Основні причини дві - ворожі атаки та зношеність. Про це RAIL.insider розповів очільник філії «Пасажирська компанія» товариства Олег Головащенко під час VII Міжнародної конференції «Виробництво, експлуатація та ремонт рухомого складу», передає МА АСС.
Аби поліпшити ситуацію, УЗ закупає пасажирських рухомий склад. Зокрема, у 2021 році придбали 100 вагонів, а у 2023-му - 66 одиниць. Наразі усі вони введені в експлуатацію. Окрім того, наступного року має розпочатися поставка вагонів із партії у 100 вагонів, угоду про яку підписали цьогоріч (йдеться про 95 звичайних вагонів і 5 технологічно нових).
Водночас тривають ремонти рухомого складу. Зокрема, за дев’ять місяців цього року капітально-відновним ремонтом оновили 23 вагони (проти 12 за відповідний період торік). Капітальний ремонт пройшли 227 одиниць (за дев’ять місяців торік - 296). Також відновлені для використання 44 вагони, обладнані дисковими гальмами.
Олег Головащенко зауважив, що товариство має намір реалізувати комплекс заходів для покращення пасажирських перевезень. Так, у планах:
- втілення програми «Реалізація публічного інвестиційного проєкту з придбання пасажирських вагонів» (366 одиниць, до кінця 2028 року);
- закупівля 20 швидкісних електропоїздів корейського виробництва коштом пільгової позики Фонду економічного розвитку і співробітництва Експортно-імпортного банку Кореї;
- проведення капітально-відновних ремонтів вагонів з урахуванням стандартів безбар’єрності;
- капітальний ремонт другого обсягу (КР-2) 36 вагонів у 2026 році.
Медіа агентство АСС є в Instagram
Передбачається масштабувати мережу євроколії та забезпечити зручні пересадкові маршрути.
Заплановані такі міжнародні маршрути у розкладі руху 2025/2026 років:
- Відень-Ужгород (нічний);
- Кошице-Ужгород (дві пари денних поїздів);
- Будапешт/Захонь-Ужгород/Берегове;
- Прага-Ужгород.
Водночас Олег Головащенко звернув увагу на збитковість пасажирських перевезень. Він нагадав, що це пов’язано передусім із низьким ціноутворенням, яке не покриває вартість перевезення.
«Свіжий приклад: квиток у спальний вагон від Одеси до Дніпра коштує приблизно 600 грн. В Європі це в декілька разів більше. Якщо говорити про приміські перевезення, то ситуація ще болючіша. Ми не покриваємо і третину коштів, які витрачаємо на ці перевезення. Відшкодування з міських бюджетів не завжди надходять. Адже у міських бюджетах не завжди є потрібні суми. Проте ми працюємо над тим, щоб і приміський рух хоч частково покривав свої витрати», - наголосив очільник філії.
Він уточнив, що Укрзалізниця наразі не планує запроваджувати диференційний підхід до ціноутворення у приміських перевезеннях. «Парк нових електропоїздів не вельми значний. Я думаю, це перспектива наступних років, а не поточного часу», - пояснив Олег Головащенко.
Додамо, депутати Чернівецької облради звернуться до Укрзалізниці, щоб компанія забезпечила належне сполучення з Буковиною. Як зазначили в дописі на фейсбук-сторінці облради, у зверненні йдеться про необхідність мінімізувати перепони під час придбання квитків, створити нові маршрути внутрішнього сполучення, покращити наявне сполучення з Києвом та забезпечити якісний сервіс для пасажирів - як громадян України, так і іноземців.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами