Примусове підключення до платних підписок, таємне списання грошей з мобільних номерів.
Такі звинувачення в соціальних мережах абоненти пред'являють мобільним операторам України і вимагають повернути списані з їхніх рахунків гроші.
Оператори зв'язку відповідають, що підписку підключають тільки за запитом користувача — абонентів просто не читають умови надання контент-послуг. А за поверненням коштів відправляють до своїх партнерів — контент-агрегаторів.
Між тим, останні не соромляться знімати гроші з абонентів за підписки на сайти з піратським контентом, а то і зовсім сайти з порнографією.
З чого все починалося
"Моїй мамі 78 років. Вона користується мобільним телефоном, як телефоном: смс не пише, читати вхідні повідомлення просить мене, — звернулася в редакцію ЕП бухгалтер інтернет-видання "Українська правда" Оксана Липська. — Сьогодні я дізналася, що вона отримує "золоті" смс із служби знайомств і сервісу платних ігор".
У лютому 2017 року "Київстар" списав з рахунку мобільного номера мами Оксани чотири рази за 4,25 грн за підписку на службу знайомств.
Вже тоді вона почала скаржитися дочці на те, що оператор списує з рахунку гроші за невідомі послуги. У березні 2017 року додатково до служби знайомств до номера була підключена підписка на платні ігри за 7 грн в тиждень.
При цьому в папці "Вхідні" старого кнопкового телефону немає жодного смс про факт підключення передплат, стверджує Оксана. На питання, як 78-річна жінка підписалася, оператор колл-центру "Київстару" був непохитний: послуги замовив клієнт.
Технології списання грошей
За правилами "Київстару", абонент згоден на послугу, якщо відправляє смс або телефонує на короткий номер.
Здавна існує три основних типи монетизації сервісів для абонентів операторів зв'язку: короткий смс-номер, МТ-підписка, псевдо-підписка
Короткий номер SMS — абонент відправляє смс на короткий номер, таким чином замовляючи і оплачуючи послугу.
МТ-передплата (mobile terminated, оплата за вхідне повідомлення) — абонент вказує свій номер мобільного телефону на сайті, замовляючи послугу підписки. Абонент перенаправляється на сайт свого оператора зв'язку і отримує від нього смс з кодом підтвердження. Якщо абонент згоден на підписку, він вводить код з смс на сайті оператора. Потім з абонента регулярно списуються гроші за передплату.
Псевдо-підписка — абонент вказує на сайті послуги свій номер телефону та відповідає на вхідні смс-повідомлення. Оператор зв'язку тарифікує абонента, отримавши від нього платне смс.
Вони забезпечують низьку конверсію, тому що виключають масові випадкові оплати абонентами контент-сервісів. При цьому контент-агрегатори в основному пропонують піратський контент. Усвідомлено платить за нього мізерна частина абонентів.
У мобільних операторів та контент-агрегаторів є два способи збільшити заробіток. Перший — підключати абонентів до послуг в односторонньому порядку. Судячи з кількості скарг абонентів в соціальних мережах, такий метод, можливо, практикують або мобільні оператори, або контент-агрегатори, або і ті, і інші.
Оператори знають, що одностороннє підключення абонента до контент-послуг заборонено постановою Кабміну про правила надання та отримання телекомунікаційних послуг. Однак довести факт таких дій неможливо без судового вилучення копій логів білінгу операторів зв'язку.
Законний і більш елегантний спосіб збільшення заробітку з'явився кілька років тому. Називається він wapclick. Абонент погоджується на підписку, натиснувши на контент-сайті на кнопку "Продовжити", "Підтвердити", "Завантажити" або "Дивитися".
Сайти, що працюють за технологією wapclick, фільтрують вхідний трафік. Наприклад, сайт відсіває абонентів "Київстару", які потрапили на нього зі смартфонів і планшетів, підключених до інтернету по бездротового мережі мобільного оператора.
Сайт ініціює міжсерверне звернення до шлюзу "Київстару" і запитує номер мобільного телефону абонента "Київстару", який прийшов на сайт. Коли абонент натискає кнопку, мобільний оператор списує з його рахунку гроші за передплату.
Якщо сайт підключений до білінгу одного мобільного оператора, контент-агрегатор не може списати гроші з рахунків абонентів інших операторів. Також сайт не спише гроші з рахунків абонентів кабельних інтернет-провайдерів. Принаймні, поки.
Wapclick здобув популярність серед контент-агрегаторів, партнерських програм і веб-майстрів три-чотири роки тому. Це сталося в результаті широкого проникнення мобільних пристроїв, розширення покриття 3G і зростання мобільного інтернет-трафіку.
Підписки на піратський контент
З появою wapclick скарги абонентів на одностороннє оформлення підписок не пішли в минуле. Більш того, їх кількість зростає. Вся сім'я Оксани Липської — мама, чоловік, син і вона сама — стали жертвами одностороннього підключення платних підписок з боку "Київстару" і його контент-агрегаторів, стверджує Оксана.
За її словами, 22 березня 2017 року "Цифрова лабораторія" в односторонньому порядку підписала її сина на порносайт, який працює за технологією wapclick.
Як абоненти перетворюються в гроші
Завдання контент-агрегаторів — направляти трафік, а це мільйони абонентів мобільних операторів, на платні смс-номери або контент-сайти. У цьому полягає їх основний бізнес.
Джерело: www.epravda.com.ua
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами