У період війни почастішали такі слова як «пропаганда» та «фейки». Осередком пропаганди на сьогодні є соціальні мережі, тоді як раніше використовували пропаганду через телебачення та радіо. Однак найефективнішим був плакат, пише Медіа агентство АСС.
Це аркуш паперу з картинкою та невеликим промовистим написом, аби могли побачити та зрозуміти всі. Плакат має бути лаконічним і чітким у повідомлені, мінімум елементів і тексту, важливість емоційної та кольорової складової.
У Червоній залі ЧНУ відбулось відкриття виставки сучасного українського плаката від мистецького проєкту Sunseed Art.
Спікерами були Олеся Драшкаба, співзасновниця та художниця мистецького проєкту «Sunseed ART», а також Юрій Гудименко, ветеран російсько-української війни, молодший сержант ЗСУ у відставці, блогер та публіцист.
Отримуйте новини в Telegram
«Я вірю, що мистецтво і культура мають свій вплив. Це як кола на воді. Вони мають вплив у нелінійний момент, приміром, на культурну дипломатію. На прийняття рішення, рішення сусіда, десь закордоном, завтра чи післязавтра. Плакат – найдемократичніший вид мистецтва. Швидкий зліпок ситуації нині. Це соціальна позиція. У нас цим поки не користуються. А скрізь мати на стінах плакати у різних закладах - це показувати своє ставлення до тих чи інших суспільно важливих тем. Це трансляція позиції», - зазначила Олеся Драшкаба.
Унікальність виставки полягає в тому, що вона здебільшого проводилась за кордоном — у Швеції, Південній Африці, Данії, Мексиці, Колумбії, на Кіпрі. Зараз 17 плакатів показують українське сьогодення в умовах війни. Переглянути виставку можна впродовж тижня біля Шевченківської зали ЧНУ.
Юрій Гудименко поділився тонкощами розповсюдження дезінформації в сучасному інформаційному просторі. Говорив про помилки, які часто допускаються у протидії, та стереотипи, що все ще впливають на суспільну думку.
«Сила плакату в тому, що це найлаконічніший образ, який може постати перед очима. Потрапляє в очі хоч ти того чи ні. Не слід купувати квиток, аби іти дивитись на пропаганду. Це як графіті – воно тебе наздоганяє. Як ми скажемо американцю – піди купи квиток у кіно, переглянь пропагандистський фільм. А коли плакат потрапляє на обкладинку видання – аудиторія збільшується. Ідея плаката несправедливо зараз знецінена. Плакатне мистецтво це нинішні меми, картинка, яка не покидає голову, там же вона і проростає», - каже Юрій Гудименко.
Особливістю воєнних плакатів є підсилення патріотичного та національного настрою, карикатурно викривлене зображення ворога. Сучасні воєнні українські плакати посилюють національний дух та свідомість, а не мотивацію до мобілізації.
Для створення візуальної складності, глибини та ритму у плакатах використовують поліфонію: об’єднання різних графічних форм, елементів, кольорів і текстур, які поєднуються між собою, створюючи багатошаровість.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами