Коронавірус зіграв свою роль у просіданні рівня знань та появі освітніх втрат та розривів у країні в цілому. А коли Україна почала оговтуватись від наслідків коронавірусу - розпочалась повномасштабна війна. Очевидним є те, що рівень знань українських учнів не може бути рівномірним, бо залежить від безпекової ситуації в кожному регіоні, розповіла МА АСС директорка Департаменту освіти і науки Чернівецької ОВА Оксана Сакрієр.
PISA, авторитетне світове дослідження, яке визначає рівень знань в європейських країнах, зокрема й в Україні, показує слабкі місця освіти в Україні. Так, у галузі математики різниця між Україною і країнами Організації економічно співробітництва та розвитку становить приблизно півтора року навчання за стандартами PISA (1 рік навчання = 20 тестових балів). Результати в галузі природничих наук знизилися, але падіння є не таким помітним. У середньому українські учні відстають у читанні від учнів країн ОЕСР приблизно на два з половиною роки навчання за стандартами PISA, зазначила посадовиця.
Наші новини є у Facebook
«Але ми єдина країна, яка під час повномасштабного вторгнення повноцінно відновила освітній процес. Уже на другий тиждень повномасштабного вторгнення ми обговорювали, яким чином нам відновити навчання. Коронавірус показав нам, що ми маємо використовувати всі фішки диджиталізації, яка є глобальною і, яка є вимогою часу. Війна нас навчила й іншим нюансам. Дуже багато чого зроблено і дякую нашій великій команді педагогів, які продовжують працювати», - каже Оксана Сакрієр.
Щодо якості надання освітніх послуг та нарікань батьків, що «коронавірус та війна розслабили вчителів» - це не тотально, ми можемо говорити, що є такі поодинокі випадки, зауважила директорка Департаменту освіти і науки Чернівецької ОВА:
«Це залежить від професіоналізму, виконання своїх функціональних обов’язків. Тому у таких випадках потрібно звертатись до директорів закладів батькам, і говорити, що, до прикладу, ми вважаємо, що українська мова викладається в неналежному форматі. Це питання потрібно вирішувати на рівні школи. Якщо на рівні школи реакції немає, варто звертатись до місцевих органів управління освіти, а далі вже - до Департаменту освіти і науки.
Говорити про те, що всі педагоги розслабились, не можна. Якщо є відсоток таких педагогів – то це природні речі, як і в кожній спеціальності є люди, які вигорають і не викладаються на 100%. Ми розуміємо, що не живемо в ідеальному світі».
У Департаменті освіти та науки Чернівецької ОВА закликали батьків повідомляти про такі випадки та комунікувати, адже батьки також є учасниками освітнього процесу.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами