Таке рішення прийняло Державне підприємство обслуговування повітряного руху України «Украерорух». Саме цьому підприємству належить вишка та обладнання, що дозволяє регулювати посадку літаків.
З власних джерел журналісти ІА АСС отримали відповідний офіційний лист від «Украероруху».
«Згідно з наказом в.о. директора Украероруху від 12.02.2021 року «Про організацію роботи органів AFIS Полтава, Рівне та Чернівці», з 22.04.2021 року ліквідовується об`єкт аеродромна диспетчерська вишка та впроваджується польотно-інформаційне обслуговування AFIS на аеродромі Чернівці», - йдеться у листі.
«На жаль, світова авіаційна криза торкнулася не лише аеропорту «Чернівці», а й України і всього світу. Інформуємо, що у 2020 році кількість польотів у повітряному просторі України скоротилася на 57%, що значно зменшило обсяг плати за аеронавігаційне обслуговування…
Стосовно діяльності Чернівецької служби ОПР інформуємо, що збитки Украероруху на аеродромі «Чернівці» у 2017-2019 роках становили 9,12 млн. та 19 млн. грн. відповідно.
У минулому році на аеродромі «Чернівці» було виконано всього лише 342 операції, отже, пропонуємо врахувати, що впровадження AFIS є компромісним заходом, який на цьому етапі дозволить Украероруху не припиняти роботу свого підрозділу на аеродромі «Чернівці», натомість дасть змогу зберегти частину обладнання та персоналу, сподіваючись на завершення поточної кризи та подальший розвиток вітчизняної авіаційної галузі», - йдеться у листі.
З 2012 року «Украерорух» впровадив аеродромне польотно-інформаційне обслуговування (AFIS) на аеродромах «Бердянськ», «Житомир (Озерне)», «Миколаїв», «Тернопіль», «Суми», «Хмельницький» та «Черкаси».
«Органи AFIS забезпечують на цих аеродромах польотно-інформаційне та аварійне обслуговування. Повітряний простір навколо аеродромів з наданням AFIS є неконтрольованим, у межах аеродромних зон польотної інформації встановлено клас G повітряного простору, але дозволяються польоти за правилами польотів за приладами», - пояснюється на офіційному сайті держпідприємства «Украерорух».
Як пояснили ІА АСС диспетчери, на аеродромах, де діє аеродромне польотно-інформаційне обслуговування (AFIS), неможливо приймати літаки вночі та за поганих погодних умов. Рішення про посадку самостійно приймають пілоти, їх уже не скеровують диспетчери.
У відповідь на інформаційний запит ІА АСС, пресслужба «Украероруху» повідомила:
«...реорганізація об’єкту аеронавігаційного обслуговування аеродромна диспетчерська вишка (АДВ) Чернівці проводиться з метою виконання графіків реалізації заходів з імплементації змін у системі організації повітряного руху, пов’язаних із впровадженням польотно-інформаційного обслуговування (AFIS) на аеродромах із низькою інтенсивністю польотів.
Впровадження AFIS на аеродромах із низькою інтенсивністю польотів дає можливість оптимізувати витрати Украероруху на забезпечення обслуговування повітряного руху в аеродромних зонах.
Проте звертаємо увагу, що зміни штатного розпису, які можуть бути здійснені у межах реорганізації АДВ Чернівці в AFIS Чернівці, ніяким чином не вплинуть на операційну діяльність підприємства із забезпечення обслуговування та безпеки повітряного руху в районі аеродрому».
Читайте ще: Зеленський планує розбудувати аеропорт Чернівців
У Чернівецькій міській раді про ситуацію, що склалася, знають. І вже звернулися до Міністерства інфраструктури з проханням розглянути і відтермінувати прийняття цього рішення у зв`язку з тим, що передбачаються кошти на реконструкцію злітної смуги Міжнародного аеропорту «Чернівці».
«Служба «Украерорух» утримує у нас на аеродромі спеціальне обладнання, щоб в автоматичному режимі регулювати посадку літаків. Це обладнання дуже застаріле, воно є власністю «Украероруху», - розповів ІА АСС Ігор Крохмаль, заступник міського голови Чернівців. - У зв’язку з тим, що наш аеропорт через локдаун не працює зараз на повну потужність, «Украерорух» не отримує прибутку і не має, за що утримувати колектив. По суті, ліквідація диспетчерської вишки ніяк не вплине на аеропорт. Єдине: на злітну смугу зможуть тепер сідати літаки лише за рішенням пілотів, тобто ними вже не буде керувати з вишки диспетчер».
Заступник міського голови сподівається, що «Украерорух» винайде кошти, щоб придбати нове обладнання і встановити його у Чернівцях. Бо певні труднощі у зв`язку із ліквідацією диспетчерської вишки усе ж є.
Читайте наші новини в Instagram
«Це, звісно, додає деякі труднощі. Авіакомпанії краще літають там, де працює обладнання, де є керування диспетчерів. Але ми робимо все, щоб владнати це питання, ведемо переговори, - продовжує Ігор Крохмаль. - Навіть якщо зараз тимчасово буде введена система AFIS, то після того, як будуть виділені кошти на реконструкцію злітної смуги, звичайно, «Украерорух» в обов`язковому порядку закупить обладнання і відновить роботу диспетчерської вишки».
Авторка: Ольга КАМСЬКА, ІА АСС
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами
Якщо Коломойський поверне борг від авіакомпанії МАУ 1 млрд. грн. то можливо колись "Украерорух" закупить обладнання і відновить роботу диспетчерської вишки.