Використання реагентів для боротьби з ожеледицею й снігом на дорогах Чернівців може коштувати місту майже 50 млн грн. за час активного посипання.
Чому в Чернівцях не вигідно використовувати реагенти для боротьби з ожеледицею? Відповідь на це питання дав заступник начальника КП МіськШЕП Валерій Мандрик у радіопрограмі «Суть речей» на Радіо 10.
Читайте також: Від сьогодні чернівецький МіськШЕП переходить в повну "бойову готовність" - Бешлей (ФОТО)
«Реагенти використовують у світі вже давним-давно. В Україні їх здебільшого використовують в аеропортах на злітних смугах. Реагенти бувають різними за своїм складом. Не всі можна використовувати у центральній частині міста. Якщо підшуковувати ті реагенти, які можна було б використати у місті, я не знаю, наскільки екологічно воно буде кращим, але до того ж ціна. Один квадратний метр обробки таким реагентом коштує півтори гривні. Якщо взяти 1052 вулиць і провулків, а це є 466 км, візьмемо середню ширину дороги 10 м, і помножимо, то побачимо в яку суму вийдемо», - розповів Валерій Мандрик.
За словами посадовця, це виходить дорожче, аніж використовувати інертні матеріали. А саме місту одноразова обробка вийде в майже 7 млн гривень.
«А коли падає сніг, за одну добу таких обробок може бути 6-7. Виходимо від 40 до 50 млн за одну ніч. В скільки нам обійдеться місяць такої зими, не кажучи вже про всю пору, можна уявити», - зазначив Валерій Мандрик.
Та й щоб обробляти такими реагентами, повинні бути відповідні автомобілі, зауважив посадовець. Вартість одного спецавтомобіля сягає близько 2 млн 300 тисяч гривень.
«Він схожий до комбінованої дорожної машини, має на бортах посипні ємності, в які може додаватися як реагент, так і водянисто-соляна суміш», - розповів Мандрик.
Чи шкодить піщано-сольова суміш, якою посипають дороги Чернівців, автомобілям, залежить від стану самих автівок і від того, як за ними доглядають водії.
«Піщано-сольова суміш має співвідношення один до семи, немає там такої великої концентрації. Взагалі, якщо автомобілі оброблені відповідно, якщо власники транспортних засобів дивляться за своїми автомобілями, з приходом літнього періоду заїхали на яму, подивилися, де треба обробити дно автомобіля, пороги тощо. Автомобілі обробляються антикорозійними матеріалами, для того, щоб вони не псувалися. Не всі в нас дороги ж асфальтно-бетонні, є й гравійні. Тому сказати, що автомобіль псується лише від того, що дороги обробляють піщано-сольовою сумішшю, так не можна сказати», - розповів Валерій Мандрик.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами