Усі ми користуємося послугами залізниці, особливо влітку. Однак не завжди знаємо усе про свої пасажирські права.
Сайт 5 каналу підготував перелік послуг та сервісів, якими мають право скористатись пасажири "Укрзалізниці".
1. Персонал поїзда повинен бути ввічливим. Це регламентовано правилами перевезення пасажирів.
2. Під час подорожі ви можете користуватися гарячою водою і необхідними медикаментами з аптечки вагона. Послуги включено у вартість квитка і має бути абсолютно безкоштовним.
3. Пасажир поїзда має право попросити вимкнути музику, якщо вона йому заважає.
4. Пасажир поїзда може попросити у провідника ковдру незалежно від пори року.
5. Туалетний папір і мило обов'язково повинні бути у санвузлі поїзда.
6. У провідника можна взяти ремінь безпеки для дитини або дорослого пасажира, якщо він подорожує на верхній поличці. Ці ремені безпеки є у потягах завжди, і їх зобов'язані надавати пасажирам верхніх полиць. Якщо наданий ремінь, на ваш погляд, недостатньо міцний, ви також можете попросити його замінити.
7. Курити в українських поїздах заборонено, тому, якщо хтось із пасажирів палить, ви можете вимагати від провідника вжити заходів. Також ви можете просити провідника втихомирити галасливих пасажирів.
8. Розбудити вас при під'їзді до вашої кінцевої станції – це обов'язок провідника.
9. Пасажири потягів зі спальними місцями мають бути забезпечені чаєм і кавою за встановлену плату. Вартість напоїв може бути спочатку включена в ціну квитків (тоді в документі є відповідна відмітка).
10. Правила щодо багажу у потягах передбачають провезення із собою у вагоні ручної поклажі вагою до 36 кг, що не перевищує за обсягом відведеного на одного пасажира місця для багажу.
11. Вартість постільної білизни вже включена у квиток на поїзд "Укрзалізниці", якщо ви від неї не відмовилися при оформленні квитка на поїзд (інформація про постільну білизну позначена "ПБ", 3-й рядок знизу).
12. Пасажир має право не лише не здавати ліжко, а й не прибирати його за собою. Прибирання постільної білизни входить у посадові обов'язки провідника.
13. Відповідно до інструкції, ви можете попросити провідника розстелити вам ліжко, якщо вам складно це зробити. Це особливо актуально для людей похилого віку, вагітних жінок і сімей, які подорожують з маленькими дітьми.
14. Пасажир у поїзді може лягти спати в будь-який час, а не лише в нічні години.
15. До обов'язків провідника також входить підйом і опускання верхніх полиць.
16. Якщо ваше місце в поїзді зайняв інший пасажир, провідник зобов'язаний виділити вам інше. Якщо надане місце знаходиться у вагоні класом вище, ви не повинні нічого доплачувати, але якщо нове місце у вагоні класом нижче, — вам зобов'язані повернути різницю у вартості квитка.
17. Якщо ви переплутали поїзд, ви маєте право повернутися на початкову станцію безкоштовно.
18. Ви можете купити залізничний квиток вже у провідника, якщо з якоїсь причини не змогли або не встигли зробити це у звичайній касі. При цьому провідник зобов'язаний видати вам стандартний квиток на поїзд, такий самий, як і у звичайній касі.
19. Якщо пасажир проїхав свою станцію, повернутися на станцію призначення він може безкоштовно.
20. Якщо ви відстали від потяга, маєте право продовжити поїздку без доплати. Повідомте про свою проблему начальнику станції, на якій опинилися.
21. У разі, якщо гроші і документи вкрадені або загублені, пасажир "Укрзалізниці" може придбати квиток без оплати — ви можете доручити комусь купити квиток на ваше ім'я (запит на купівлю можна зробити телефоном або факсом).Він зв'яжеться з начальником поїзда, на якому ви їхали, щоб провідники простежили за вашими речами і зняли їх з поїзда на найближчій станції, зупинка на якій за розкладом становить 10 і більше хвилин. Пам'ятайте, що пасажир має право безкоштовно доїхати до тієї станції, на якій опиняться ваші речі, а потім продовжити шлях на іншому поїзді, оновивши квиток в касі. Доплачувати за новий квиток не потрібно.
Такий квиток на поїзд, який відправляється зі станції, на якій ви перебуваєте, може бути оформлений з будь-якої точки країни. Купити квиток таким способом можна не менш ніж за 3 години, і не раніше, ніж за 2 доби до відправлення поїзда.
22. Пасажир має право сідати в будь-який вагон поїзда. Наприклад, якщо ви спізнюєтеся на потяг, і до його відправлення встигаєте дійти лише до першого або останнього вагона, а у вашому квитку вказані місця в іншому кінці поїзда, ви можете сісти в будь-який найближчий до вас вагон.
Це правило актуальне для посадки на проміжних станціях, де зупинка дуже маленька за часом.
23. Якщо вам потрібно пред'явити квиток для звітності після поїздки, наприклад, для оформлення відрядження, ви можете звернутися до провідника, і він поверне вам ваші проїзні документи.
Якщо провідник не може знайти ваш квиток, зверніться до начальника поїзда — вам складуть акт про втрату квитка, і на його підставі видадуть новий квиток для звітності.
24. Пасажири поїздів "Інтерсіті+" мають право тримати квитки у себе протягом всієї поїздки.
25. Якщо ви забули свій квиток, наприклад, залишили його у людини, яка проводжала вас на поїзд, вона повинна не пізніше, ніж протягом години після відправлення поїзда пред'явити забутий вами документ начальнику вокзалу (станції).
Начальник станції дасть телефонограму начальнику потяга, яким ви прямуєте, і вам випишуть новий проїзний документ на весь шлях прямування. Вартість телефонограми оплачується заявником.
26. Якщо ви купили електронний квиток з QR-кодом, не обмінюйте його на звичайний. Роздрукуйте, але показуйте його зі смартфону. Якщо працівники залізниці не зможуть його зісканувати, це проблеми провідника, а не ваші.
27. Сканувати квиток має провідник, а не ви. Якщо у нього нема сканера, то він має піти за ним.
28. Ви можете користуватися розетками у вагонах поїзда безкоштовно в будь-який час, це не залежить від того, стоїть потяг чи їде.
29. Температурний режим має бути комфортним для поїздки. Якщо вам дуже спекотно або холодно, викликайте начальника поїзда з правовими нормами перевезення пасажирів.
У них ви зможете побачити дозволені температури перевезення пасажирів у різні сезони. Якщо умови перевезення не відповідають вказаним, начальник поїзда може вам безкоштовно надати таке саме за класом місце в іншому вагоні, або так само безкоштовно підвищити клас.
30. Якщо протягом 4-х годин після відправлення поїзда телефонограма не отримана, пасажир вважається "безквитковим". У такому випадку він повинен виплатити штраф і повторно заплатити за проїзд або вийти з нього.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами