Про це повідомила пресслужба Міністерства освіти і науки, передає МА АСС з посиланням на Укрінформ.
«Україна зазнала значних освітніх втрат, і ключова передумова для підвищення якості освіти — доступ дітей до безпечного очного навчання. Саме тому ми впроваджуємо комплексну політику «Школа офлайн», ціль якої повернути приблизно 300 000 учнів за шкільні парти», — зазначив віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Очільник МОН Оксен Лісовий додав, що дистанційна освіта є однією з причин появи та поглиблення освітніх втрат в українських дітей. За його словами, такий формат не може бути довгостроковою стратегією для держави.
«Сьогодні маємо різні категорії учнів із різними потребами, як-от: діти на ТОТ чи діти за кордоном. Наше завдання: запропонувати індивідуальний підхід для кожної дитини — передусім якісну освіту, яка відповідає потребам та умовам, у яких перебувають учні», - сказав він.
Наші новини є у Facebook
У МОН зазначили, що під час формування політики врахували умови кожної дитини — переміщених унаслідок воєнних дій, тих, хто перебуває на тимчасово окупованих територіях; за кордоном, тих, хто має / не має доступу до очної або змішаної освіти. Також увагу приділяють учителям, «щоб вони могли зосередитися на роботі з учнями однієї категорії без подвійного навантаження».
Політика «Школи офлайн» містить п’ять основних компонентів. Передовсім йдеться про розбудову укриттів, закупівлю шкільних автобусів, забезпечення учнів необхідними девайсами для навчання. Також акцентується на можливості дитини навчатися за місцем перебування.
«Якщо ж школа за місцем проживання не має укриття чи вільних місць, то діти можуть продовжити навчатися дистанційно у своїй школі», - зазначили у МОН.
Окрім того, політика передбачає зміни у мережі дистанційних шкіл. Відтепер мінімальна наповнюваність — 20 учнів у класі. Наявність щонайменше одного класу для всіх років навчання: з 1 до 9 або з 5 до 11 класу (або з 8 до 11 для ліцеїв).
Водночас для дітей, які перебувають на ТОТ, вводять індивідуальний план навчання (педагогічний патронаж). Також буде можливість подальшого навчання в дистанційному класі своєї школи, якщо безпекова ситуація дозволяє відвідувати заняття. У випадку, якщо школа тимчасово припиняє роботу, буде можливість разом з учителем перейти до іншого класу.
«Діти за кордоном вчаться в місцевих школах і часто поєднують це з навчанням у рідному українському закладі. Відповідно — отримують подвійне навантаження. Щоб уникнути цього, впроваджується українознавчий компонент», - додали в міністерстві.
Йдеться про скорочену освітню програму, що зменшить навчальне навантаження на учнів. Діти зможуть очно навчатися в країні перебування та водночас дистанційно вчити українознавчі предмети, зокрема, українську мову та літературу, історію України, захист України, географію тощо. Окрім цього, предмети з іноземних шкіл перезараховуватимуть.
Для вчителів «Школи офлайн» пропонують опції з кадрового резерву: педагог отримуватиме середню зарплату й проходитиме навчання, щоб згодом повернутися до викладання в школі. Також вчителі зможуть переходити до іншого закладу освіти за наявності вакансій.
Як повідомлялося, наразі майже 1 млн дітей навчаються онлайн: близько 600 тисяч в Україні, ще майже 400 тисяч за кордоном.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами