Кореспондент Інформаційного агентства «АСС» з’ясовував, скільки коштують служби таксі в Чернівцях, які послуги вони надають за це та чи має бодай одна служба в місті ліцензію на перевезення пасажирів.
Отже, посадка до автомобіля служби «Ваше таксі» вартує 10 гривень. Вартість кілометра – 10,50 грн. Тобто, умовно, проїзд від Центральної площі до проспекту Незалежності вартуватиме майже 50 гривень. За містом проїзд коштуватиме дорожче - 13,50 грн за кілометр. Роша, Садгора та інші віддалені райони міста у службі розцінюють, як поїздку за містом.
Одна хвилина очікування водія обійдеться пасажирові в 3 гривні.
У службі зізнаються: наявність ліцензії є виключно прерогативою водія. А це, зокрема, означає, що в разі ДТП або іншого надзвичайного випадку вимагати відшкодування збитків можна лише від водіїв, котрі мають ліцензію.
Таксі «Opti» або «Оптимальне» пропонує своїм пасажирам мінімальний тариф. Він складає 45 гривень на відстань до 2 кілометрів. Надалі кожен наступний кілометр вартуватиме 10 гривень та 30 копійок. Кілометр проїзду за містом буде на гривню дорожчим – 11,30 грн.
Директор Чернівецької філії Ілля Кушнірюк зізнається, що водії хочуть вищих тарифів.
«Стан доріг та низькі тарифи роблять водіїв озлобленими. Але ми намагаємося в першу чергу думати про клієнтів. А ціна зараз є чинником, що грає для багатьох визначальну роль просто в питанні викликати таксі чи не викликати. Ми намагаємося тримати таку ціну, при якій клієнт обирав би варіант викликати таксі, а не добиратися пішки чи громадським транспортом», - каже Ілля Кушнірюк.
Батьки, які беруть із собою в поїздку дитину, можуть розраховувати на те, що зможуть посадити її в дитяче крісло. Але про це потрібно заздалегідь попереджати оператора. Крім того, за це потрібно буде доплатити.
«Щодо дитячих крісел - в нас є послуга «Автоняня». Її вартість складає 20 гривень. Річ у тому, що послуга створює проблеми. Сам пристрій не з дешевих і займає чимало місця. Тому в салоні, в такому разі, на одного дорослого пасажира таксист може взяти менше. Якщо ж тримати крісло в багажнику, водій не може приїжджати до клієнтів, у яких із собою габаритна ручна поклажа. Крім того, ми не маємо жодних роз’яснень, що робити, якщо дітей більше одного. Здається, цього ніхто не знає, навіть законотворець», - каже Ілля Кушнірюк.
Щодо наявності ліцензії, пан Ілля запевняє, що їхня служба працює в рамках законодавства. Проте, наявність відповідних документів стосується більше самих водіїв.
«Дехто з водіїв невдоволені станом доріг, іншими обставинами, які зараз негативно впливають на їхню роботу і думають, що отримання ліцензії нічого не змінить. Ми не можемо вплинути на них, але переконуємо та ведемо з ними роз’яснювальну роботу», - розповідає Ілля Кушнірюк.
Щодо кількості машин, у службі запевняють, що мають достатню кількість, аби забезпечити потреби містян.
Мінімальний тариф служби таксі 7711 становить 40 гривень до 2 кілометрів. Кожен наступний кілометр вартує 10 гривень по місту, і 12 гривень за містом.
Щодо додаткових послуг та наявності ліцензій у водіїв:
«Ми надаємо лише диспетчерські послуги. Так влаштований цей бізнес в Україні. Тому чи мають дитячі крісла – залежить виключно від водія. Ми не є контролюючим органом і не здатні диктувати їм правила, - каже директор служби, який не захотів називатися. - Ми лише відбираємо водіїв за встановленим у компанії статутом. А питаннями ліцензії, оснащення кріслами автівок тощо займаються вже самі водії».
Щодо кількості машин, у службі кажуть, що набір водіїв у них триває постійно. Хтось регулярно виїжджає на зміну, а хтось лише підпрацьовує у вихідні.
«Тому, чи достатня в нас кількість машин – важко сказати, бо немає чіткого визначення цієї ж таки «достатньої кількості». В хорошу погоду є більше охочих гуляти та викликають значно менше, а під час зливи чи снігопаду кількість охочих рушити з роботи додому значно збільшується. Проте, за статистикою, ми довозимо 97% пасажирів. Отже, в більшості випадків нам вистачає машин», - запевняє керівник служби 7711.
За словами Віталія Мельника, начальника відділу адміністративних послуг управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області, практично всі служби в Чернівцях працюють лише як оператори радіозв’язку для водіїв. Проте, в ідеалі всі таксисти повинні мати ліцензію на перевезення пасажирів. Мало того, служби таксі не мають права співпрацювати з неліцензованими водіями.
У місті зараз 208 водіїв мають ліцензії та законно займаються своєю роботою. Ще 55 водіїв протягом минулого та початку цього року закрили свої ліцензії.
Читайте також: Увага! У Чернівцях змінено графік руху службових тролейбусів
Ліцензія, зокрема, передбачає, що водій страхує транспорт та пасажирів, яких перевозить. Отже, у випадку ДТП або іншого надзвичайного випадку постраждалому пасажиру частину збитків компенсує страхова компанія.
«Загалом зазначу, що в місті за кількістю переважають офіційно оформлені водії. Натомість, за межами області нелегальних таксистів значно більше. Через віддаленість деяких районів нам важче проводити рейди. Відповідно, нечесні водії цим користуються.
Крім того, ми не можемо самотужки штрафувати - остаточне рішення щодо покарання приймає суд. І часто на користь водіїв. Бо для позитивного рішення необхідно мати достатньо доказів. А вину такого порушника важко довести – водій стверджує, що просто підвозив людину, лічильника, рації та шашки в нього часто немає… Також нерідко такі водії на автівках з іноземною реєстрацією. Проте, торік ми склали 85 адмінпротоколів на неофіційних перевізників», - каже Віталій Мельник.
Як визначити, до якого водія ви сідаєте в машину?
Перш за все, треба розуміти: сідаючи до «кукурузника», ви з великою ймовірністю будете їхати саме з водієм-нелегалом.
Якщо ви викликаєте таксі телефоном або через додаток, більшість служб надсилають вам повідомлення про те, яка машина та з яким номером до вас приїде. Ви можете перевірити, чи є такий номер у базі даних через Електронний кабінет перевізників.
Хоча є вірогідність, що у базі даних може не бути офіційно оформленого водія, якщо він оформлював ліцензію до 2015 року.
«Проте ми працюємо в цьому напрямку, розширюємо базу. Крім того, більшість ліцензіатів нині оновлюють свою документацію.
Також кожен водій повинен мати при собі витяг з ліцензії, й пасажир може попросити в нього цей документ, аби впевнитися в тому, що захищений страховкою.
Якщо вас везе водій без ліцензії, ви можете повідомити управління Укртрансбезпеки про нього. Що більше звернень до нас надходить, то швидше ми реагуємо на випадки порушень.
Для водіїв же наголошу: зараз неважко отримати ліцензію. Її видають безстроково, а для отримання достатньо бути приватним підприємцем», - резюмує Віталій Мельник.
Автор: Олександр ЮХИМЕЦЬ, ІА "АСС"
P. S. Для підготовки матеріалу ІА "АСС" не співпрацювало зі службами таксі та не отримувало грошей за коментарі їхніх представників. Даний матеріал не є рекламним.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами