В програмі "Суть Речей" громадський активіст Андрій Олійник розповів, що планують змінити в дорожньому русі Чернівців.
Людмила Григорчук: Андрію, Ви того року розпочали роботу по зміні руху в Чернівцях. Як рухається справа?
Андрій Олійник: На жаль, працюємо добре, але реалізація через бюрократичні процедури не дуже. Проект презентували ще в листопаді минулого року, ми зробили першу частину роботи, що безкоштовно, забрали заборони паркування, які не принципові в певних місцях і за проектом нашим, 18 вулиць, від центральної частини міста, навколо театру і провулку Братів Руснаків має бути односторонній рух за європейським зразком. Ми мали закупити знаки, підприємство МіськШеп мало це зрробити, але ми зіткнулися з кінцем року, вичерпаними коштами на обслуговування. Там не велика сума, 50-60 тисяч гривень не знайшлося, бо під однаковими кодами йдуть багато продуктів, які вже застосовувалися протягом року, ця бюрократія на цій простій справі, вона гальмує весь процес. Вже ми маємо березень місяць то лиш зараз пройшов тендер на освоєння, утримання вулиць. Я кожного тижня телефоную директорку департаменту ЖКГ, нагадую за себе. Бо вже зима закінчилася, зараз маємо працювати протягом березня місця, бо потім почне працювати нова поліція, закон про автоматичну фото та відео фіксацію і щоб наша теза, що ми спочатку робимо зручності, а потім вже штрафуємо за виконання, щоб вона спрацювала. Фізичної роботи там на тиждень по всіх 18 вулицях. І вже додаються проекти і Герцена-Руданського. Тобто невеличкі вулиці, на яких розміщені соціальні заклади і магазини. Зараз рівень транспортизації високий. Ми не можемо обмежити в доїзді людей. Лиш в центрі можемо. Тому я щиро сподіваюся, що до кінця березня ми підемо масштабною кампанією, тому що за декілька днів монтуються всі знаки, дається оголошення на сайт міської ради. До речі, це перемога велика. Бо раніше знаки з’являлися випадково, коли активно працювала міліція, їдеш по проспекту, переїжджаєш Головну, а там вже зупиняють, бо поставили знак проїзду по смугах і все. То я звернувся до міської ради, щоб публікувати на сайті про зміни. Щоб все ми висвітлили і всі в один ранок оголосили про зміни.
Людмила Григорчук: Скільки часу мають бути опубліковані ці зміни?
Андрій Олійник: Я думаю, день – тиждень, не більше, бо люди можуть забути, якщо дати за місяць. І я буду клопотати перед новою поліцією, що перший час вести саме роз’яснювальну роботу. Як на вулиці Зеленій, спочатку були нарікання на односторонній рух, десь тільки за два-чотири місяці люди вже запам’ятали, що не можна їхати. Так само як і проект ринку і вулиці Ентузіастів. Там розроблений проект реконструкції вулиці з паркувальними місцями, з одностороннім рухом, але поки ми не реалізували наші перші заходи, то ми не можемо бігти у всіх напрямках, бо десь впадемо.
Людмила Григорчук: Якщо йти поетапно, то що вже вдалося? Знаки зняли, це перше.
Андрій Олійник: Так ми запровадили систему шахового паркування.
Людмила Григорчук: Світлофори на Каспрука і на Щербанюка. Це ваша ініціатива?
Андрій Олійник: Ні, раніше. Десь більше року тому, була така процедура ДАІ. Вони рекомендували там розмістити світлофор. Проект здійснюється аж через рік. Там змінили умови і ми маємо дві проблеми. Чому, бо коли поклали світлофори на Каспрука, то я сподівався, що там все продумано до дрібниць. Ніби ідея хороша, але потім, коли почалися до мене претензії, що незручно. Я почав вникати з інженерами МіськШепа. Зелену стрілку встановили для повороту направо, після того, як пропустити основний потік. Потім давали додаткову затримку зеленого світла, щоб ті, хто повертає на Каспрука… але ще не все зробили. Ще порушують. Тут і культура водіння. Не допрацювали ще. Я дав пропозицію, щоб облаштувати окрему секцію світлофора лівого повороту. Люди бачать всі стрілочки і все. Технічно все це буде робити. Так само на Головна-Щербанюка. Зараз, якщо ми там на Руданського запровадимо односторонній рух від Головної, то автоматично нам не потрібна світлофорна секція ще одна. Ми прибираємо 15 секунд і даємо на Головну. Магістральна рухається і все. Метод проб і помилок. Доводиться так працювати. Ми йдемо до централізованої системи керування світлофорами. Вона частково працює. Деякі об’єкти зав’язані, що можна оперативно реагувати, але є такі, як наприклад на світлофор на Щербанюка, ми замовляли флешку від компанії, яка її запрограмувала, аж в Дніпропетровську, щоб просто зробити затримку. Але добре, що є реакція. Я розумію, що не все треба виконувати, але коли є ідея, є імпульс, за нього чіпляєшся і потрошечки це стає перемогою.
Але це все гроші, все це проекти. Я хочу бачити, як піде Південно-Кільцева. Потім проспект. Тут треба комплексно працювати. Від будинку побуду до кільця «Туристу». По-перше зон паркування на узбіччі, катастрофічно не вистачає. Має бути розширення. Мають бути заїзні кишені, паркування ялиночкою, але це все капіталовкладення. Бо треба зняти бордюри, зняти шар ґрунту, не просто знаки зняти, далі ми беремо від мікрорайону до кільця туристу 6 пішохідних переходів. За стандартами, має бути три. один на 300 метрів. Як я бачу. Перший на мікрорайоні залишити регульований з світлофором. Той, що на «Туристі», там і так всі пригальмовують, бо кільце. Посередині встановлюється в районі розвороту один світлофор з кнопкою. Хто ходить в парк Жовтневий, то їм краще пройти зайві 50-100 метрів і пройти на зелений, ніж дратувати водіїв, що кожні 50 метрів хтось один проходить. Це лише у нас, в країнах пострадянського простору, коли в тебе горить зелений, треба ще пропускати пішоходів. В нас і пішоходи пробігають і автомобілісти не розуміють. В Європі такого нема. Там довгі світлофори, але ти нікого не пропускаєш на своє зелене. В мене така мрія, щоб у нас так було.
Читати ще: Інвестори побудують паркінг, сусіди не проти, і все, історія з Гіпербудом завершиться.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами