Чернівецька область за минулий рік залучила найменше прямих іноземних інвестицій у місцеву економіку з усіх областей України.
Про це йшлося під час тренінгу «Економічний розвиток громад: інвестиції, просторове планування, маркетинг, інновації», який відбувся за ініціативи Чернівецького Центру розвитку місцевого самоврядування, створеного за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону.
Для виправлення ситуації на Буковині фахівці із залучення інвестицій за допомогою ділової гри навчали представників ОТГ області, на що потрібно звертати увагу, щоб залучати потенційних інвесторів.
«Ще у 2015 році, коли Чернівецька ОДА формувала стратегію розвитку нашої області до 2020 року, однією з операційних цілей цієї стратегії стало «формування бренду області, залучення інвестицій, розвиток міст і сільських територій». Тобто, з самого формулювання цілі видно, що залучення інвестицій та інвестиційна політика нерозривно пов’язані з розвитком територій і є важливою складовою їх соціально-економічного розвитку», – говорить заступник директора Департаменту регіонального розвитку Чернівецької ОДА Валентин Дунаєвський.
Обласний чиновник коротко охарактеризував стан залучення іноземних інвестицій в економіку Чернівецької області. Незважаючи на кордон з Румунією, яка є країною ЄС, наша область не сповна використовує свій потенціал із залучення прямих іноземних інвестицій, вважають в ОДА.
«Станом на перше жовтня 2018 року загальний обсяг внесених в економіку області іноземних інвестицій складає 44 млн. доларів США. На мій погляд, цього недостатньо, цей показник є найменшим з усіх областей України», – додав В. Дунаєвський.
Щоб змінити таку ситуацію фахівці із залучення інвестицій радять представникам місцевої влади уявити себе на місці потенційного інвестора. Варто зрозуміти, що зможе зацікавити інвестора на тій чи іншій території.
«Ви повинні зрозуміти, що під час першого візиту потенційного інвестора, він нічого конкретного пропонувати не буде. Він лише знайомиться із потенціалом того чи іншого регіону. Він приходить на якусь територію в пошуку певних ресурсів, певних ринків збуту. І якщо він цього не знайде, то піде на іншу територію, – пояснює представник у Західній Україні урядового офісу із залучення та підтримки інвестицій UkraineInvest Андрій Павлів.
– Крім того, потенційний іноземний інвестор під час першого візиту буде слухати не лише представників місцевої влади. Він спершу шукатиме представників уже існуючих на даній території іноземних інвесторів. Якщо на території вашої громади, або в сусідній громаді вже є якесь підприємство, скажімо, з німецькими інвестиціями, то вам легше буде залучити інвесторів саме з Німеччини», – сказав А. Павлів.
Для кращого розуміння можливостей свого регіону при залученні іноземних інвестицій, фахівці запропонували представникам ОТГ Чернівецької області зіграти у ділову гру «Ключові фактори входження інвесторів. Супровід і підтримка існуючих інвесторів». Присутніх умовно поділили на чотири команди. Кожній групі дали різні завдання. Перші мали уявити себе потенційними інвесторами та придумати, які у них очікування від вкладення своїх потенційних інвестицій. Інші уявляли себе регіональною владою – ОДА, РДА – та намагалися вирахувати свою зацікавленість у залученні потенційних інвестицій. Третя група стала представниками місцевого бізнесу, а четверті – тими, ким вони є насправді, представниками ОТГ.
Після півгодинної роботи у групах, представник кожної команди доповідав про свої напрацювання з огляду на отримане завдання.
Читайте також: Децентралізація: як залучає кошти Недобоївська ОТГ.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами