Мешканець Сторожинця описав, як оформлював інвалідність
Чоловік пише, що це складний і тривалий процес. Сподівається, що його стаття зможе комусь допомогти
Нагадаємо: Рада збільшила штраф за паркування на місцях для людей з інвалідністю
Крок 1:
Звернутись до лікаря необхідної спеціалізації щодо Вашої проблеми (захворювання) по місцю проживання. В моєму випадку – Сторожинецька районна лікарня.
Уточнити чи належить ваша хвороба до списку тих, за які можливо отримати інвалідність. Перелік хвороб та вад для призначення інвалідності можна переглянути в Наказі №561 від 05.09.2011 «Про затвердження Інструкції про встановлення груп інвалідності» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1295-11 .
В будь-якому випадку рішення буде приймати МСЕК (Медико-соціальна експертна комісія). Про це згодом розповім. Лікар за вашим проханням та наявною проблемою направляє вас у Чернівецьку ОКП (обласну консультативну поліклініку по вул. Буковинська, 4А) для отримання висновку ЛКК (лікарсько-консультативна комісія).
Одразу скажу, до проходження ЛКК у вас повинні бути кілька виписок зі стаціонару, що ви лікуєтесь та намагаєтесь боротись із хворобою, а не займаєтесь самолікуванням та народною медициною.
Крок 2:
Проходження ЛКК. Направлення зі Сторожинця від лікаря, ваша медична картка, виписки з історій хвороби\хвороб (знімки, якщо це необхідно тощо), паспорт.
Загалом лікар вам підкаже, що бажано мати з собою. З цим потрібно йти в реєстратуру ОКП. Далі прийом у профільного лікаря та отримання консультативного висновку. Штамп та підпис лікаря, затвердження круглою печаткою у головної медсестри на 2-му поверсі. Потім до голови ЛКК для отримання саме Висновку ЛКК.
Якщо Вам скажуть, що Ви не попадаєте під критерії отримання інвалідності, то можете попросити, щоб вас направили на МСЕК за бажанням хворого, і вже там доводити, що Ви є інвалідом.
Бувають спірні питання та інколи все ж таки можливо отримати інвалідність, коли направляють за бажанням хворого.
Крок 3:
З отриманим Висновком ЛКК підіймаємось на 3-й поверх Сторожинецької районної лікарні. Повертаємо ліворуч, йдемо в самий кінець коридору, останні двері справа. Даємо Висновок ЛКК. Для отримання направлення на МСЕК Вам знадобиться здати аналізи крові, сечі, калу та пройти кількох лікарів – це стандартна процедура, вона не потребує пояснення.
Не ігноруйте тих лікарів, у яких ви маєте проблемні аспекти здоров’я – розповідайте про Ваші проблеми, щоб Вам не писали всюди “Здоровий”. Також потрібно у Соцслужбі по справам інвалідності (вхід зі сторони суду, перший поверх направо, перші двері справа) отримати направлення.
Потім Вам заповнюють справу у лікарні та дають направлення на МСЕК. Сповіщення про дату проходження МСЕК ви отримаєте поштою. Там буде вказано, що потрібно мати із собою: паспорт, військовий квиток для чоловіків віком 18-60 років, 2 стандартні конверти з марками вартістю по 8 грн., знімки, якщо такі є і потрібні.
Загалом, там буде вказано. Тому список може бути не повним.
Крок 4:
На дату та годину, що вказані у повідомленні, яке прийшло поштою, ви повинні з’явитись на МСЕК. Бажано прийти на 30 хвилин раніше, так Ви як повинні пройти реєстрацію. Далі чекаєте доки вас покличуть на комісію. Сама співбесіда може бути неприємною, так як є багато людей, котрі хочуть отримати інвалідність, не маючи на те вагомих підстав.
По завершенні спілкування вас попросять вийти та зачекати на висновок МСЕК або відправлять його вам листом – про це вам повідомлять на місці.
Якщо Вас визнають інвалідом, то вам видадуть Довідку до акту огляду МСЕК та ІПР (індивідуальна програма реабілітації). ІПР попросять надати лікарю, який Вас направив на МСЕК. На ділі, ІПР прикріпиться до вашої медичної картки.
Крок 5:
З отриманою довідкою потрібно звернутись у Пенсійний фонд. Одразу скажу, що потрібно мати із собою, щоб вас не повертали кілька разів: копію та оригінал паспорта (1, 2, 11 та 3, 4 сторінки, якщо була заміна фотокартки у 25 років); копію та оригінал ідентифікаційного коду платника податків; копію та оригінал всіх сторінок трудової книжки, в яких є записи. Якщо навчались у ВУЗі до 2004 року, то копію диплому про вищу освіту. Якщо проходили службу в армії, то військовий квиток. Технічний рахунок з банку для виплати пенсії (він вам знадобиться, навіть якщо вам відмовлять у виплаті пенсії).
У Пенсійному фонді вам рахують, чи достатньо у вас страхового стажу для отримання пенсії. Якщо ні (як було у моєму випадку), то вам надають довідку, що вам не можуть надати пенсію. Далі дорога в УПСЗН (Управління праці соціального захисту населення).
Крок 6:
Збираємо документи в УПСЗН. Даний відділ, що пов’язаний з інвалідністю, знаходиться у тій же споруді, що й районний суд. Вхід зі сторони суду. Перший поверх направо, перші двері справа. Перелік документів:
1. Папка в УПСЗН (в народі – “папка в райсобез”, яку можна купити в книжковому магазині біля “Зеленої аптеки”, або в “Інтеркомі”, що біля друкарні).
2. Копія паспорта (1, 2, 11 та 3, 4 сторінки, якщо була заміна фотокартки у 25 років). Якщо знаходитесь у шлюбі – ксерокопія паспорту дружини\чоловіка.
3. Копія ідентифікаційного коду платника податків. Якщо у шлюбі, то і дружини\чоловіка.
4. Довідка про склад сім’ї. З собою мати домову книгу, паспорт та документ на право власності будинку\квартири (видають у ЖКГ).
5. Довідка про наявність землі. Земельний відділ міської ради зараз в будинку УПК, що знаходиться одразу на перехресті вул. Б. Хмельницького та І. Вільде – біля Речового ринку, що біля підвісного моста. З собою мати паспорт. Довідку завірити підписом та печаткою у мерії.
6. Довідка з центру зайнятості (біля “Танку” по вул. Чернівецькій). Якщо у шлюбі, то і для дружини\чоловіка, які особисто повинні прийти, щоб отримати цю довідку або потрібно мати від них доручення.
7. Акт огляду матеріально-побутових умов. Видає його депутат, що закріплений за вашою вулицею. Подивитися, хто, можна тут: http://storozhynets.info/archives/19984
З собою мати паспорт, домову книгу, документ на право власності та трудову книжку. Завірити підписом та печаткою у мерії.
8. Якщо є неповнолітні діти – ксерокопія свідоцтв про народження.
9. Довідку з Пенсійного фонду, яку отримали кроком раніше.
10. Довідку з МСЕК. Мені її віддали при подачі документів, але краще мати при собі.
11. Технічний номер з банку, де будете отримувати виплати.
12. Ксерокопія першої та останньої сторінок трудової книжки – перше прийняття на роботу та звільнення на останній, де є запис. Якщо сумніваєтесь, то зробіть копії всіх сторінок, де є записи. Якщо у шлюбі, то те саме для дружини\чоловіка.
Коли я закінчив проходження цього лабіринту, то зрозумів, що якби в мене була схожа інструкція, яку я щойно описав, то процес отримання скоротився би вдвічі.
Джерело: Сторожинець інфо
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами