Опитування щодо очікувань від сучасних педагогів відбулось у межах національної кампанії «Класний вчитель».
Про це повідомляє пресслужба МОН, пише ІА АСС з посиланням на Укрінформ.
Зазначається, що в опитуванні взяли участь 642 респонденти з усіх областей України, які самостійно відносили себе до умовних груп батьків (мають дитину шкільного віку) чи вчителів (я вчитель; я вчитель і маю дитину шкільного віку; в моїй сім’ї є вчителі).
На думку більшості опитаних українців, учитель має надихати, розуміти та поважати учнів, уміти розкривати їхній потенціал і бути відкритим до спілкування та постійного самовдосконалення.
За даними МОН, бачення ідеального педагога батьками і вчителями здебільшого сходиться. Проте є і невеликі відмінності в очікуваннях. Так, учителі його головною рисою вважають вміння зацікавити навчанням і надихати учнівство, водночас батьки віддають перевагу повазі та рівному ставленню до всіх учнів. Зокрема, на думку батьків, сучасний вчитель має:
Респондентам також пропонувалося оцінити вплив кожного з учасників освітнього процесу на запровадження нових стандартів навчання. За результатами більшість із них дійшли висновку, що саме вчителі є найбільш важливими учасниками освітнього процесу та відіграють головну роль у впровадженні новітніх стандартів. На другому місці – шкільні адміністрації. Найменший вплив, на думку респондентів, мають батьки та представники громадськості.
Також учасникам опитування пропонувалося визначити затребувані компетентності вчителя, залежно від завдань, які перед ним стоять. Найбільш визначальними для створення безпечного й здорового освітнього середовища респонденти – і батьки, і вчителі – визначили одні і ті самі компетенції:
- забезпечення комфортних та безпечних умов перебування учнівства в школі;
- турботу про здоров’я та емоційний стан учнів;
- вміння організувати освітній простір, що надихає.
Різниця між цими групами полягає лише в тому, що головним для вчителів є забезпечення комфортних та безпечних умов перебування учнівства в школі (74%), а для батьків – турбота про здоров’я та емоційний стан учнів (63,3%).
Найголовнішою компетенцією вчителя для розкриття потенціалу учня обидві групи респондентів назвали вміння заохочувати учнів до здійснення пізнавальної (дослідницької) діяльності – 72% серед батьків та 66% серед вчителів відповідно. Іншими визначальними компетенціями стали:
У жодному освітньому середовищі немає місця булінгу та конфліктам. Так думають і батьки, і вчителі. Щоб запобігти їх появі, педагог повинен:
Саме ці компетенції, на думку респондентів, є визначальними для недопущення конфліктів, булінгу та інших порушень прав дитини.
Бачення і вчителів, і батьків зійшлося також щодо іншого важливого завдання – налагодження вчителями партнерських відносин з учасниками освітнього процесу, де основні визначальні компетентності:
Найголовнішими навичками педагогів у контексті впровадження інновацій у навчальному процесі є:
Опитування відбулося за ініціативи Міністерства освіти і науки України, Програми ЄС «Прямуємо разом» і проєкту «Навчаємося разом» у межах комунікаційної кампанії «Нове покоління вчителів» за підтримки Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Опитування не є соціологічним, оскільки неможливо було забезпечити контроль за вибіркою. Воно проводилось методом анонімного анкетування, посилання на яке поширювалось на різних інтернет-майданчиках та в соціальних мережах. Відповідно, результати представляють думку користувачів інтернету, підкреслили в Міносвіти.
Мета опитування – допомогти зрозуміти, чого українці очікують від учителів, якими саме компетенціями та якостями, на їхню думку, ті мають володіти, а також встановити, якою мірою педагоги впливають на впровадження нових стандартів навчання у порівнянні з іншими учасниками освітнього процесу.
Читайте наші новини в Instagram
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами