Реформа «Нова українська школа» триває восьмий рік, пише Медіа агентство АСС. Вона завершилася в початковій школі і гімназії. Паралельно з цим відбувається активна робота над впровадженням у 2027 році реформи у старшій школі. Головне завдання – розділити два напрямки: академічний та професійний.
«Ми розуміємо, що освіта мусить бути якісна. Втім, результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 показують, що є розриви між сільськими й міськими школами. Це 4-5 років. Та й надмірна кількість навчальних годин у старшій школі призводить до перевантаження учнів, гірше здоровʼя, гірша успішність. Чому важлива реформа – ми маємо відокремити початкові школи та гімназії від академічних ліцеїв. В академічних ліцеях учні навчатимуться 3 роки (10-12 класи). Саме 10 клас має стати профільно-адаптаційним. Чому відокремити? Бо це інша культура навчання, інші цінності, інші погляди на життя та професію», - зазначила Надія Кузьмичова, заступниця міністра освіти та науки України.
Отримуйте новини в Telegram
Попри різноманіття назв профілів (понад 20), 72% учнів навчаються за пʼятьма найбільш поширеними, чотири з яких гуманітарні. Також заклади освіти критично потребують оновлення матеріально-технічної бази, щоб підвищити якість освіти за природничими та ІТ-профілями.
Паралельно з цим існує інша проблема - гострий дефіцит робітничих професій. Лише 35% випускників 9 класів в Україні обирають професійну освіту. Тоді як у розвинених країнах 70% старшокласників йдуть навчатися до закладів професійної освіти.
Мережа ліцеїв на Буковині
«Ми пропонуємо формат, аби в області була мережа із 62 ліцеїв (58 академічних, 3 спеціалізовані, 1 науковий). Обласна рада повинна прийняти рішення щодо цього. Реформа складна. Не завжди сприймається людьми легко, є страхи. Але на таких зустрічах ми пояснюємо на необхідності впроваджених змін. Це нас наближає до європейських стандартів. Слід позбутись і страхів перед профтехосвітою. Робітничі професії у дефіциті, тоді як спеціалістів з вищою освітою є надлишок», - каже заступник голови Чернівецької ОВА Роман Греба.
Мережа академічних ліцеїв має бути такою, щоб забезпечити вибір профілів учнів. 85% старшокласників підтримують реформу. У великих закладах освіти легше забезпечити матеріально-технічну базу, а також залучити висококваліфікованих учителів.
Для забезпечення ефективного впровадження реформи старшої школи головам територіальних громад і управлінцям у сфері освіти необхідно сформувати мережу закладів, забезпечити академічні ліцеї кваліфікованими педагогічними кадрами, організувати підвезення/проживання старшокласників, покращити матеріально-технічну базу відповідних закладів освіти.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами