Головний архітектор міста Чернівці в програмі "Суть речей" розповіла, про зміни, які чекають на зовнішню рекламу
Наталя Хілько: На сьогоднішній день затверджена концепція по рекламі в Чернівцях. А зараз ми активно, до нового року працюємо над положенням. Це положення буде визначати статус всієї зовнішньої реклами в Чернівцях. Чому так довго працюємо над цим, тому що маємо за мету, вже склали карту зонування території. Ми все місто розділили на три частини. Центральна частина міста буде найдорожча. Буде певна цінова політика. Друга зона – це все місто і на виїздах, на околицях – це буде третя категорія. І до сьогоднішнього дня у нас було таке положення, але на даний момент ми зрозуміли, що його треба розділити окремо на зовнішню рекламу, окремо на вивіски. І стосовно оцієї зовнішньої реклами на розтяжках, то в історичному середовищу буде категорично заборонено, а в іншій частині міста буде розглядатися на комісії, Чому? Тому що ми в положенні прописуємо, що буде створена певна комісія, яка вже діє, ми активно, коли вносимо зміни і формулюємо положення, то ми час від часу збираємося, вже були три зустрічі, дуже продуктивні, насичені, такі інформативні, і при зустрічах ми обговорюємо всі нюанси, які важливі для міста Чернівці. Відповідно до цієї комісії, ми дійшли висновку, що на перщий період, коли буде переформатовуватися місто, відповідно до реклами, бо на сьогоднішній день у нас вже діє заборона на встановлення спотикачів у місті. Всі ті спотикачі, які ви бачите у історичному середовищі, то вони мають дозволи в попередні періоди, більшість з них ще дійсні, в мене нема законодавчої бази про відмовлення, якщо людина сплачує систематично за цей спотикач в казну, не порушує умови угоди, то ми продовжуємо. Але це продовження тільки на рік. Якщо людина має бажання встановити новий, то вони отримують в більшості відмову. Чому вирішили, що повинна діяти ця комісія, коли звертаються до нас мешканці і кажуть, що у них дуже гарна реклама, ми бідні бізнесмени, наше приміщення знаходиться у підвалі, нас ніхто не бачить, хоча у нас конфліктних ситуацій було не багато, і всі, хто зверталися, з розумінням віднеслися до наших пояснень і згідні йти на компроміс. Було багато виробників рекламних, як турбуються, що залишаться без роботи, адже до них люди зверталися за оновленням, бо ці спотикачі не довготривкі, але після нарад, засідань, всі дійшли до однієї згоди, що може бути нестандартна реклама. Є такі спотикачі, які заважають руху, на вулиці Кобилянській жінка забилася, впала. Ми реагуємо на такі речі, і приймаємо міри. І щодо розтяжок, ми на даний момент нічого не робимо, аж поки не приймемо нове положення. Його ми плануємо затвердити до нового року. Воно сформоване, вичитане, потребує деяких коригувань внаслідок нарад. Суміщення з законодавством, вичитка і все, працюємо по новому положенні. За дозволами та розробками тдля реклами треба звертатися у департамент, у нас є цілий відділ, який займається вивісками. Але можні цього не робити. Якщо людина має бажання зробити вивіску в історичному середовищі, то вона робить проект.
Людмила Григорчук: Де вона має це зробити?
Наталя Хілько: У відповідній проектній організації. Там складається у відповідно з законодавством.
Людмила Григорчук: Але куди саме йти?
Наталя Хілько: Спочатку треба звернутися у проектну організацію, яка займається рекламою, вони зроблять документацію, всі проектанти знають, яка це документація. Фотофіксація фасаду, монтаж і так далі. Це приватні фірми, які займаються і виготовленням реклами. Вони виготовляють ескізну пропозицію і оформивши цю проектну документацію, якщо в історичному середовищі, людина, яка бажає встановити на фасад, має звернутися у відділ охорони культурної спадщини, а не в історичному середовищі, то має звернутися до нас в департамент і отримати дозвіл. Але насправді люди можуть не звертатися ні в відділ охорони, ні до нас, а подати документацію в ЦНАП на Героїв Майдану, 7. І відповідно працівники зразу направлять цей пакет документів, хто ця особа, пакет на власність цього приміщення, щоб сусід сусідові не схотів зробити вивіску. Тому відповідний пакет документів зразу подіється в ЦНАП і ЦНАП направляє відповідно до зони на розгляд. Людина отримує кваліфіковану відповідь протягом 7 днів.
Людмила Григорчук: Треба вибрати проектну фірму хорошу. Як? Просто знайти в інтернеті?
Наталя Хілько: Так. Складено перелік всіх сертифікований архітекторів, є цей листочок і в секретаря. Поставимо навіть на сайті, але треба оновити дані. Він трішки застарів, бо там телефони стаціонарні, якими майже люди не користуються. Зараз більше мобільні телефони. Йде оновлення бази. Ми працюємо так. Збираємо всю інформацію про архітекторів, бо чиновник не має права рекомендувати конкретно якусь фірму, і якщо людина безпосередньо звертається до мене, то їй дається перелік архітекторів, то людина собі вибирає.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами