В Україні знання англійської є пріоритетом для багатьох громадян, адже воно відкриває безліч можливостей та перспектив. Батьки прагнуть, аби їх дитина вільно розмовляла англійською та подолала усі мовні бар’єри. З якого ж віку слід привчати дитину до мови та як це правильно зробити?
Олена Пігулевська, яка викладає вже близько 3 десятків років, зараз працює методистом мовного коледжу «Пріоритет», радить робити це якомога раніше.
«Найоптимальніший спосіб – щоб перші 3-4 роки вчителями були батьки, або, наприклад, няня, яка спілкується з дитиною індивідуально».
Вдома слід створити середовище англійської мови – дивитись мультики в оригіналі, грати в ігри, співати пісеньки.
Читати ще: Є бажання, проте бракує грошей, можливостей і фахівців. Проблеми вивчення англійської мови
Років з 3-4, якщо дитина достатньо розвинена та соціалізована, можна працювати в міні-групах. Це дозволяє розвивати не тільки мовленнєві навички, а й навички спілкування, роботи в групі, вміння слухати, поважати один одного, ділитись. На цьому етапі батькам слід пам’ятати, що у діток такого віку короткозора пам’ять, отже вони не зможуть після заняття розповісти вам усе, що вивчили. Для цього їм потрібен контекст та певні умови.
У 5-6 років можна підключати читання та письмо. Тут розвиваються навички пропорцій букв, тощо. Словом такі, що збагачують розвиток і на рідній мові. Окрім того, дитина готується психологічно до школи.
Виникає питання. Чи не плутаються у дитини мови? Адже у такому ранньому віці рівень володіння рідною мовою ще досить низький. Пані Олена запевняє, що ні.
«Дитина росте в середовищі рідної мови, вона отримує спілкування у великій кількості, багато часу. У разі вивчення певних англійських слів чи конструкцій, з часом кожна мова займе свою нішу. Саме завдяки ранньому навчанню у людини базується плавність та легкість мови, бо малюки реагують на ситуацію, образи, а дорослі люди вчать через рідну мову, таким чином їм набагато важче вільно розмовляти іноземною мовою».
Варто усвідомлювати, що двох занять на тиждень не достатньо для формування мовленнєвих навичок. Тому, навіть якщо дитина ходить на заняття, вдома повинно бути відповідне мовне середовище. Якщо батьки ставлять перед собою мету вкладати сили, гроші та час у навчання дитини, вони повинні паралельно створювати інші можливості для дитини взаємодіяти з мовою.
Автор: Олександра Раца
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами