Заступник директора ЖКГ Сергій Обшанський вважає, що бюджет Чернівців протягом 2019 - 2020 років втратив пів мільйона гривень. Про це він заявив на своїй сторінці у Facebook, пише ІА АСС.
«Подякувати за це можемо виконавчому комітету. До 2019 року право торгувати баштанними культурами у Чернівцях підприємці отримували на конкурсі. Завдяки конкурентним засадам щороку до бюджету розвитку міста надходило в середньому до 200 тисяч гривень. Підприємцям, які подавались на конкурс, пропонували майже 40 локацій, де можна було легально торгувати кавунами й динями», - заявляє Сергій Обшанський.
А вже у 2019 році функцію надання торгових місць перебрав на себе виконком. Відтак, зі слів Обшанського, у 2020 році бажання займатися сезонною торгівлею виявили лише п'ять підприємців.
«А ми всі бачимо, що торгових точок із баштанними по місту щонайменше п'ять десятків. У 2017 і 2018 роках до бюджету надійшло приблизно 151 тисяча гривень і 100 тисяч гривень, відповідно. Як тільки за справу взявся виконком, надходження скоротились, й у 2019 році місто заробило уже чомусь 27 тисяч гривень. То де гроші? Ми повинні повернутися до практики проведення відкритих конкурсів, міська рада також має розробити прозорий механізм для недопущення торгівлі без дозвільних документів», - написав Сергій Обшанський.
Як розповіла кореспондентові ІА АСС секретар виконавчого комітету міської ради Антоніна Бабюк, на розгляд виконкому виносили проект рішення, підготований департаментом містобудівного комплексу та земельних відносин. Він передбачав схему розміщення місць для торгівлі баштанними, подібно до того як це реалізували з місцями для квасу, кавомобілів і морозива.
«Та у відділі архітектури не бачили в цьому сенсу – Наталія Хілько говорила про те, що на торгівлю баштанними немає попиту серед підприємців. Водночас, згідно зі схемою, пропонувалося по одній точці продажу в кожному спальному мікрорайоні. Але цього року через карантинні обмеження не було вже часу проводити такі конкурси. Тому головний архітектор запропонувала приймати рішення щодо розміщення тієї чи іншої точки за заявками підприємців», - каже Антоніна Бабюк.
Читайте наші новини в Instagram
За словами Антоніни Бабюк, виконком підтримав цю пропозицію і відділ архітектури підготував відповідне рішення.
Надалі виконавчий комітет отримав заявки. Проте, не всі з них погодили. Так, біля стадіону «Мальва», на розі вулиць Галицького та Гагаріна аварійна ділянка, машини на швидкості проїжджають її. Тому фура з кавунами, яка стояла б там, обмежувала б видимість для водіїв, що їхали б там.
«А Обшанський є заступником директора департаменту ЖКГ з питань благоустрою. Вони мають копії рішень усіх погоджених виконкомом торгових точок і мали б перевіряти ті, яких немає в переліку дозволених», - заявила секретар виконкому.
Схеми розташування торгових точок кавомобілів, квасу, кавунів та морозива затверджували ще у 2016 році. Виконком затверджував схему і виносив її на конкурс. Про це ІА АСС розповіла головний архітектор міста Наталія Хілько.
Згідно з положенням, перемогу віддавали тому, хто запропонує найвищу ціну та надасть фото для оцінки зовнішнього вигляду торгового місця. Бували випадки, коли через неналежний зовнішній вигляд перемогу віддавали іншому учаснику.
«Але річ у тому, що схема носить статус тимчасової. Можливо, її варто було б змінити. Наразі вона фактично ліквідувала продаж морозива на вулицях. Цьогоріч від підприємців, які хочуть торгувати морозивом, надійшло лише дві заявки. Для них мало просто призначити місце. Їм необхідна точка, де вони матимуть доступ до світла, аби працював холодильник. «Беті Айс» розкритикували через МАФ на Театральній площі. Цього року від них уже жодної пропозиції не було», - каже Наталія Хілько.
Читайте також: Аварійні атракціони: у парку «Жовтневий» ніяк не демонтують каруселі, що давно вийшли з ладу
Водночас головна архітекторка вважає, що точки з кавунами вже також віджили себе. До прикладу, раніше за кілька точок у місті конкурували два підприємці. Один з-поперед одного вони пропонували вищу ціну за кожну наступну точку, щоб перемогти. Це було вигідно для міського бюджету. Натомість, тепер підприємці домовилися між собою та розподілили точки, пропонуючи значно менші ціни за торгові місця.
«Яким чином можна було б відновити конкуренцію – можливо включити до переліку ще й продаж сезонних овочів. Але краще скасувати такі точки та перемістити продаж такої продукції повністю на ринки, де є відповідні умови та регулярно проводять контроль за якістю», - заявила Наталія Хілько.
Автор: Олександр Юхимець
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами