Цей день з’явився за ініціативою ООН, відповідна резолюція якої була прийнята 12 квітня 2018 року.
Ініціатором заснування свята став соціолог Лешек Сібільський, який спеціалізується на таких темах, як сім’я, глобальна бідність, зміни клімату та спорт як інструмент соціальної інтеграції. Юнаком Сібільський входив у національну збірну Польщі з велоспорту, тож не дивно, що саме він став популяризатором велосипеда та засновником свята, пише ІА АСС з посиланням на портал То є Львів.
Співавторами документу виступили 56 країн світу. Зрештою Генасамблея ООН, підтверджуючи унікальність, давню історію і багатофункціональність велосипеда, підтримала цю ідею.
Як відомо, велосипед є простим, недорогим, надійним, екологічно чистим і прийнятним видом транспорту, використання якого сприяє дбайливому ставленню до навколишнього середовища та підтримання здоров’я.
Найбільша кількість велосипедистів – більше 90% населення – у Нідерландах. В Амстердамі побудовано більше 400 кілометрів велодоріжок.
На другому місці – Данія, де більше 80% людей мають двоколісний транспорт. Трійку лідерів з розвитку велоруху замикає Німеччина, де на велосипедах їздять більше 75% населення.
Україна поки що не входить у першу 10-ку країн, які можна назвати «велосипедними», але статистика показує, що щороку популярність цього транспорту швидко зростає. За даними Асоціації велосипедистів Києва, у столиці України за 2018 рік кількість велосипедистів зросла на 40%.
Читайте ще: У світі через коронавірус почали активніше розбудовувати велоінфраструктуру
Це зараз велосипеди – всюди. А колись їх вимагали заборонити!
Проти двоколісних збунтувалися торгівці кіньми і кормом. Адже, коли частина людей пересіла на велосипеди, їхні прибутки різко впали.
Були і курйозні звинувачення. Так, в Англії через велосипеди ніби зменшилось виробництво роялів.
А дехто з лікарів стверджував, що через двоколісний транспорт у людей проблеми зі здоров’ям.
Однак усі протести були марними – велосипед ставав усе популярнішим.
Наприкінці ХIX століття у багатьох країнах світу з’явилися так звані самокатні війська. Вояки у них їздили на велосипедах. Але називали підрозділи чомусь самокатними. У такий спосіб розвідники, партизани та спецназівці ставали більш мобільними. До того ж, велосипеди не потребували палива.
У Швеції велосипедні загони існували аж до 2001 року, а у Швейцарії – до 2003 року.
Та й зараз велосипеди використовують поліцейські, лікарі та рятувальники.
Кубинець змайстрував найвищий велосипед у світі. Щоб керувати ним, чоловіку довелося видертися на висоту 5 метрів. А під час руху його страхували друзі. І він чудово собі їхав!
Наші новини є у Facebook
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами