Про це свідчить дослідження медіаспоживання, яке провела компанія Gradus Research у березні 2023, пише Медіа агентство АСС з посиланням на УП.
«Українське кіно переживає виняткові часи: у прокаті одразу два українських хіти Канн, і ще один – з Венеційського фестивалю. Підсилений війною тренд на все українське не оминув і індустрію кіно», – кажуть соціологи.
Якщо до початку повномасштабного вторгнення 29% опитаних українців регулярно дивилися українські фільми, то зараз число поціновувачів вітчизняного кінематографа зросло до третини (33%).
Таке зростання відбулося, зокрема, через перетікання тих, хто дивився українські фільми іноді, у тих, хто дивиться їх регулярно. Для порівняння, до повномасштабного вторгнення вітчизняні фільми інколи дивилися 59% українців, а зараз – 50%. Водночас лише 14% повідомили, що не споживають такий контент.
Дивіться нас на YouTube
Найбільш популярним варіантом для перегляду українського кіно є сервіси перегляду фільмів онлайн на кшталт Megogo, SweetTV, Netflix тощо – онлайн-кінотеатрам надають перевагу близько двох третин опитаних українців (61%). Ними переважно користується аудиторія віком 18-34 років.
Другим вибором для перегляду українських фільмів є телебачення – 56% респондентів дивляться вітчизняне кіно по ТБ. Цьому носію більшою мірою надають перевагу глядачі віком 55-60 років.
До офлайн-кінотеатрів ходять лише 14% опитаних, що можна пояснити як складною безпековою ситуацією в країні, так і меншою доступністю. При цьому кінотеатри користуються особливою популярністю серед молоді – частка українців віком 18-24, що зазвичай дивиться українські фільми в кінотеатрах, майже втричі більша за вибірку загалом (41% проти 14%).
Які фільми дивились українці за останній рік?
Соціологи склали перелік найпопулярніших українських фільмів, які дивились українці за останній рік.
У топ-15 потрапили:
- Мавка. Лісова пісня
- Снайпер. Білий ворон
- Зірки за обміном
- Справжній Санта
- Найкращі вихідні
- Любов і блогери
- Носоріг
- Максим Оса: золото Песиголовця
- Життя на межі
- Клондайк
- Мирний-21
- Коза Ностра. Мама їде
- Будинок зі скалок
- Область героїв.
Отримуйте новини в Telegram
Опитування було проведене дослідницькою компанією Gradus Research у період 13-14 квітня 2023 року методом самозаповнення анкети в мобільному додатку.
У ньому взяли участь 1240 респондентів у віці 18-60 років, які мешкають у населених пунктах з понад 50 тисячами жителів.