуватись про дітей з особливими потребами.
У нас же діти-інваліди здебільшого навчаються індивідуально, кажуть чиновники. Інклюзивна освіта – навчання таких дітей у звичайних школах – відсутнє, а спілкування такі діти потребують не менше.
Руслана Равлюк, керівник відділу освіти молоді та спорту Кіцманської РДА: Хочеться привернути увагу не лише громадськості з-за кордону, а й нашої. Тому що якщо суспільство Італії готове до сприйняття таких дітей, то в нас із цим є проблеми.
Тим часом, кількість таких дітей, щороку зростає і виникає інша проблема - вже тепер фахівців та місця для реабілітації – бракує.
Людмила Крестяннікова, директор Кіцманського районного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Дзвіночок»: Інвалідів у районі є майже триста, а ми можемо охопити за один курс реабілітації майже тридцять. Довготривала реабілітації шість місяців.
Італійські фахівці тиждень знайомитимуться із роботою наших медиків та педагогів. Восени вони планують організовувати власні семінари по роботі з дітьми-інвалідами та впровадженню інклюзивної освіти, яку поки що ми тільки мріємо.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами