Потрібні інвестиції, сучасна матеріально-технічна база, зміна програми й фахові вчителі
Відтоді, як українці обрали для себе чіткий курс входження до ЄС, потреба в іноземних мовах значно зросла. Минулорічна статистика показала, що близько 7% українців спілкуються англійською вільно, в той час як у країнах ЄС цей показник становить більше 50% .
Викладач англійської мови з 28-річним стажем та методист мовного коледжу «Пріоритет» Олена Пігулевська розповідає, що шкільна програма потребує змін, але оскільки це величезна та масштабна система, її дуже важко коригувати.
По-перше, проблема полягає у потребі величезних інвестицій. «Матеріально-технічна база більшості шкіл не настільки потужна, щоб забезпечити, наприклад, аудіювання в достатньому обсязі. Заклади освіти не мають сучасних технічних засобів, які сприяють більш ефективному та цікавому навчанню», - каже Олена Пігулевська. Що вже казати, якщо іноді підручників не вистачає на всіх учнів.
Читати ще: Премії за знання англійської і надалі отримуватимуть чернівецькі педагоги та учні
По-друге, наразі немає об’єктивної системи оцінки професійної підготовки вчителів в усіх сферах, включаючи сферу викладання іноземних мов. Дуже часто в школи ідуть працювати люди, які самі не володіють англійською мовою. Якщо людина не може спілкуватися іноземною мовою, то вона не зможе створити відповідне мовне середовище на своїх уроках.
Крім того, програма відстає від потреб часу. Інколи матеріал, який за програмою учні повинні охопити за два заняття, насправді потребує набагато більше практики. Необхідно враховувати особливості сприйняття нової інформації кожного учня, шукати індивідуальний підхід. Саме тому, після закінчення школи у нас мало людей, які володіють необхідними вміннями для професійної діяльності, працевлаштування чи навчання за кордоном.
Через це батьки намагаються допомогти своїм дітям та шукають репетиторів, або ж додаткові курси вивчення іноземних мов. Там викладачі мають можливість адаптувати навчання під потреби студентів. «Курси вкладають більше грошей у наочні матеріали, технічну базу, для того щоб учбовий процес був цікавий. Є можливість обирати викладачів, регулювати кількість учнів у групі. А самі викладачі мають більше можливостей для творчості, бо не так сильно обмежені умовами програми», - запевняє методист Олена Пігулевська.
Аби зробити вивчення максимально продуктивним, фахівець радить максимально оточити себе мовою, не обмежуватись тільки уроками в школі. Інтернет дає можливість дивитися фільми в оригіналі, слухати музику, читати англійською, спілкуватись з носіями мови. Окрім того, слід мати правильну мотивацію та розуміти, що цей процес потребує часу та створення певних умов. Експерт запевнила, що знання мови включає в себе розвиток мовленнєвих навичок – слухання, говоріння, читання та письма, і тільки у випадку збалансованої практики можливе вільне володіння іноземними мовами.
Насамкінець слід зауважити, що правильна методика посідає одне з найперших місць на шляху до успішного вивчення англійської мови. Вона повинна базуватися на врахуванні вікових особливостей студентів, їх кількості у групі. Матеріали, методи та прийоми роботи повинні захоплювати, зацікавлювати. Дуже багато залежить від особистості викладача, наскільки він надихає учнів своїм прикладом та чи з душею ставиться до своєї професії й до тих людей, яких він навчає.
Автор: Олександра Раца
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами