Члени виконавчого комітету чернівецької міської ради Наталя Фрунзе і Степан Меленко розповіли в програмі "Суть Речей", які комунальні підприємства вони будуть контролювати найбільше
Людмила Григорчук: Виконавчий комітет координує діяльність структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста, заслуховує звіти про роботу їх керівників. У Чернівцях з комунальними підприємствами не все просто. Є борги, проблеми, непорозуміння. Які підприємства вам видаються найбільш важкими, а з якими працюватиметься легше?
Степан Меленко: Сама важка у нас ситуація з водоканалом і ситуація з тролейбусами. Тролейбусний парк у нас дуже старий. Наскільки я володію інформацією, у нас є певні домовленості з Бухарестом, де мають оновлювати парк, а нам віддадуть свій парк,
Людмила Григорчук: Але ми чекаємо виборів.
Степан Меленко: Так, вибори у Бухаресті. Треба набратися трохи терпіння. По водоканалу, наскільки мені відомо, що міжнародний банк реконструкції і розвитку надав вже певні кошти для того, щоб реконструювати водоканал. Але це має бути спільними зусиллями. Хтось має набратися терпіння, що води не буде. Як на Богдана Хмельницького люди роками чекають, але вже по-трошки доходимо, що на вулиці буде все гаразд. Не потрібно кричати, а треба шукати компроміс і показувати ідейність.
Людмила Григорчук: Аеропорт?
Степан Меленко: Я згідний, що аеропорт має працювати, я був на комісії, де виступав директор аеропорту, де йому задали чітке питання, що необхідно для того, щоб літаки літали? Бо виходить, як бездонна бочка, постійно щось потрібно, але кінця цьому немає. Щоб конкретно ми знали. Аеропорт – це туризм, це популярність міста, це розвиток міста. Я за аеропорт, його треба втримати, його не треба будувати заново, просто реконструювати і довести до логічного кінця.
Людмила Григорчук: А з ким найлегше буде, хто і так досягнув певних успіхів, хороших результатів?
Степан Меленко: Можливо, зараз зроблю рекламу, піар колишньому однопартійцю, Обшанському Сергію і Унгурян Тарас, але якщо взяти їхню діяльність за рік, то у нас менше сміття на стовпах, не обклеюють все, що попало і доходить до правильних норм з вивісками, з форматами реклами, і відповідно, я просто суджу по тому, що в Садгірському районі було багато сміття, але зараза благоустрій працює, наводять порядок. Вони виконують дуже важку роботу, це постійно треба сваритися, доказувати комусь щось.
Людмила Григорчук: Який секрет їхнього успіху, може іншим керівникам треба повчитися чогось у них?
Степан Меленко: За секрети їх треба питати. Але у них є ціль, до якої вони йдуть і вони її досягають. Вони виконують свою роботу, повноваження і за них не заходять. Тому що, наскільки я знаю, на них нема подано на них скарг у суд, значить вони працюють в рамках закону.
Людмила Григорчук: Наталю, як ви бачите роботу з комунальними підприємствами?
Наталя Фрунзе: Я по-перше, хочу зосередити увагу на роботі МіськШепу, на наші дороги, які жахливі. Обслуговування їх, на жаль, дуже складні. Треба проконтролювати як і на що тратяться гроші, в мене є досвід роботи за кордоном. Я бачила, які дороги там. І фірми, які вигравали тендери, які робили ці дороги, вони обслуговували їх, їм не давали одразу всі кошти, вони на протязі, здається 5 років, зобов’язані були ці дороги обслуговувати.
Людмила Григорчук: Протягом гарантійного терміну.
Наталя Фрунзе: Так, їм сплачували лише аванс і отримували кінцеві кошти через 5 років. Напевно, у нас так само треба робити, тому що дороги, ямковий ремонт, не знаю, тільки зробили, через пару днів, дощ пройшов і все вимило. Чим вони заробляють ті ями. Чи неякісний матеріал, чи крадуть, чому так відбувається, не знаю.
Людмила Григорчук: Вам тепер треба контролювати кожну ямку?
Наталя Фрунзе: Буду контролювати.
Степан Меленко: Щоб контролювати кожну ямку треба бути спеціалістом. Треба залучати людину, яка не працює в МіськШепі, як експерта, хто розуміється в цих питанням. Ми можемо взяти спеціаліста з громади. Просто треба цим зайнятися.
Наталя Фрунзе: Але вулиця Фізкультурна, колишня Стефюка, її зробили рік назад, її зробили ідеально. Не те, що приємно ходити чи їздити, дійсно, якісно працювала техніка. З таким підприємством напевне, треба далі підписувати договори. І я ще хочу зауважити, що перед тим як робити дорогу, треба поміняти мережі. Бо зроблять дорогу, а через півроку розкопали, розбурили, засипали піском чи болотом. Підхід комплексний, тому що далі ми нікуди не підемо, якщо ми будемо робити будь-як. Лиш списати кошти.
Людмила Григорчук: Окрім МіськШепу, які ще комунальні підприємства треба контролювати?
Наталя Фрунзе: Чернівцітеплокомуненерго – жахливий стан. Труби, борги, але якщо ми справді отримаємо кошти від європейського банку реконструкції і розвитку, 10 мільйонів Євро, якщо вони підуть на обладнання, на заміну теплотрас, на котельні, якщо кошти використаються правильно і саме на це, що обіцяють, то, я думаю, що в майбутньому, Чернівцітеплокомунерго буде розвиватися і працювати. А поки що втрати великі, борги, люди скаржаться, що, якщо вони останні на лінії, то тепло не доходить, а вони сплачують ті ж самі кошти. Це проблема. Лічильники, які поставили, це добре, але треба утепляти фасади, потрібно замінювати вікна, це все в комплексі треба робити, бо один лічильник нічого не змінить, люди сплачують більше по лічильнику, ніж зазвичай, по тарифу. Аеропорт – це також болюче питання. Багато боргів. Ми втратили інвестора, турки пішли в Івано-Франківськ і там літають літаки. В нас багато заробітчан, багато підприємців, які із задоволенням літали б з Чернівців. Головне – це ціна за квиток. Тому що, якщо в Київ було літати 100 доларів, то це дуже дорого. Треба переглянути ціни. Я в шокові лиш від одної ситуації навіть по квитках на потяг. В Київ – 400 гривень. Так не повинно бути, це дуже дорого. При мінімальній зарплаті 1440 гривень, звідкіля такі розцінки беруться.
Людмила Григорчук: Що ми може тут на місцях зробити?
Наталя Фрунзе: Нічого не можемо, напевне, зробити. Ми можемо не підняти ціни на проїзд. А на такі ціни ми не можемо вплинути: на електроенергію, газ.
Читати ще: На завтрашній сесії міської ради буде гаряче, міський голова.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами