The Village Україна опублікувала добірку українських музичних проектів, які популярні за кордоном, у деяких випадках – навіть більше, ніж в Україні.
Понад 300 шоу в Європі від Молдови до Ісландії за чотири роки
Ляна Мицько, культурна менеджерка:
Саша Буль популярний, бо грає актуальну для сцени музику, правильно здійснює менеджмент і дуже багато працює. Це стосується і музики, і продакшену, і розуміння стилю. Найбільш знакове – трудоголізм і кілометражі, які Саша проїжджає в турах, і кількість концертів, які він дає. Також – гра на сапорті таких гігантів музики, як Нергал (Me and that Man) та King Dude. Спільна тусовка з такими музикантами якраз підкреслює те, що творчість Буля актуальна і цікава. Вініл Survival Folk від Aby Sho Music став реально крутою відзнакою для творчості Саші в Україні і Borówka Music – його промоутер у світі. Не покидаючи Україну назавжди, Саша Буль приносить до нас ту світову культуру, частиною якої вже став, хоча міг би вже осісти в Польщі.
Яків Матвійчук, засновник ZahidFest:
Стосовно популярності, то все відносно: популярність – це 21 pilots. А Sasha Boole доволі відомий, як то кажуть, у вузьких колах.
Інша історія, що відомість, навіть у вузьких колах, на Заході дає можливість заробляти пристойно, оскільки там ринок є, а в нас – ні.
Чув, що Sasha Boole турив у Польщі з вокалістом гурту Behemoth Адамом Нергалом Дарські, який створив кантрі-проект Me and That Man. Думаю, це знакове знайомство і важливий тур для Саші.
При такому матеріалі (частково українськомовному) варто бути відомішим там. Я орієнтувався би більше на західний ринок. Але це суб’єктивно.
Читати ще: Буковинське кантрі: як музикант Sasha Boole завойовує Європу
Гастролі Південною Америкою, фестиваль важкої музики Helfest, платівка на лейблі Napalm Records
Олексій Бондаренко, головний редактор LiRoom:
Прозвучить банально, але Stoned Jesus популярні за кордоном через те, що їм вдається робити гарну музику в тій ніші, на яку вони ціляться. В якому саме жанрі грає Stoned Jesus, питання глибоко дискусійне, але вони точно відчувають свою аудиторію і роблять музику, яка їй подобається.
Вони щороку їздять у великі тури, які охоплюють десятки європейських міст. Stoned Jesus виступали на одному з найпрестижніших фестивалів важкої музики Helfest і зібрали повний зал. Вони поки що єдиний український гурт, який гастролював Південною Америкою. Ну і з останнього – вони підписали контракт на випуск нової платівки з австрійським лейблом Napalm Records, який також є культовим у своїй ніші.
Український ринок для Stoned Jesus точно не пріоритетний. Звісно, вони тут грають, але їхня аудиторія в Україні занадто мала. Якби вони не були родом звідси і не жили тут, думаю, і виступали б в Україні набагато рідше.
Робота з лейблом Napalm Records, концерти у Європі
Максим Сердюк, головний редактор MUZMAPA:
Є декілька факторів, які обумовлюють популярність гурту в Європі. Перший – широка концертна інфраструктура, тобто є достатньо майданчиків для виступів як загальних, так і спеціалізованих за жанрами. Через це – багато промоутерів. Менеджмент з боку великого метал-лейблу Napalm Records. Ну і «вишенькою на торті» є Тетяна Шмайлюк, яка і виділяє гурт серед інших своїми вокальними особливостями. Якщо подивитися правді в очі, якби на її місці був чоловік, не можна було б гарантувати такий успіх.
Узагалі будь-який виконавець повинен мислити в рамках світового контексту, а не тільки локального. Не думаю, що для них тепер є сенс розвиватися на українському ринку. Маємо невтішну ситуацію з майданчиками, тим більше для музики такого формату.
Як багато ви знаєте гуртів/артистів із Польщі, наприклад? Сумніваюся, що набереться хоча б декілька – і причина не в польських артистах, а в українських умовах музичного ринку. Тож навіщо гурту Jinjer із битком набитою аудиторією в Європі та контрактом із лейблом вкладати свої сили туди, де майже ніякого вихлопу не буде? Тим паче, багато хороших метал-гуртів намагаються вирватися на експорт, тому це закономірно – їхнє місце там. І Jinjer вдалося.
Топ-20 світових діджеїв за версією журналу Mixmag, сет для BBC Essential Mix
Сергій Кейн, головний редактор Comma:
Як і в інших сферах культури, в електронній музиці відбувається боротьба за права жінок. Це зіграло на користь таким артисткам, як Nina Kraviz, The Black Madonna, Nastia. До того ж Nastia має ефектну зовнішність. Але все ж головне, що вона – чудова техно-діджейка, майстерна, професійна, харизматична. Це добре відчувалося минулого літа на фестивалі Brave! Factory в Києві, де її виступ звучав значно свіжіше й драйвовіше, ніж навіть сети багатьох іноземних хедлайнерів.
Гастрольний графік Насті давно набув планетарних масштабів, і як можна переконатися в Instagram, у будь-якій точці земної кулі її супроводжують повні зали. Окрім того, Настя потрапила до топ-20 світових діджеїв за версією журналу Mixmag, а також записала відмінний двогодинний сет для легендарного британського радіошоу BBC Essential Mix. Приємно раптом почути в такій програмі: «Сьогодні у нас в ефірі одна з найзахопливіших діджеїв, велика зірка у рідній Україні, яка беззаперечно виростає в одну з найбільших зірок світового масштабу».
Настя – одна із флагманів, що розвивають український музичний ринок. У численних інтерв’ю вона наголошує, що її улюблений світовий клуб – це київський Closer. Настя принципово виступає тут безкоштовно, заради задоволення, зокрема, традиційно бере участь у фестивалі Strichka. З моєї останньої бесіди з адміністрацією клубу я зрозумів, що вона чи не єдина така діджейка.
Виступ на фестивалях Glastonbury та Sziget, телеканалі BBC Two, сет на КЕХР
Філ Пухарєв, редактор Karabas Live:
На відміну від багатьох українських музикантів, які мріють потрапити за кордон, «ДахаБраха» не грають інді-рок і не співають філігранною англійською. Як їм вдається залишатися собою і при цьому мати попит у слухачів країн Європи та США? Попри засилля поп-артистів у музиці, там особливо цінують етніку та автентику, і «ДахаБраха» транслюють цю естетику чи не найбільш переконливо, безпосередньо та енергійно серед усіх місцевих музикантів. А стильних-модних-англомовних у них і своїх вистачає.
«ДахаБраха» тричі брали участь в угорському фестивалі Sziget, у 2016-му стали учасниками британського фесту Glastonbury. Також на гастрольному рахунку гурту – концерти в США, Франції, Швеції, Греції, Нідерландах, Австралії, Південній Кореї та в інших країнах. Разом із тим «ДахаБраха» єдині серед українських музикантів з’явилися у британському шоу Джулса Холланда, на американському радіо КЕХР та в рекламі парфумів Девіда Бекхема.
Нині «ДахаБраха» фактично живуть у закордонних турах. Однак не сказав би, що музиканти працюють лише на експорт. У 2017 році вони давали щонайменше один великий концерт в Україні – у київському Жовтневому палаці. Також гурт регулярно бере участь у проектах Влада Троїцького та в його фестивалі «Гогольfest».
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами