Сорокаградусна спека і забиті наглухо вікна, врятуватися від задухи в розпеченому вагоні ніде. У такій ситуації нещодавно опинилися пасажири потяга "Херсон-Київ" – їм довелося вибивати вікна, щоб полегшити поїздку. А пасажирам рейсу "Одеса-Київ" довелося всю дорогу їхати стоячи. Які умови повинні бути в потязі під час поїздки, дізнавався сайт "Сегодня".
Найбільше українці скаржаться на погану вентиляцію і брудні туалети в потягах. В Україні умови комфорту і сервісу в поїздах прописані в санітарних нормах і правилах перевезення пасажирів. За нормами, температура повітря в вагонах люкс і купе не може перевищувати 26 градусів і повинен працювати кондиціонер. До плацкартних вагонів такої вимоги немає, проте постійно повинна працювати вентиляція. Перевірити температуру можна за термометром – він є в кожному вагоні. За санітарними нормами, провідник повинен включити вентиляцію або кондиціонери за півгодини до посадки пасажирів. Взимку температура повітря в усіх вагонах повинна бути 18-22 градуси.
Якщо у вагоні люкс або купе не працює кондиціонер, потрібно писати скаргу і вимагати переведення до вагона з кондиціонуванням. Книга скарг знаходиться у начальника потяга. Також скаргу можна продублювати на гарячу лінію "Укрзалізниці".
За даними залізничної компанії, в 62% вагонах кондиціонерів немає. Практично у всіх плацкартних вагонах вони взагалі не передбачені. А державні санітарні норми не встановлюють максимально допустиму температуру в плацкартних і загальних вагонах. Однак обов'язково повинна працювати вентиляція. Її справність можна перевірити, якщо піднести до вентиляційної решітки руку. Якщо з неї не дме, потрібно вимагати у провідника включити вентиляцію, оскільки її вимикати заборонено. Також слід правильно вибирати місця, оскільки не всі вікна у вагоні відкриваються, оскільки є аварійними виходами. У плацкартних вагонах це місця з 9 по 12 і з 21 по 24, а також – 43, 44, 49 і 50.
Провідник повинен протирати поручні на зупинках потяга перед ходом і виходом пасажирів. Фото: А. Іскрицька
В Україні потяги діляться на 10 класів. У кожному з них різні умови комфорту і сервісу – вони вказані в Правилах перевезення пасажирів залізничним транспортом.
При цьому все має бути в робочому стані. Перед подачею на рейс потяг повинен бути чистим. Якщо в вагонах виявили тарганів або мишей, їх заборонено подавати на маршрут. Також можна писати скаргу, якщо туалети не підтримуються в чистоті. Крім того, провідник зобов'язаний протирати поручні двері на виході з поїзда.
Якщо пасажир помітив, що в вагоні не працює вентиляція, кондиціонер або є інші порушення, потрібно звертатися насамперед до провідника, зазначає юрист Ільяс Магомедов. Свої вимоги до умов поїздки можна аргументувати, посилаючись на Постанову Кабінету міністрів України №252 "Про порядок обслуговування громадян залізничним транспортом" та вимоги СанПіН 7.7.2-015-99 "Експлуатація рухомого складу залізничного транспорту для пасажирських потягів".
"Якщо спілкування з провідником не принесло бажаного результату, і проблема не була усунена, слід звернутися до начальника потяга. Якщо не вийшло вирішити проблему через звернення до провідника або начальника потяга, слід вимагати книгу скарг і внести суть проблеми вже до неї. Рекомендуємо також подати скаргу за телефонами гарячої лінії або електронною поштою, зазначеними на веб-сайті ПАТ "Українські залізниці", – пояснює юрист.
Виїхати раніше. Пасажир може безкоштовно переоформити квиток на потяг, який відходить на кілька годин або днів раніше того рейсу, на який є квиток. Але якщо в цьому потязі є вільні місця.
Помилка в квитку. У квитку допускається три помилки в написанні імені або прізвища.
Зійти з потяга на кілька днів. Закон дозволяє один раз зійти з потяга на будь-якій проміжній станції і через кілька днів продовжити поїздку безкоштовно. На проміжній станції зупинки пасажир повинен протягом години після прибуття потяга пред'явити квиток черговому по вокзалу, начальнику станції або вокзалу. Він повинен поставити позначку "Зупинка з продовженням терміну дії квитка". На продовження поїздки дається 10 днів після відправлення потяга. Для продовження поїздки оплачується невелика сума плацкарти.
Найбільше українці скаржаться на погану вентиляцію та брудні туалети в потягах. Фото: ИТАР-ТАСС.
Безкоштовно повернутися на станцію відправлення, якщо сів не той потяг. У цьому випадку начальник потяга складає акт, який дає пасажиру право повернутися назад на станцію відправлення поїзда без оплати проїзду. Якщо після повернення на станцію відправлення пасажир не встиг на потяг, зазначений у проїзному документі, то він повинен показати квиток і акт для продовження дії квитка. Однак потрібно буде заплатити тариф плацкарти.
Проїхати станцію призначення і безкоштовно повернутися. Якщо пасажир проїхав свою станцію, начальник потяга складає акт, який дає право безкоштовно повернутися на станцію призначення.
Якщо забув квиток у проводжаючих, отримати його за телеграмою. Не пізніше ніж через годину проводжаючий, у якого залишився квиток, повинен показати його начальнику вокзалу, який відправить телеграму начальнику потяга. За цією телеграмою пасажиру видається новий квиток вже в потязі. Однак якщо телеграма не прийде через чотири години, пасажирові доведеться заплатити штраф за безквитковий проїзд і покинути потяг.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами