Прем'єр-міністр Володимир Гройсман пригрозив кадровими змінами областям, що відстають за темпами ремонту доріг. Про це глава уряду повідомив під час Години уряду у Верховній Раді.
"Я проїхав Львівську, Тернопільську, Хмельницьку, Вінницьку області. Хочу зазначити, що при однакових умовах стан справ з будівництва автодоріг різний. Якісно організовані роботи у Львівській, Тернопільській, Вінницькій. А ось Хмельниччина – нуль. Гроші є, все є, але нуль . Зараз там змінили голову облдержадміністрації, і я думаю, він поліпшить ситуацію. Житомирська область теж не може похвалитися. Я подивлюся, якщо будуть проблеми, то ми будемо приймати відповідні управлінські рішення з цього приводу", – розповів прем'єр.
При цьому Гройсман підкреслив, що гроші і механізми у областей для будівництва доріг є. Також прем'єр пообіцяв прискорити роботу по ремонту доріг "стусаном ззаду".
"Буду їх жорстко ... Знаєте, як кажуть, ніщо так не прискорює, як стусан ззаду. Прискорюватимемо роботи в усіх напрямках", – сказав Гройсман.
Читати ще Ремонт дороги Стрий-Чернівці-Мамалига. В.Гройсман звітує про виконану роботу
Раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів в рамках проектів масштабного оновлення дорожнього господарства вводить європейську систему управління галуззю.
Йдеться про введення чітко окреслених вимог до проведення робіт, визначенні відповідальності, формуванні дорожнього бюджету і системи контролю за використанням коштів, пояснив Гройсман. Уряд також посилить контроль за ремонтом доріг. Будівельниками доведеться за свій рахунок усувати помилки, допущені при ремонті.
Як відомо, дороги в Україні зношені на 95-97%. У 2017 році "Укравтодор" відновив близько 2000 км – близько 1% від усієї протяжності трас. Такими темпами країні не вистачить і 100 років, щоб відновити все дорожнє покриття. Крім того, траси потребують щорічного ремонті. Раніше сайт "Сьогодня" дізнався, як в Україні побудувати якісні траси раз і назавжди.
Хто відповідає за дороги
Загальна довжина українських доріг – 430 тис. км. Ними можна більше 10 разів охопити Землю по екватору. Але 95% доріг країни не відповідають нормам.
При цьому "Укравтодор" не відповідає за ремонт усіх доріг. 250 тис. км – це вулиці і дороги населених пунктів. Їх повинна ремонтувати місцева влада. І якщо автомобіль отримає пошкодження через ями в населеному пункті – можна йти в суд і вимагати компенсацію.
Ще 170 тис. км – дороги загального користування. Це траси, які з'єднують населені пункти. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві.
"Укравтодор" передав місцеві дороги регіонам. Це 123 тис. км, і тепер за них відповідають облдержадміністрації. Відомство відповідає тільки за інші 46,9 тис. км.
Вам буде цікаво Знайдено найбільш якісну дорогу в світі
За чий рахунок ремонтують дороги
Дорожники ремонтують траси за рахунок Дорожнього фонду, а він наповнюється з акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти, імпортні машини і шини. Поки в фонд надходить половина цих податків. З 2019 року на траси направлять 75%, в 2020 році – 100% коштів. Для порівняння, в цьому році у фонді буде 33 млрд гривень, а в 2020 – 75,9 млрд грн.
60% коштів з Фонду йде на дороги державного значення, за які відповідає "Укравтодор". 35% – на траси місцевого значення. Місцева влада сама вирішує, які дороги краще відремонтувати в першу чергу. Ще 5% з Фонду йдуть на фінансування заходів безпеки на дорогах.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами