Постановою № 117 затверджено:
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
- Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Порядок розгляду скарг).
Відповідно до п. 27 Порядку зупинення реєстрації рішення про відмову в реєстрації ПН/РК може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку.
З набранням чинності Постанови № 117 скасовано Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який був затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 року № 485.
Процедуру адміністративного оскарження визначено Порядком розгляду скарг.
Скаргу на рішення Комісії про відмову в реєстрації ПН/РК платники подають до ДФС протягом 10-ти календарних днів із дня набрання чинності Рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (п. 3 Порядку розгляду скарг). Тобто цей строк рахують із дня реєстрації такого рішення в Реєстрі (на період тестування Реєстру таким днем вважають дату прийняття рішення).
Діє правило перенесення останнього дня строку подання скарги, якщо він припадає на вихідний або святковий день.
Новим порядком оскарження визначено, що скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Для того, щоб скарга була прийнята до розгляду, платнику при її складанні, необхідно внести всі дані, перелічені в п. 10 Порядку розгляду скарг, що є невід’ємною складовою Постанови №117. До скарги потрібно додати пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену у заблокованій податковій накладній/розрахунку коригування.
Скарга направляється за формою J(F)1313201. До скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)1360102. Кожен документ, що додається до скарги надсилається окремим додатком у форматі pdf та повинен мати розмір не більше 2 мегабайт.
Розглядає такі скарги комісія ДФС із питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну, протягом 10-ти календарних днів з дня отримання такої скарги ДФС. Відповідно до пп. 56.23.3 статті 56 Податкового кодексу строк розгляду скарги подовжити неможливо.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою не надсилають платнику протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (пп. 56.23.4 ПКУ).
Сектор організації роботи Чернівецької ОДПІ
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter