Кандидат на посаду Чернівецького міського голови від провладної партії «Слуга народу» Віталій Другановський з першого по 15 вересня провів 28 рекламних кампаній у Фейсбук, на які витратив 987 доларів США.
Про це йдеться у дослідженні громадянської мережі «ОПОРА», пише ІА АСС.
«Із наближенням виборів у соцмережах побільшало реклами, замовленої окремими кандидатами (офіційно зареєстрованими учасниками виборчих перегонів або тими, що мають намір брати в них участь) у депутати або голови. Разом вони витратили 46 тисяч доларів на 2652 рекламні повідомлення. Географічний розподіл такої реклами вкрай нерівномірний — зокрема на Волинську, Чернігівську, Кіровоградську, Харківську, Херсонську, Донецьку та Луганську області припадало менше 0,1% показів. У топі за кількістю витрат — кияни та львів’яни», пишуть спостерігачі ОПОРИ.
Дивіться нас на YouTube
Зокрема найбільше грошей на просування витратили кандидати в мери Києва Ірина Верещук та Віталій Кличко, Львова — Андрій Садовий та Ігор Васюник, а також кандидат у мери Полтави Андрій Матковський. Серед 10 найвитратніших кандидатів є і Віталій Другановський.
Спостерігачі ОПОРИ зазначають, що за інших обставин така реклама могла би поставити під сумнів подальшу участь кандидатів або партії у виборах, адже виборче законодавство дозволяє оплачувати агітацію тільки з виборчого фонду. Однак законодавство, яке діє в Україні зараз, не поширюється на соцмережі.
«Новий виборчий кодекс абсолютно не розв’язав проблеми розмежування політичної реклами та передвиборної агітації, не врегулював питань дочасної агітації чи реклами в інтернеті. Деякі проблемні питання власне під час місцевих виборів загострились», — коментує радниця з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРИ Ольга Коцюруба.
За чинним законом реклама, яку провадить потенційний кандидат, поки він ще не зареєстрований як суб’єкт виборчого процесу, не вважається агітацією. До того ж, суб’єкти місцевих виборів — це регіональні організації партій, тож якщо агітацію в соцмережах публікує, наприклад, центральний штаб партії, встановити «правильного» суб’єкта практично неможливо.
Читайте також: У Чернівцях - вже 10 кандидатів на посаду мера. Серед них і відсторонений міський голова
Ольга Коцюруба пояснює: за законом тривалість виборчого процесу — 50 днів, а легально агітувати можна тільки після реєстрації. Остаточні рішення про реєстрацію прийматимуться до 29 вересня, що означає, що час на легальну агітацію скорочується до 24 днів. До того ж, у кодексі немає жодних згадок про обмеження агітації в інтернеті.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами