Максим Бурбак, депутат Верховної ради у програмі "Суть Речей" розповів, які законопроекти щодо дорожнього фонду прийматимуть вже незабаром депутати
Слухач: Ви, як голова потужної фракції, у вас є члени комітету розвитку дорожньої інфраструктури, чому, якщо порівняти, то Франківська область отримала на 10 мільйонів гривень більше ніж Чернівецька. Чому так? Може більше депутати працюють?
Максим Бурбак: так, Франківська область має більше грошей на дороги. Хочу розказати чому. Тому що це не залежить від роботи депутатів, а тому що Урядом Яценюка на пропозицію депутатів було затверджено експеримент , що 50% від переконання роботи митниць направляється в місцеві бюджети на ремонт доріг. Але Івано-Франківська не ввійшла у цей список, добре, що чернівецькі депутати попрацювали. 250 мільйонів гривень вже акумульовано на рахунках ОДА на дороги. Плюс те, що додалося, то ми виходимо на 350 млн гривень. Принаймні, як у Франківській області. Це питання бюджету. Якщо ми заробили так ці гроші, шляхом іншим. Впевнений, що протяжність доріг у Івано-Франківський області більші, ніж у Чернівецькій, але гроші – однакові. Чернівецька область не пасе задніх, депутати працюють правильно.
Людмила Григорчук: Ви слідкуєте за виконанням робіт на дорогах і використання грошей митниці?
Максим Бурбак: Не буду хвалитися, але завдячуючи нашим депутатам, область отримує індикативи і ці гроші будуть випущені, зараз проводяться тендерні процедури, робота не стоїть.
Час втрачаємо через це недолуге законодавство, яке ми буде міняти, і від Народного фронду працює в уряді міністр інфраструктури, ми з ним плідно спілкуємося, він чує поради і восени у Верховній Раді буде презентовано великий проект законів щодо дорожнього фонду. Передбачається відновлення роботи спецфонду, відсоток від акцизу на паливо буде автоматично зарахований не в загальний бюджет, а в спецфонд і буде йти на дороги. Бо водії правильно дорікають, що гроші від акцизу йдуть в загальний бюджет, а не на дороги. Але ще з 2011 року прийнято рішення, щоб урівняти бюджет, щоб прикрити дірки в бюджеті, то передали гроші в загальний бюджет.
Тепер ще передача доріг на баланси місцевих рад, але з грошима. Бо уряд Азарова хотів віддати дороги, але про гроші забували тут, якщо по справедливості, передається певний кілометраж і автоматично розподіляються кошти, щоб ніхто не бігав, від чиновника нічого не буде впливати, автоматичний розподіл коштів, далі реформа Укравтодору. Він не працює, Уукравтодор – це бюджетна організація. Це як можу копати, можу не копати, тут копаю і до обіду. Бачите їх, як вони працюють, щось там малюють, стоять, але бюджет їм винен гроші. Вони забули, що вони можуть займатися господарською діяльністю, вони знають, що їм виплатять гроші. І реформування Укравтодору, щоб передати райавтодори на місця, щоб вони створювали комунальне підприємство, залучайте, якщо потрібно приватних інвесторів. Це іспанський досвід.
І наступний законопроект – це дозвіл на проведення тендерних процедур, на закупівлю тендерних робіт не на рік, а на 5-7 років. Якщо приватна компанія прийшла робити дорогу, то вони за неї відповідають принаймні на 7 років, а громада сплачує за утримання і контролює. Якщо ямка утворилася – переробляй за свої кошти. Такий великий пакет законів розглядатиметься у вересні місяці.
Людмила Григорчук: З наступного року їх можна впроваджувати, якщо депутати підтримають?
Максим Бурбак: Робота ведеться постійно.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами